Jump to content

Devialet news


Sigge

Recommended Posts

Jag har haft min i lite drygt ett år. Den driver ett par Cremona M och gör det sååååå bra. Vad som är extra trevligt är att man får regelbundet uppdateringar, både vad det gäller funktionallitet och ljudkvalitet. Och det är gratis. :o Gratis är alltid bra. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag provlyssnade den för mer än ett år sedan men valde en annan väg, men om de med mjukvara kunnat göra framsteg där kanske man får ge den en till chans. Vad är det för uppdateringar som har påverkat ljudkvaliteten?

Vet inte vilken version du lyssnade på men de gjorde en uppdatering i power supply delen från och med mjukvaruversion 5.3 tror jag? den ska tydligen ha förbättrat ljudkvaliten avsevärd och sen ska de senare versionerna ha lite småputs som också förbättrat lite.

Just detta gör det lite lurigt att läsa recensioner faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Så kan man se det men det är väldigt få produkter som fortsätter utvecklas och både bli bättre plus få fler funktioner efter det att man har köpt dom.

Ett stort + iaf at de ikke tar seg xtra betalt, man er kanskje på litt sikt selv interessert i å teste en på mine Wilson Benesch Vertex (delefilter løse bl.a), har hørt rykter om at det ska være en meget god kombinasjon :mm:

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ett stort + iaf at de ikke tar seg xtra betalt, man er kanskje på litt sikt selv interessert i å teste en på mine Wilson Benesch Vertex (delefilter løse bl.a), har hørt rykter om at det ska være en meget god kombinasjon :mm:

mvh

Det kan nog inte bli annat än väldigt bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Har du en eller är du också intresserad kanske?

Första intrycket är bra iallafall, väldigt väldigt bra.

Nej jag har ingen, men efter att ha hört den spela med både Magico och Magnepan på mässa innan i höst så blir jag väldigt sugen att låna hem Ljudupplevelsers demoex för test...

Jag skulle kunna byta ut 5 lådor och en massa sladdar där hemma mot den lilla lådan och 3 sladdar :)

Link to comment
Share on other sites

Nej jag har ingen, men efter att ha hört den spela med både Magico och Magnepan på mässa innan i höst så blir jag väldigt sugen att låna hem Ljudupplevelsers demoex för test...

Jag skulle kunna byta ut 5 lådor och en massa sladdar där hemma mot den lilla lådan och 3 sladdar :)

Det är ungefär så jag tänker också skulle väldigt gärna byta ut tre lådor och en massa kablar mot en mindre och mycket snyggare låda, dessutom så låter den ärligt talat bättre på alla parametrar än mina Krellar gjorde och detta förvånar mig lite faktiskt men det är bara att acceptera antar jag :blush

Så låna hem tycker jag absolut du ska göra ;)

Link to comment
Share on other sites

När jag först hörde talas om den blev jag lite nyfiken, men också tveksam. Mina öron och digitala förstärkare har tidigare inte funkat ihop. Men efter ha läst recensioner i stort sätt alla hifi tidskrifter och när jag hörde att de demade den tillsammans med SF Cremona M vid introduktionen i England bestämde jag mig för att testa. Ja, sen var det kört. :icon_smile_cool:

Det är ungefär så jag tänker också skulle väldigt gärna byta ut tre lådor och en massa kablar mot en mindre och mycket snyggare låda, dessutom så låter den ärligt talat bättre på alla parametrar än mina Krellar gjorde och detta förvånar mig lite faktiskt men det är bara att acceptera antar jag :blush

Jag är inte alls förvånad, och med den nya möjligheten att få två monblock á 500 W är de svårslagna även med riktigt tungdrivna högtalare. Ekman & Kilgore: vilka högtare har ni?

Finns det fler ägare på forumet? Skulle vara kul att höra er erfarenhet.

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte alls förvånad, och med den nya möjligheten att få två monblock á 500 W är de svårslagna även med riktigt tungdrivna högtalare. Ekman & Kilgore: vilka högtare har ni?

Finns det fler ägare på forumet? Skulle vara kul att höra er erfarenhet.

Jag har ett par Focal Electra 1037 BE som också är specade till 93dB/W/m.

Så mer än en blir overkill även för mig.

Driver dem med ca 120 rörwatt idag...

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par Wilson watt/puppy 5.1 och de har en känslighet på 93dB så för min del räcker det utmärkt med en.

