buris Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Hej!! jag har några frågor ang audio research. LS 16 eller lr LS17 till VS-110 hur pass viktigt är försteget? vilket skulle passa bäst för billig peng! ni som har lite erfarenhet av VS-110 kan ni tala om hur den låter ljudmässigt**, har bara hört den ett tag och jag gillade ljudet, eller bör man vänta ett tag å samla ihop till en VS-115. ** Jag har för mig att den spelar med värme och musikalitet samt med bra bas i botten. Quote
Hasse Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Jag lånade hem en LS16 för en del år sedan och blev väl inte direkt imponerad. Efter vad jag hört skulle jag tro att LS17 är bra mycket bättre. Quote
Bebop Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Hej!! jag har några frågor ang audio research. LS 16 eller lr LS17 till VS-110 hur pass viktigt är försteget? vilket skulle passa bäst för billig peng! ni som har lite erfarenhet av VS-110 kan ni tala om hur den låter ljudmässigt**, har bara hört den ett tag och jag gillade ljudet, eller bör man vänta ett tag å samla ihop till en VS-115. ** Jag har för mig att den spelar med värme och musikalitet samt med bra bas i botten. Jag kan inte svara på hur förstegen låter. Däremot kan jag säga att i normalfallet försteget är viktigare än slutsteget (under förutsättning att slutsteget har kraft nog att driva högtalarna). Mycket av tonen/klangen skapas i försteget där slutsteget "bara" skall förstärka det som redan är skapat. VS110 har en varm ton, stor och blommig och den låter behagligt. Basen är dock inte avgrundsdjup och kan upplevas lite mullig. De nyare stegen har lite mer bett i basen. Om det är bra eller dåligt finns det inget facit på. Quote
buris Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Hej! någon som vet hur AMR DP-777 dac står sig som försteg, den ska tydligen vara väldigt bra som dac. Eller en burson 160, så att man inte behöver ha ett slutsteg ett försteg en dac och sedan en mediaspelare + all hemmabio utrustning. Quote
Recommended Posts