Guest BTS Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 (edited) Gratis är inget bekant utryck nuförtiden men här och nu går det kanske inte att komma närmare en fri lunch för den som roar sig med musikåtergivning. Edited October 6, 2012 by BTS Quote
Guest BTS Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Free Samples från P.W.B. Electronics har anlänt och frågan är om det blir fårplay, joy eller pain. Quote
Absolute Audio Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Ojj! Han har jag läst om i Stereophile! En hel del kontroversiella idéer om hur du får bättre ljud. Dock många av dessa gratis. Du måste även prova med ena hörnet på gardinen uppvikt. Quote
Guest BTS Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 I brevet ligger bland annat ett prov på P.W.B. Rainbow Electret Foil vilken kan klippas upp i 26 bitar och skall appliceras på CD-skivor, vinylskivor och kassetter... Quote
calle_jr Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Bruksanvisning. http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zps441ce326.jpg http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zpsc6d9a9a0.jpg http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zpse3451838.jpg http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...zps361cb8b1.jpg Helt och hållet lysande Har aldrig vare sig sett eller hört talas om detta Electret Foil. Quote
Guest BTS Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Ojj! Han har jag läst om i Stereophile! En hel del kontroversiella idéer om hur du får bättre ljud. Dock många av dessa gratis. Du måste även prova med ena hörnet på gardinen uppvikt. Helt och hållet lysande Har aldrig vare sig sett eller hört talas om detta Electret Foil. Det kommer mera... Jag kunde inte att fånga färgblänket helt men här är ett försök till. Quote
Guest BTS Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 (edited) Är det något du vill prata om Edited October 2, 2012 by BTS Quote
Timbre™ Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Det kommer mera... Ruggiga oktober-, november- och decembernätter är säkrade... Quote
Bebop Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Är det något du vill prata om Jag törs inte... :Nail Biting: Quote
plundin™ Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Jag som trodde PWB var helt död innan 80-talet ens klingat ut! /ptr Quote
tomano58 Posted October 2, 2012 Posted October 2, 2012 Det här med ljudförbättrande folie huserade ju ett tag under 80-talet. Vill minnas att det pushades av någon som hade butik/firma i Hägersten (Hökmossen). Svalander, eller var det någon annan? Små plastfoliebitar som skulle sättas i gardiner och annat och göra underverk med ljudet(!) Någon som kommer ihåg bättre än jag? Quote
Guest BTS Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Jag törs inte... :Nail Biting: Det är lite kusligt. Jag som trodde PWB var helt död innan 80-talet ens klingat ut! /ptr Han är antagligen död, följebrevet är signerat May Belt. Quote
plundin™ Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Han är antagligen död, följebrevet är signerat May Belt. ah! det är hustrun som tagit över som överstepräst i the Church of Belt! /ptr Quote
Absolute Audio Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 ah! det är hustrun som tagit över som överstepräst i the Church of Belt! /ptr Enligt denna Stereophile artikel är Peter Belt 82 år och livs levande Quote
Guest BTS Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Enligt denna Stereophile artikel är Peter Belt 82 år och livs levande Tack, då fick vi klarhet och just nu går det inte att sluta tänka på Fingal Olsson. I brevet fanns en liten påse med P.W.B. Cream Electret. Quote
Guest BTS Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Och om det är tweak eller ormolja återstår att se men enligt Belt är Cream Electret the most cost effective audio upgrade available. :26: Quote
calle_jr Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 Han är antagligen död, följebrevet är signerat May Belt. Det här blir ju bara värre och värre. Rena rama zombie-hifin :Nail Biting: För övrigt är A Fortnight In France det bästa album PB har släppt. Åtminstone som jag hört. Quote
Guest BTS Posted October 3, 2012 Posted October 3, 2012 För övrigt är A Fortnight In France det bästa album PB har släppt. Åtminstone som jag hört. Det håller jag med om. Nu tar tråden en lättare paus då lyssningsrummet ska få en makeover, allt ska ut och in igen i rummet. Quote
Kilgore Posted October 4, 2012 Posted October 4, 2012 Det håller jag med om. Nu tar tråden en lättare paus då lyssningsrummet ska få en makeover, allt ska ut och in igen i rummet. Ska det ut och smörjas in med hudkräm och sedan in igen Underhållande tråd... Quote
gcs Posted October 4, 2012 Posted October 4, 2012 För övrigt är A Fortnight In France det bästa album PB har släppt. Åtminstone som jag hört. Det tycker även jag. Den har en härlig live känsla och den låt som jag tycker speciellt mycket om är spår 8 "Norwegian Wood". Den låten har en närvaro som är outstanding och som får mina nackhår att resa sig i en härlig orgasm. Quote
Guest BTS Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 Rena rama zombie-hifin :Nail Biting: Ska det ut och smörjas in med hudkräm och sedan in igen Nä, vem vet vad som är i den smörjan. Nu tar tråden en lättare paus då lyssningsrummet ska få en makeover, allt ska ut och in igen i rummet. Målaren flyttade fram sitt besök, då grep jag chansen och provade med lite Rainbow Electret Foil. Instruktionerna följdes noga. Place a strip of Rainbow foil on any generall part of the label side of the Compact Disc - Check Place A strip of Rainbow foil specially over the word "disc" - Check Quote
Guest BTS Posted October 7, 2012 Posted October 7, 2012 (edited) Och i första helt ovetenskapliga försök hör jag ingen som helst förändring, inte ens med god vilja eller inbillning kan jag höra någon skillnad alls på Supernatural före eller efter foilen. Edit: Cream Electret återstår att testa, vilket blir efter målaren. Edited October 7, 2012 by BTS Quote
Recommended Posts