Bebop Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Dags för kabelbyte. Någon som har en idé vad som införskaffats? Quote
plundin™ Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 (edited) Om du nu är konsekvent borde det vara OCOS, men jag är osäker på om dom gör några signalkablar (ens efter att ha kollat på deras synnerligen opedagogiska hemsida!)? /ptr Edited October 7, 2012 by plundin Quote
Bebop Posted October 7, 2012 Author Posted October 7, 2012 Om du nu är konsekvent borde det vara OCOS, men jag är osäker på om dom gör några signalkablar (ens efter att ha kollat på deras synnerligen opedagogiska hemsida!)? Dessvärre inte - signalkablar är liksom inte deras grej. Inte hemsidor heller. Kan inte annat än hålla med dig. Opedagogisk och spretig. Dessutom gillar jag inte när företag inte håller sina hemsidor uppdaterade. Det gäller bl a Dynaudio, VTL och Audio Research som inte har med sina senaste alster som man visar på mässorna. Men det är ju inte säkert att det är en signalkabel ... Quote
A/Wing. Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Kan det va strömförsörjning som får sig en uppgradering Quote
Richard Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Tror detsamma som a/wing... Ser ju att ligga på rulle... Nåt från proppskåpet? Quote
Guest BTS Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Jo, det ser minsann ut som en AXLJ-RE 3X150mm2 24kV, då vill jag tro vi befinner oss på högspänt nät... Quote
Bebop Posted October 7, 2012 Author Posted October 7, 2012 Tror detsamma som a/wing... Ser ju att ligga på rulle... Nåt från proppskåpet? Eller kanske till proppskåpet ... Jo, det ser minsann ut som en AXLJ-RE 3X150mm2 24kV, då vill jag tro vi befinner oss på högspänt nät... Bingo! Efter kraftig tillväxt där jag bor räcker inte kabelnätet till längre varför man beslutat att dra helt nytt till den halvö jag bor på. Det handlar även om att skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt. Frågan är om detta kommer att påverka ljudet hemma. Shunyata påstår att ju längre från elektroniken man är, desto mindre nytta gör kabeln. Det kanske är så att den största nyttan får man av att nätet inte överbelastas och att vi därmed få färre strömavbrott. Vad tror ni? Quote
Richard Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Eller kanske till proppskåpet ... Bara att erkänna, jag var fel ute så in i bänken,även om det var i rätt härad. Trodde det var såna här: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...st&p=111420 Kanske inget som brukar grävas ner i åkern. //Richard Quote
calle_jr Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 räcker inte kabelnätet till längre varför man beslutat att dra helt nytt till den halvö jag bor på. Det handlar även om att skapa förutsättningar för ytterligare tillväxt. http://imageshack.us/a/img266/9249/kabelrullar1.jpg De där VTL är ena biffiga rackare!! Quote
Apexorca Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Kolla om du kan köpa några lösmeter och göra nätkablar ev dem. Quote
David_33rpm Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Vad är detta? Dansk kabel, inte bra! ;-) Quote
Timbre™ Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Vad är detta? Dansk kabel, inte bra! ;-) Kan det vara en Snapphanekabel... I så fall är den säkert bra... Quote
conan Posted October 8, 2012 Posted October 8, 2012 Med 150mm2 så behövs inte hifibänken längre ... bara att plugga in i väggen och hifin hänger på kabeln i luften. Quote
Recommended Posts