Jump to content

Happy Neu Year!


calle_jr

Recommended Posts

Happy Neu Year!

Det nya året 2013 inleddes med gemenskap och lyssningssessioner.

När man träffas en dag som denna får man till sig nya influenser, nya skivtips,

gamla skivtips som pånyttföds, hifi-news och en stor dos välbehövligt skitsnack.

Många känner säkert igen detta fantastiska lyssningsrum, men mycket har hänt sedan tidigare besök.

DSC_1879.JPG

Jag tror inte hela dagen är dokumenterad, men jag har en del som nu kommer i lagom takt.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Där har jag haft många trevlig musikstunder, och förhoppningsvis blir det fler framöver ! :icon_smile_cool::)

Ett fantastik anläggning i ett underbart rum fyllt med tusentals vinylplattor och cd, det är ett ställe där jag gärna tillbringar tid med en go kopp kaffe i handen !! :mm: :mm: :)

Link to comment
Share on other sites

Ett fantastik anläggning i ett underbart rum fyllt med tusentals vinylplattor och cd, det är ett ställe där jag gärna tillbringar tid med en go kopp kaffe i handen !! :mm: :mm: :)

En stor del av systemet är baserat på nätprodukter och avisolering från Entreq.

TellUs och PowerUs ingår i Entreqs Power Distribution System. Bänkar och högtalarfötter är baserade på Foxfeet, Lionfeet och hyllplan av ek;

DSC_1809.JPG

DSC_1812.JPG

DSC_1841.JPG

DSC_1813.JPG

DSC_1815.JPG

DSC_1841-.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ägaren verkar ha en förkärlek för trä i olika applikationer, vilket ger ett solitt och snyggt intryck! :mm::mm:

Noterar också en säkert specialbeställd fot till Wingarna i trä som jag inte sett tidigare. Mycket bättre och snyggare än plastfoten tycker jag.

Calm

Link to comment
Share on other sites

En sannolik trendsetter och nu gäller det bara att komma på hur du bar dig åt... :Thinking:

Zooma in - zooma ut... :?::)

Fisheye + distorsionsfilter i Photoshop :icon_smile_cool:

Här utan distorsion och lite annan vinkel;

DSC_1856.JPG

Noterar också en säkert specialbeställd fot till Wingarna i trä som jag inte sett tidigare. Mycket bättre och snyggare än plastfoten tycker jag.

Stämmer bra, men det kanske finns som standard idag.

Det finns totalt 7st Svanå Transparent Wing Mobile i rummet;

DSC_1952.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fisheye + distorsionsfilter i Photoshop :icon_smile_cool:

Här utan distorsion och lite annan vinkel;

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...03/DSC_1856.JPG

Stämmer bra, men det kanske finns som standard idag.

Det finns totalt 7st Svanå Transparent Wing Mobile i rummet;

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...03/DSC_1952.JPG

Rummet är hur läckert som helst och det verkar va en skön och avslappnad stämning med tanke på mannen på golvet :app:

Link to comment
Share on other sites

Fisheye + distorsionsfilter i Photoshop :icon_smile_cool:

Här utan distorsion och lite annan vinkel;

DSC_1856.JPG

Stämmer bra, men det kanske finns som standard idag.

Det finns totalt 7st Svanå Transparent Wing Mobile i rummet;

DSC_1952.JPG

Rackans snyggt rum må jag säga och rymligt också! :mm::mm:

Skivspelaren andas high-tech och precision och mycket snygg den med!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Trevligt rum detta :mm: ser ut som det hänt lite både med akustik och elektronik.

Tack! :)

Det har hänt en del senaste året. Planen var att uppgradera på digitalsidan men det kom annat i vägen i form av slutstegstest som fick mig att omprioritera...NAT Transmitter kunde inte lämnas tillbaka efter testen...fantastiskt organiskt och levande ljud med bra kraft som passar mina högtalare dessutom perfekt matchning med linjesteget som jag redan hade, NAT Symmetrical

Phonosteget , Aesthetix Rhea Signature, som ersatte mitt tidigare Nagra VPS innebar ett kraftigt lyft i form av bättre matchning och användarvänlighet. Rhea S är riktigt bra och har minskat abstinensen av en ersättare på digitalsidan.

Akustikbehandlig har funnits i planen sedan drygt ett år tillbaka då jag hade Matts Odemalm på Svanå på besök, realiserades nu i höst. Kan instämma i vad flera andra erfarit, Svanås produkter är mycket prisvärda, en uppgradering som verkligen märks.

Link to comment
Share on other sites

Där har jag haft många trevlig musikstunder, och förhoppningsvis blir det fler framöver ! :icon_smile_cool::)

Ett fantastik anläggning i ett underbart rum fyllt med tusentals vinylplattor och cd, det är ett ställe där jag gärna tillbringar tid med en go kopp kaffe i handen !! :mm: :mm: :)

Alltid lika trevligt att träffas så det kan du räkna med ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, de verkar nästan vara gjorda ihop med ledaren i kabeln, som en slags obruten terminering;

DSC_1813-.JPG

Gafflarna är Entreqs egna, mycket lätta att få fast i en skruvterminal jämfört med en del andra, mycket namnkunnga tillverkares enligt min mening.

Hur gafflarna är förbundna med ledaren är som mycket annat hos Per-olof på Entreq en väl bevarad hemlighet... ;)

Entreq utvecklar även andra kontakter i de fall det inte finns tillräckligt bra att tillgå på marknaden, exempelvis RCA och XLR kontakter.

Link to comment
Share on other sites

Kul!

Detta är ett rum jag gärna skulle vilja besöka! :mm:

Men inte fy skam att få det i fotografisk form heller.

Mht rummets tidigare användning vad jag förstått, så kan man väl säga simma lungt Calle! :D;)

Calm

Du är varmt välkommen när det passar Calm. Jag står ju dessutom i tur att bjuda igen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ägaren verkar ha en förkärlek för trä i olika applikationer, vilket ger ett solitt och snyggt intryck! :mm::mm:

Noterar också en säkert specialbeställd fot till Wingarna i trä som jag inte sett tidigare. Mycket bättre och snyggare än plastfoten tycker jag.

Calm

Jag gillar trä, eller man kanske kan säga kontraster mellan olika material. Entreqs filosofi om att använda naturmaterial i så stor utsträckning som möjligt har smittat av sig...vilket även fick mig att ställa frågan till Matts Odemalm angående fotplattorna till vingarna. "Inga problem, vi provar" blev svaret från Matts. Mitt val blev en likadan 40mm stavlimmad ekskiva som använts till bänken.

Resultatet blev enligt min mening, mycket snyggare än de vita plattorna jag sett tidigare...om det blivit en ny option från Svanå återstår att se :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...