Jag lyssnade på Sasha för någon vecka sedan, bland det bästa jag hört, inkl. Wilsons större modeller. :o Priset gör att det förblir bara en dröm. :diss: 5.1 är jag osäker om jag hört, kul att de verka funka så bra med D-Premier. När jag haft min några månader testade jag med att flytta högtalarna, och fick till ännu bättre ljud.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett par Focal Electra 1037 BE som också är specade till 93dB/W/m.

Så mer än en blir overkill även för mig.

Driver dem med ca 120 rörwatt idag...

För några år sedan, då jag köpte mina SF, stod valet mellan 1037E och Cremona M. Beslutet kunde gå lika bli något annat, jag är osäker på vad som fick det att tippa, "look" :?:

Jag testade rätt mycket förstärkare innan jag beslöt mig. En hel del förförstärkare inkl. AR Ref. 110 men det fungerade inte riktigt. Mina högtalare är rätt känsliga 91dB/W/m, men har en elak impedanskurva som förmodligen är förklaringen. Som alltid det gäller att hitta rätt matchning, lyck till.

Link to comment
Share on other sites

Jag lyssnade på Sasha för någon vecka sedan, bland det bästa jag hört, inkl. Wilsons större modeller. :o Priset gör att det förblir bara en dröm. :diss: 5.1 är jag osäker om jag hört, kul att de verka funka så bra med D-Premier. När jag haft min några månader testade jag med att flytta högtalarna, och fick till ännu bättre ljud.

Ja Sasha är fantastisk men det finns ju billigare modeller som sophia2 eller 3 som förmodligen skulle fungera fantastiskt bra ihop med en D-premier.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

"Gracing the front cover of the January 2013 Stereophile Magazine is “Devialet’s enlightened D-Premier.” Announced by Stereophile: “THE AMPLIFIER REVOLUTION STARTS HERE”. Yes, the D-Premier is unlike anything the high-end industry has seen before.

John Atkinson concludes: “Devialet’s D-Premier amplifier is the most extraordinary product I have reviewed for Stereophile. Superb sound quality, future-proof design, everything you need in one box – it is the epitome of what a high-end product should be. Wow!”

Rätt fint omdöme minst sagt ;) skönt att veta att min hörsel inte är helt ute och cyklar, det här är minst sagt en speciell produkt.

Link to comment
Share on other sites

"Gracing the front cover of the January 2013 Stereophile Magazine is “Devialet’s enlightened D-Premier.” Announced by Stereophile: “THE AMPLIFIER REVOLUTION STARTS HERE”. Yes, the D-Premier is unlike anything the high-end industry has seen before.

John Atkinson concludes: “Devialet’s D-Premier amplifier is the most extraordinary product I have reviewed for Stereophile. Superb sound quality, future-proof design, everything you need in one box – it is the epitome of what a high-end product should be. Wow!”

Rätt fint omdöme minst sagt ;) skönt att veta att min hörsel inte är helt ute och cyklar, det här är minst sagt en speciell produkt.

Ja Devialet har onekligen fått genomslag!

Ljudmässigt intressant allt sedan första lyssningen på Hifi-mässan Sheraton i Stockholm för två år sedan och nu på Park Aveny i höstas tillsammans med ett par Magico 3:or. Ett av mässans bästa ljud. Kan dock konstatera att det krävs koncentrerad lyssning pga den höga upplösningen. Kanske ingen förstärkare för slölyssning.

Utveckling i burken eller burkarna beroende på om man kör singel eller monoblocksvarianten är också intressant. Ständigt nya applikationer och uppgraderingar vad jag förstår. Lite som MSB:s filisofi att leverera till tidigare köpare för uppgradering. Så skapar man en trogen kundkrets.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Vem fick äran att testa? Är det bara Atkinson? Min digitala prenumeration har fortfarande inte uppdaterats med det här numret.

När jag pratade med Fremer för snart 2 år sedan sa han att han ville testa den, och att Atkinson också var inne på det spåret.

Link to comment
Share on other sites

Vem fick äran att testa? Är det bara Atkinson? Min digitala prenumeration har fortfarande inte uppdaterats med det här numret.

När jag pratade med Fremer för snart 2 år sedan sa han att han ville testa den, och att Atkinson också var inne på det spåret.

Ingen aning men det vore lite kul om Fremer fick göra det, speciellt efter hans lite ljumna recension av Mark Levinsons #53 monoblock :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...