Jump to content

Recommended Posts

Posted

Denna nya toppladdade cd-spelare är något av det läckraste jag sett! :mm:

CD-T300.jpg

stor bild

Citat från Goldenages hemsida:"CD-T300 är på inflygning! Banbrytande CD-spelare från Kinas ledande tillverkare: 8 st BB PCM1704K, 12 st BB OPA627, 4 st ryska EH6922 dubbeltrioder, extern nätdel och Philips "King of the Rockers" CDM-4 transport. Pris ännu okänt men den blir inte gratis..."slutcitat.

Någon mer än jag som fastnade för designen :?: Kanske dags att börja spara...

Shanlings hemsida

/new order

Posted

Nä dra åt skogen vilken läcker design!!! En sådan vill jag också ha :mm:

/Mikael

Posted

Hej !

Det var noget af det grimmeste design jeg endnu har set - ligner noget fra en legetøjsbutik !.............

Ved det kan gøres meget flottere !................ Blandt andet har vi en dansker ved navn Bo Christensen der kan noget med design !................ Kom igen kinesere !......

Posted

Hehee...jag är nog benägen att hålla med Rydberg, faller inte mig i smaken direkt....fast jag väntar med att bestämma mitt slutgiltiga tycke tills jag sett den i verkligheten. :)

\\K-man

Posted
:mm::mm::mm::mm::mm: Vad skall man säga. Tycker den är otroligt läcker och samtidigt misstänker jag att jag skulle uppleva den som rätt smaklös med det blå skimret. Men rent känslomässigt, just nu, så EN SÅDAN MÅSTE JAG HA!!!!!!!!!!!
Posted

Ha ha skulle gärna köpa en sån cd till min son! Synd att den inte fanns för en så där 20 år sedan för då hade jag också velat ha sån. Star trek design..skulle inte förvåna mig om den slår iaf.

Posted
Kräkvarning

Men tänk om den blinkar i takt med musiken ;)

Posted

Jag skulle vara en av de första i kö att köpa en, OM det går att stänga av blåskenet. Tycker den lilla blåa lampan på min förstärkare är nog irriterande.

Posted

Lägger till ett par bilder från tillverkarens hemsida:

cd300.jpg

cd3002.jpg

Det blåa ljuset är lite "för mycket" i min smak, annars ser den kompakt, välbyggd och ganska tuff ut tycker jag. Rören på sidorna är ett plus.

Posted

Mycket flygande tefat över dessa skapelser. En hifivän lånade hem en komplett Synergistic Research kabeluppsättning för ett antal år sedan och när vi släckte ner takbelysningen infann sig en stark känsla av Månbas Alpha... :)

Posted

Märkbart är väl att shanling använder den gamla CDM-4, som av många är ansed att vara bland det bättre philips skapat.

Konstruktionen är minst 15år gammal och har gått ur produktion för länge sedan. Lasern rör sig i en bana likt en banan, så kallat "swingarm" konstruktion. I alla nyare philipskonstruktioner rör sig lasern "rakt".

CDM-4 användes flitigt under nittiotalet i krell och levinsons (ML31) toppprodukter, fastän betydligt modernare ersättare hade kommit.

Posted
:D Häng upp den i trädet med nätkontakt och UFOjägarna kommer att få spader, den är bara lite för mycket. Fast å andra sidan, det viktigaste är hur den producerar musik.
  • 2 weeks later...
Posted

Står det inte 55 000 på bilden?Det är förhoppningsvis inte US dollars!På tal om dollar förresten,jag läste att dollar kursen väntas att rasa till ner till 5kr av sk. ekonomiska "experter"!För dom med is i magen kan det väntas gyllene tider att köpa prylar direkt från the USA :):mm: Kanske gäller det också Kina och Japan hifi?Dom handlar väl i dollar.

Posted
Står det inte 55 000 på bilden?Det är förhoppningsvis inte US dollars!På tal om dollar förresten,jag läste att dollar kursen väntas att rasa till ner till 5kr av sk. ekonomiska "experter"!För dom med is i magen kan det väntas gyllene tider att köpa prylar direkt från the USA :)  :mm: Kanske gäller det också Kina och Japan hifi?Dom handlar väl i dollar.

55 000 på bilden och $5500 i texten, som jag skrev, om vi ska vara petiga.

$55 000 lär det inte vara på tal om, det är ca 385 000kr....