IHS Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 Såg en annons på Hifimagasinet. Vad betyder 200 tim för en pickup? Quote
Leif Eriksson Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 (edited) Såg en annons på Hifimagasinet. Vad betyder 200 tim för en pickup? Att den börjar bli inspelad, och har säkert 98% av speltiden kvar. Jag har själv en Delos! Edited December 3, 2012 by Leif Eriksson Quote
IHS Posted December 3, 2012 Author Posted December 3, 2012 Att den börjar bli inspelad, och har säkert 98% av speltiden kvar. Jag har själv en Delos! Jamen då är det bara att slå till! Quote
RollE2k Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 98% kvar av speltiden är kanske lite att ta i, men säkert minst 90% av speltiden kvar! Fritz Gyger S och ex VdH-1 ska däremot hålla uppåt 5000h med lite lägre nåltryck. Hur som helst ett kanonpris var detta verkligen! om det var du som köpte pickupen IHS så ska du vara nöjd! :-) Quote
IHS Posted December 12, 2012 Author Posted December 12, 2012 98% kvar av speltiden är kanske lite att ta i, men säkert minst 90% av speltiden kvar! Fritz Gyger S och ex VdH-1 ska däremot hålla uppåt 5000h med lite lägre nåltryck. Hur som helst ett kanonpris var detta verkligen! om det var du som köpte pickupen IHS så ska du vara nöjd! :-) Det var jag. Och jag är nöjd. Till 100%. Det verkar som Lyras nya instegsmodell, jmf med Dorian och Argo, också har blivit mer homogen till karaktären. Dorian, som jag har har erfarenhet av, var betydligt mer "pang på rödbetan". Delos spårar också betydligt bättre, och gamla skivor vaknar till nytt liv. Skillnaden märks mer på äldre inspelningar, faktiskt. Den gräver fram nya detaljer på bättre inspelningar oxå, naturligtvis. Men på ett betydligt mer sofistikerat och njutbart sätt, än Dorian. En lustig detalj (tragisk egentligen) är anledningen till inköpet. Jag lyckades på något outgrundligt sätt slå till Pu med ena fingret så att nålen bröts av . Och killen jag köpte Delosen av, hade även han lyckats bryta av nålen på sin Argo. Vilket fick honom att byta till en Kleos. Nästa gång kanske.... Så jag är nöjd, och då har jag manuell våg (Shure) och ingen Feickert. Quote
Recommended Posts