new order Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Denna nya toppladdade cd-spelare är något av det läckraste jag sett! stor bild Citat från Goldenages hemsida:"CD-T300 är på inflygning! Banbrytande CD-spelare från Kinas ledande tillverkare: 8 st BB PCM1704K, 12 st BB OPA627, 4 st ryska EH6922 dubbeltrioder, extern nätdel och Philips "King of the Rockers" CDM-4 transport. Pris ännu okänt men den blir inte gratis..."slutcitat. Någon mer än jag som fastnade för designen Kanske dags att börja spara... Shanlings hemsida /new order Quote
Guest mikael Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Nä dra åt skogen vilken läcker design!!! En sådan vill jag också ha /Mikael Quote
carsten_chr Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Hej ! Det var noget af det grimmeste design jeg endnu har set - ligner noget fra en legetøjsbutik !............. Ved det kan gøres meget flottere !................ Blandt andet har vi en dansker ved navn Bo Christensen der kan noget med design !................ Kom igen kinesere !...... Quote
K-man Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Hehee...jag är nog benägen att hålla med Rydberg, faller inte mig i smaken direkt....fast jag väntar med att bestämma mitt slutgiltiga tycke tills jag sett den i verkligheten. \\K-man Quote
Akkelis Audio Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Vad skall man säga. Tycker den är otroligt läcker och samtidigt misstänker jag att jag skulle uppleva den som rätt smaklös med det blå skimret. Men rent känslomässigt, just nu, så EN SÅDAN MÅSTE JAG HA!!!!!!!!!!! Quote
gurin Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Jag håller med Rydberg, ett våffeljärn har jag redan. Men låter den bra så.... mvh/gurin Quote
juha Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Ha ha skulle gärna köpa en sån cd till min son! Synd att den inte fanns för en så där 20 år sedan för då hade jag också velat ha sån. Star trek design..skulle inte förvåna mig om den slår iaf. Quote
Wolfgang Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Ja Rydberg, håller med dig! Något fulare får man leta efter!! Quote
Guest johan Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Kräkvarning Men tänk om den blinkar i takt med musiken Quote
sampix Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Wow! En sådan vill jag ha. Låter den dessutom bra så är detta bara en bonus :clown: Quote
Timbre™ Posted October 29, 2004 Posted October 29, 2004 Håller mig utanför designdebatten men kan det verkligen vara bra med allt detta ljus runt en avläsningsenhet... Förhoppningsvis är det becksvart runt lasern. Quote
mangew Posted October 30, 2004 Posted October 30, 2004 Jag skulle vara en av de första i kö att köpa en, OM det går att stänga av blåskenet. Tycker den lilla blåa lampan på min förstärkare är nog irriterande. Quote
MaxMartin Posted October 30, 2004 Posted October 30, 2004 Förhoppningsvis är det becksvart runt lasern. Quote
fatpipe Posted October 30, 2004 Posted October 30, 2004 Spelaren kanske använder den där nya tekniken Blue Ray? Quote
Roq Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Lägger till ett par bilder från tillverkarens hemsida: Det blåa ljuset är lite "för mycket" i min smak, annars ser den kompakt, välbyggd och ganska tuff ut tycker jag. Rören på sidorna är ett plus. Quote
Ekman Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 det där var det absolut mest vidrigt fula jag någonsin har sett :evil: Quote
Jan Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Inte heller min smak. Om det absolut skal vär nonting UFO-lik, da heller denna: Quote
Timbre™ Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Mycket flygande tefat över dessa skapelser. En hifivän lånade hem en komplett Synergistic Research kabeluppsättning för ett antal år sedan och när vi släckte ner takbelysningen infann sig en stark känsla av Månbas Alpha... Quote
eliot Posted October 31, 2004 Posted October 31, 2004 Jag tycker inte att Shanling spelaren är så ful - men jag skulle definitivt inte vilja ha den själv //Eliot Quote
kasra Posted November 1, 2004 Posted November 1, 2004 Märkbart är väl att shanling använder den gamla CDM-4, som av många är ansed att vara bland det bättre philips skapat. Konstruktionen är minst 15år gammal och har gått ur produktion för länge sedan. Lasern rör sig i en bana likt en banan, så kallat "swingarm" konstruktion. I alla nyare philipskonstruktioner rör sig lasern "rakt". CDM-4 användes flitigt under nittiotalet i krell och levinsons (ML31) toppprodukter, fastän betydligt modernare ersättare hade kommit. Quote
Bravo Posted November 1, 2004 Posted November 1, 2004 Häng upp den i trädet med nätkontakt och UFOjägarna kommer att få spader, den är bara lite för mycket. Fast å andra sidan, det viktigaste är hur den producerar musik. Quote
fatpipe Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 Lite nya bilder som kommit ut... Den externa nätdelen. För mer bilder och info http://www.avbuzz.com/new_home/w/200411/av.../slcdplayer.php I texten i länken ovanför kan man luska ut $5500. Så helt billig kommer inte denna kines att vara. Verkar även vara en Limited Edition. Så det kommer nog inte tillverkas i stort antal. Quote
new order Posted November 13, 2004 Author Posted November 13, 2004 Står det inte 55 000 på bilden?Det är förhoppningsvis inte US dollars!På tal om dollar förresten,jag läste att dollar kursen väntas att rasa till ner till 5kr av sk. ekonomiska "experter"!För dom med is i magen kan det väntas gyllene tider att köpa prylar direkt från the USA Kanske gäller det också Kina och Japan hifi?Dom handlar väl i dollar. Quote
fatpipe Posted November 18, 2004 Posted November 18, 2004 Står det inte 55 000 på bilden?Det är förhoppningsvis inte US dollars!På tal om dollar förresten,jag läste att dollar kursen väntas att rasa till ner till 5kr av sk. ekonomiska "experter"!För dom med is i magen kan det väntas gyllene tider att köpa prylar direkt från the USA Kanske gäller det också Kina och Japan hifi?Dom handlar väl i dollar. 55 000 på bilden och $5500 i texten, som jag skrev, om vi ska vara petiga. $55 000 lär det inte vara på tal om, det är ca 385 000kr.... Quote
Recommended Posts