Jump to content

opamp adapter sip - dip??

linkan_82

Recommended Posts

Har en cd med 4st M5238L, och skulle nu vilja byta till 627:or, hur går man till väga?

finns det adaptrar då Mitsubishi är 8P SIP och 627 är dip, och vilken adapter bör man välja isådana fall?

Och vad är skillnaden på vanliga dual627, och de som är märkt class-a bias mod (eller någe sådant)

Databladen brukar visa hur man ska koppla mellan SIP och DIP. Om jag förstår det rätt är M5238L en dubbel OP medan 627 är en singel OP. Inga problem egentligen, bara att ansluta signalerna rätt. Adaptrar känner jag inte till men det är säkert någon som tillverkar sådana. Också där kan man ju verifiera hur de kopplat adaptrarna och därefter köpa.

"class-a bias mod" låter som om dessa har trimmats att hålla 0V ut när ingångarna kopplas ihop. Normalt sett finns det en offset på utgången på grund av produktionstoleranser. Det här är kanske inte så viktigt när man AC-kopplar men ifall man kör DC-kopplat kan det ha betydelse. Jag kan nämna att jag tog bort utgångskondingarna från min CD och har nu ett litet DC-skift på signalen men det gör inget eftersom mina rörsteg AC-kopplar via kondingar och utgångstrafon.