Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Om du nu är konsekvent borde det vara OCOS, men jag är osäker på om dom gör några signalkablar (ens efter att ha kollat på deras synnerligen opedagogiska hemsida!)?

/ptr

Edited by plundin
Posted
Om du nu är konsekvent borde det vara OCOS, men jag är osäker på om dom gör några signalkablar (ens efter att ha kollat på deras synnerligen opedagogiska hemsida!)?

Dessvärre inte - signalkablar är liksom inte deras grej. Inte hemsidor heller. Kan inte annat än hålla med dig. Opedagogisk och spretig. Dessutom gillar jag inte när företag inte håller sina hemsidor uppdaterade. Det gäller bl a Dynaudio, VTL och Audio Research som inte har med sina senaste alster som man visar på mässorna.

Men det är ju inte säkert att det är en signalkabel ... :closedeyes:

Posted

Jo, det ser minsann ut som en AXLJ-RE 3X150mm2 24kV, då vill jag tro vi befinner oss på högspänt nät... ;)

Posted
Tror detsamma som a/wing...

Ser ju att ligga på rulle... Nåt från proppskåpet?

Eller kanske till proppskåpet ... :icon_smile_cool:

Jo, det ser minsann ut som en AXLJ-RE 3X150mm2 24kV, då vill jag tro vi befinner oss på högspänt nät... ;)

Bingo! :41:

kabelrullar3.jpg

Efter kraftig tillväxt där jag bor räcker inte kabelnätet till längre varför man beslutat att dra helt nytt till den halvö jag bor på. Det handlar även om att skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt.

kabelrullar4.jpg

Frågan är om detta kommer att påverka ljudet hemma. Shunyata påstår att ju längre från elektroniken man är, desto mindre nytta gör kabeln. Det kanske är så att den största nyttan får man av att nätet inte överbelastas och att vi därmed få färre strömavbrott.

Vad tror ni?

kabelrullar1.jpg