Jump to content

Recommended Posts

Posted
Vet ni vad.De där basportarna ser ganska välbekanta ut. :Thinking:

Ja det är inte så många som svarvar dom ur ett solitt stycke aluminium eller vad dom nu påstår :mm:

• Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Dubbla bakåtriktade portar även från denna tillverkare och då är saken klar skulle jag tro. ;)

IMG_1058-2_zpscf8d1040.jpg

Edited by BTS
Posted (edited)

Lägger vi till några kablar som sträcker sig i skyn finns inte skuggan av tvivel. :icon_smile_cool::)

IMG_1040-2_zps50e9b901.jpg

Edited by BTS
Posted

Ja nu börja till och med jag ana vad som är i faggorna! :mm:

Ser ut som fler byter till detta märke. Modellen går jag dock bet på, men har mina misstankar! :D:icon_smile_cool:

Calm

Posted

Jo, Sasha kom igår på prov och de skulle bara packas upp i lugn och ro första kvällen. Absolut inte spelas på, här ska vi ta det lugnt. :closedeyes:

Posted
Ser ut som fler byter till detta märke.

Calm

Gissar på Sasha.

Det blir nog grymt.

Sen finns ju vi andra där inte ens en tandläkarborr kan få tankarna att släppa Sonus faber... :D

Posted
Sen finns ju vi andra där inte ens en tandläkarborr kan få tankarna att släppa Sonus faber... :D

Precis :D

Men blev man tvingad skulle det vara för Sasha...eller Alexia...

Guest Musicus
Posted
Vet ni vad.De där basportarna ser ganska välbekanta ut. :Thinking:

Hehe, det tror jeg nok :D ...

mvh

Posted

Wilson Audio och gamla S.F har rätt många paralleller tycker jag.Även om de valt olika lösningar på sina konstruktioner.

Ska bli intressant om BTS fastnar lika mycket för Wilsons ljudideal som jag gjorde.Det är beroendeframkallande.Varning utfärdas! :)

Posted

Att Wilson låter bra är ingen tvekan. Grym bas mm.

@ BTS! Jag märker att det testas prylar hos dig. Både förstärkare och högtalare. Kul. Jag misstänker att det är någonting du vill förbättra.

Jag vet att du älskar dina SF. Inte konstigt. Du har säkert ett ljudmässigt mål du vill uppnå.

Vill du dela med dig av det?

Posted
Jo, Sasha kom igår på prov och de skulle bara packas upp i lugn och ro första kvällen. Absolut inte spelas på, här ska vi ta det lugnt. :closedeyes:

Jag avundas er som har tålamod att låta var sak ha sin tid och inte hasta på

Hade jag fått hem ett par nya högtalare så hade jag ställt upp dom och försökt

att få ljud i dom så fort som möjligt :app:

Men grattis BTS om du får till det med dessa pjäser :?:

• 1 month later...
Posted
Vad är det som (inte!) händer :?: Nu måste du väl ändå lätta lite på förlåten!

Här händer absolut ingenting. Stradivari står kvar, vi har varit med om för mycket tillsammans för att kunna skilja lag i nuläget. :)

Posted
Här händer absolut ingenting. Stradivari står kvar, vi har varit med om för mycket tillsammans för att kunna skilja lag i nuläget. :)

Men du hade hem Sasha va? Inga intryck av dom som du vill berätta om? Skulle varit intressant att läsa.Sasha gentemot dina strads.

• 1 month later...
Posted

Med tanke på trådens rubrik har det blivit hög tid att träda in i de analoga domänerna. Signalkällan har funnits på plats ett bra tag, vinylsamlingen bara växer :) och bildrapporten fortsätter där den en gång tog paus.

sota085.JPG

Posted

Vi börjar i golvregionen för att sakta men säkert bestiga bergets topp... :) Här stod bekanten MQ-360 placerad i fotovänligt ljus och den måste vara en av många solida representanter för Luxmans storhetstid på sjuttio- och åttiotalet. Den Tim de Parvicini-designade transistorkombon C-1000/M-6000 från 1975 stod högt på drömlistan men prislappen fick nog det hela att stanna vid just en dröm för de flesta av oss. Luxman försökte omgående kompensera de låga försäljningssiffrorna genom att utöka serien med M-4000 & M-2000 i liknande yttre design.

Allt har sin tid och framöver skall vi ta en rejäl lyssningsomgång med fokus på Luxman MQ-360.

sota101.JPG

Alternativ ljusvinkel... :icon_smile_cool:

sota115.JPG

Posted

Hifi-tätheten på golvet har ökat och plötsligt har vi en låda som omedelbart signalerar innehållet i trådens fortsättning. Den här gången handlar det om ett vacuum system och det är ju ingenting man normalt använder till CD-spelare och datorer... :)

sota123.JPG

Posted

Den yttre designen gav mig närmast lite vintage-känsla :) och det handlar om en väletablerad amerikansk tillverkare som startade upp verksamheten år 1997. Förutom nio olika vinylsvarvar finns det även två skivtvättar med på produktlistan.

sota147.JPG

Posted
Skorstenen var smutsig så jag gissar att...

Sota(ren) haft vägarna förbi ?

Sotaren har förmodligen slagit sig ner för gott :) och här ser vi en SOTA Reflex Record Clamp... :icon_smile_cool:

sota179.JPG

Posted (edited)

Cosmos är ju rätt stort så hur i hela världen har den snurran hittat hem till BTS ?

Finns det ens någon svensk återförsäljare ?

Edit: Sökte lite bättre så nu vet jag :black: ....

... det är ju inte långt till Göteborg när man ändå är i ... Göteborg :D

Edited by P-pan
Posted
Cosmos är ju rätt stort så hur i hela världen har den snurran hittat hem till BTS ?

Edit: Sökte lite bättre så nu vet jag :black: ....

... det är ju inte långt till Göteborg när man ändå är i ... Göteborg :D

Sotare hittar väl för det mesta rätt om inte rökgångarna är alltför välfyllda... :?::) Mark Knopfler hittade definitivt rätt i Göteborg efter vad man kan läsa i fredagsföreställningens recensioner. Mer Mark Knopfler än Dire Straits... :icon_smile_cool:

sota173.JPG

Posted
Mark Knopfler hittade definitivt rätt i Göteborg efter vad man kan läsa i fredagsföreställningens recensioner. Mer Mark Knopfler än Dire Straits... :icon_smile_cool:

Det är väl inget fel på låtvalet iofs men recensioner och de jag känner som var där skvallrar om en synnerligen sval tillställning.

Posted

Vid tiden för köpet fanns ingen svensk distributör enligt SOTA. ;)