Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

En solid konstruktion med läcker design och bländande fint detaljarbete. :105:

2x60W rms i 8 ohm och den går att lyfta med en hand. :)

IMG_9847-2-3_zpsef261850.jpg

Edited by BTS
Posted (edited)

Ljusstyrkan kan varieras med den lilla spaken till höger. Går att monokoppla. :)

IMG_9855-2_zps40d0f6b4.jpg

Edited by BTS
Guest Musicus
Posted

Nice! denne lille har man hørt ved ett par anledninger, kunne fint levd med denne for å si det slik :mm: :mm: ...

mvh

Posted

För den som inte står ut med ett vackert topplock finns det options. :o

As an option aluminium casing can be installed on top of the amplifier to cover the heat sink if desired.

IMG_9871-2_zps2d803a6c.jpg

IMG_9873-2_zps0cc6d4e9.jpg

Posted
:mm: :mm:

Vad innebär "AC line input for nominal performance" :?:

Texten i sin helhet. :)

IMG_9864-2-2_zpsf1ce7625.jpg

Posted

Baksidan bjuder på en del inställningsmöjligheter och XLR är enda möjligheten att koppla in sig på. :app:

IMG_9867-2_zpsf9cd830b.jpg

Posted
Baksidan bjuder på en del inställningsmöjligheter och XLR är enda möjligheten att koppla in sig på. :app:

IMG_9867-2_zpsf9cd830b.jpg

Snygga bilder.

Nagra tål uppenbarligen närbilder. Kvalitet in i minsta detalj. Cool design.

Posted
Snygga bilder.

Tack :) Inte så värst många tillverkare som kommer upp på denna nivå, jag kommer just nu bara på en till... :icon_smile_cool:;)

IMG_9864-2_zps4bb59ef4.jpg

Posted (edited)
Nagra är väldigt läckra, och dessutom välljudande.

Fina bilder BTS!

Tackar. :)

Men så jäkla läckert!!

Visst är det. :mm:

I läge ON blir MSA ljummen efter några timmar på tomgång, inte mer. Efter en femtimmars lyssningsseans med konstant höga amplituder blir den ljummen, inte mer.

Faktiskt så höga amplituder att effektmätaren närapå slår i botten vid några extra dynamiska passager som på Marylin Mazur's Drum-Duo från Kongsberg exempelvis,

monoblock är inte fel... :Praying:

IMG_9861-2_zpsc7a2932a.jpg

Edited by BTS
Posted
Vad är det för typ av förstärkarkonstruktion det här tro??

Om jag förstått Radiohandlar'n rätt så är det en klass AB konstruktion.

Från Nagras Hemsida:

The electronic design is inspired by the PMA / PSA amplifiers. The output uses a simple pair or MOSFET transistors,

a solution that allows the purest and most transparent signal. The MSA is completely symmetrical from the input to the output.

Posted
Snygga bilder.

Tack :) Inte så värst många tillverkare som kommer upp på denna nivå, jag kommer just nu bara på en till... :icon_smile_cool:;)

http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zps4bb59ef4.jpg

Verkligen läckert och här måste finnas ett rejält kamerastativ med i bilden... :icon_smile_cool::)

Slimmade kontakter på högtalarutgångarna och accepteras även spadar... :?:

Posted (edited)
Verkligen läckert och här måste finnas ett rejält kamerastativ med i bilden... :icon_smile_cool::)

Tack. :)

Slimmade kontakter på högtalarutgångarna och accepteras även spadar... :?:

Det är WBT med modellbeteckning 0730.11 eller 0730.01 eller 0763 tror jag :Thinking: så spadar går fint.

Edited by BTS
Posted
Om jag förstått Radiohandlar'n rätt så är det en klass AB konstruktion.

Från Nagras Hemsida:

Ok tack, väldigt liten och läcker är den iallafall.

Posted (edited)
Vad är det för små uttag ovanför texten "OUTPUT"? Ser ut som uttag för mätinstrumtent. :?:

I läge auto på bilden kan på/av styras av ett Nagra försteg från de uttagen om jag förstår det hela rätt.

http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zpsc7a2932a.jpg

Edit: Nu är det nog så att ovanstående är fel :blush De två hålen är för bryggkoppling. :?::Thinking::D

IMG_9869-2_zps002d50f8.jpg

Edited by BTS
Posted

Det spelas musik med Hadouk Trio, Shamanimal och på låten Dragon de Lune levereras ett flytande,

nästan vettlöst musikaliskt sväng som kittlar betydligt fler sinnen än hörseln och den här går i repris omgående... :mm:

IMG_9878-2_zpsab41c95c.jpg

Posted

Fan va' sugen jag blir och hysta ut allt och börja om från början när jag ser reportage som detta. Euphonia kan vara ångestskapande... :diss:

Posted (edited)
Euphonia kan vara ångestskapande... :diss:

Du skulle bara veta hur mycket ångest Nagra MSA skapar IRL här just nu... ;)

Edited by BTS
Posted (edited)
Fan va' sugen jag blir och hysta ut allt och börja om från början när jag ser reportage som detta. Euphonia kan vara ångestskapande... :diss:

Skulle vara varningslappar från socialstyrelsen på forumet kanske? :D

Säg bara var du hystar dina VTL så vet jag var jag ska stå! ;)

Skärpning!Du har ju ett toppsystem Bebop! :)

Fast jag håller med om att Nagra är läckert!

Edited by new order
Posted (edited)

60W klass AB och 2 MOSFETAR/kanal. Pfffft, ingen ide, den är för liten. Sådana funderingar fanns innan den kopplades in vilket tog tog sin tid med tanke på

mina förutfattade meningar. Jag spelar och haksläppen uteblir, istället växer en lättflytande spelstil utan olater på mig sakta men rejält medan skivhögarna

växer runt omkring. :mm:

IMG_9876-3_zpsdddaf201.jpg

Edited by BTS
Posted

Du har ju högtalarna som kan få den att skina också!Stradivari är väl relativt lättdrivna i jämförelse med andra S.F modeller?En mycket sympatisk egenskap i mina ögon.

Makalösa bilder BTS!Jag blir allt mer benägen att hålla med Bebop,Euphonia är inte bra för en ibland... :black:

Posted

Lamm, Nagra etc. Snacka om det...

Guest Musicus
Posted
Makalösa bilder BTS!Jag blir allt mer benägen att hålla med Bebop, Euphonia är inte bra för en ibland... :black:

Bifalles! :D ...

mvh

Guest Musicus
Posted

..og plutselig spinner man avgårde med hvordan det kan låte med denne koblet opp, lite, lekkert og lekent :mm:

Nagra Jazz (Pre amp)

nagra_jazz_rt.jpg

mvh

Posted

Vandringen från börjar är en härlig tid....då man lyssnar på musik och gläds för varje steg man kommer närmre musiken...och bara är nöjd! :)

\\K-man