Timbre™ Posted November 16, 2012 Author Posted November 16, 2012 Skyll dig själv när du inte tog med mig.... Det har hänt mycket sedan jag var där senast ser jag...blir sugen på att testa fåtöljen! \\K-man Det har också gjorts omfattande vägomläggningar sedan du var där senast... Quote
K-man Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Ja, det var så jag tvekade på om det var där jag trodde först.... \\K-man Quote
eliot Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Inspirerad av din jämförelse får jag väl sprätta upp min Quality Record Pressings utgåva på 45rpm av V6-8545 och göra en jämförelse med förstautgåvan (deep groove) till helgen Då kommer gåtan att lösas och sjunger Astrud Gilberto som förväntat från höger på förstautgåvan blir det inte lätt för Speakers Corner Records... Nova bossa längst bak i skivhyllan. På 45rpm-utgåvan sjunger Astrud Gilberto från vänster medan hon på förstautgåvan sjunger till höger. Nedan ser ni etiketten på förstautgåvan: Side 1 matrix runout: V6-8545 SIDE-1 63-VGS-560 RE-1 Side 2 matrix runout: V6-8545 SIDE-2 63-VGS-561 RE-1 Det här med om hon sjunger i vänstra eller högra kanalen har tydligen varierat med tiden och i denna tråden skriver de att RE-2 tydligen hade rösten till vänster.... Quote
gcs Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 På min skiva står hon och sjunger i mitten. Skivan är i mono. Quote
Recommended Posts