Apexorca Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 (edited) Ett sådant föredömligt demo tempo ni håller. Hela Sverige får ta del av Hi-End prylar i bästa klass. Edited November 11, 2012 by Apexorca Quote
new order Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 (edited) Ett sådant föredömligt demo tempo ni håller. Hela Sverige får ta del av Hi-End prylar i bästa klass. Hmm .Möjligen om man räknar Dalarna som norra Sverige... Fast det är kanske bra att frestelserna hålls på avstånd? Edited November 11, 2012 by new order tillägg Quote
Apexorca Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 Hmm .Möjligen om man räknar Dalarna som norra Sverige... Fast det är kanske bra att frestelserna hålls på avstånd? Fattar vad du menar, men de var ju uppe hos dig också. Så de täcker nästan i hela Sverige. mvh Quote
new order Posted November 11, 2012 Posted November 11, 2012 Det skulle onekligen varit skoj att höra på VTL/Wilson.Gillar VTL sedan tidigare. Quote
Daniel Posted November 11, 2012 Author Posted November 11, 2012 Ett sådant föredömligt demo tempo ni håller. Hela Sverige får ta del av Hi-End prylar i bästa klass. Tack! Vi har riktigt kul just nu! Quote
Dynamik Harry Posted November 12, 2012 Posted November 12, 2012 Välkomna till Falun. Ska bli riktigt intressant. Ser fram emot dubbla besök både Fredag och Lördag. Lasses är mitt andra hem... Quote
Apexorca Posted November 13, 2012 Posted November 13, 2012 Välkomna till Falun. Ska bli riktigt intressant. Ser fram emot dubbla besök både Fredag och Lördag. Lasses är mitt andra hem... Ta gärna lite bilder Dynamik Harry. Funkar med mobilen om nöden kräver. mvh Quote
Daniel Posted November 13, 2012 Author Posted November 13, 2012 Välkomna till Falun. Ska bli riktigt intressant. Ser fram emot dubbla besök både Fredag och Lördag. Lasses är mitt andra hem... Tack för det! Sann jästvänlighet från Dalarna när den är som bäst. Härligt att du får bo hos Lasse ibland. Quote
Dynamik Harry Posted November 14, 2012 Posted November 14, 2012 Ta gärna lite bilder Dynamik Harry. Funkar med mobilen om nöden kräver. mvh Ska försöka med mobilen, har dock aldrig satt mig in i hur man får in bilderna i forumet! Annars kan jag rekommendera Lasses Hifi blogg där han kommer skriva om eventet. Quote
Efny Posted November 14, 2012 Posted November 14, 2012 Ett sådant föredömligt demo tempo ni håller. Hela Sverige får ta del av Hi-End prylar i bästa klass. Utom Stockholm då! Får vänta på mässan på Sheraton. Quote
Dynamik Harry Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Tack Carl och Oskar för en mycket givande Stylus demo. Trivdes förträffligt både Fredag och Lördag. Blandad musik, både på CD och vinyl. Hur lät det då?? Något vasst och klar dominans i de högre frekvenserna men efter att systemet blev varmt och ffa efter byte till Nordost Odin kabel i VTL slutsteg och senare försteg blev det en bättre coherens. Saknade dock en del textur och artikulation i basen. Har hört Wilson Sasha låta bättre med moon elektronik, men kanske var det orsakat av det spelande golvet. Imponerades av dynamiken och ffa av det rappa anslaget i Brinkman Bardo och riiasteget i VTL försteget. Önskar Stylus vidare framgång. Hoppas ni kommer tillbaka till Falun. Funderar vidare på vinylriggen Quote
Apexorca Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Tack Carl och Oskar för en mycket givande Stylus demo. Trivdes förträffligt både Fredag och Lördag. Blandad musik, både på CD och vinyl. Hur lät det då?? Något vasst och klar dominans i de högre frekvenserna men efter att systemet blev varmt och ffa efter byte till Nordost Odin kabel i VTL slutsteg och senare försteg blev det en bättre coherens. Saknade dock en del textur och artikulation i basen. Har hört Wilson Sasha låta bättre med moon elektronik, men kanske var det orsakat av det spelande golvet. Imponerades av dynamiken och ffa av det rappa anslaget i Brinkman Bardo och riiasteget i VTL försteget. Önskar Stylus vidare framgång. Hoppas ni kommer tillbaka till Falun. Funderar vidare på vinylriggen Var det vasst med brinkman eller Wadia? Eller båda? Quote
Dynamik Harry Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Var det vasst med brinkman eller Wadia? Eller båda? Det spelades mest på Brinkman. Vass på Fredagen men efter sänkning av VTA klart bättre på Lördagen. På Lördagen hade man också Nordost Odin i försteget vilket gav ett större lugn. Wadian var ej vass på Lördagen. tror faktiskt inte jag hörde den på Fredagen. Läs gärna Lasses blogg om eventet. Quote
Recommended Posts