Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag skulle ge vad som helst för att vara med som en fluga på väggen när det genomförs en blindtest med dessa produkter och där du Patrick är en av deltagarna.

Posted
Här är mina första produkter och mina sista.

Sista får man inte hoppas! :o

Jag tycker produkterna i sig är tillräckligt engagerande utan omgivande lullull som riskerar förskjuta fokus.

Jag gillar att lullull kopplas på till din hemsida etc, men inte i en förfrågan till en tidning.

Posted
Vilket resultat kan jag förvänta mig med dina produkter och hur "kopplar" jag in dem?

Dom ger ett renare ljud utan några negativa bieffekter. Man sätter stenen ovanpå chassit, och hängaren hänger man från RCA uttaget.

Posted (edited)
:D .. :D .. :D ..

Prova att "Koppla in" körsbären.. :D .. :D ..

Har prylarna överhuvudtaget med Hifi att göra ?

Här är körsbäret inkopplat i en dator, den har inte RCA så den hänger från en skruv, men det ger fortfarande en rengöringseffekt, men inte lika stor som från RCA.

exeres_products_component_leaves.JPG

Jag skulle ge vad som helst för att vara med som en fluga på väggen när det genomförs en blindtest med dessa produkter och där du Patrick är en av deltagarna.

Blindtester fungerar aldrig i längden för att man blir trött. Jag brukar svara rätt dom första gångerna men sen blir man trött och hör mindre och mindre skillnader tills man inte hör nåt till slut. Men sen nästa dag hör man enorma skillnader.

Det bästa blindtestet är när man har många tweaks att välja emellan och ska pricka rätt på första försöket. Eller om man inte har nåt att välja emellan och ska beskriva ljudet. En gång hörde jag att ström kontakten inte var tillräckligt ljupt inkopplad, jag hade 8 sladdar att välja mellan men jag valde ett annat alternativ.

Minns jag helt fel eller var det inte folk här som provade en del av utbudet?

Jag gillar att vara jultomte och ge örongasmer till folk.

SantaNoiseTerminator600.jpg

Sista får man inte hoppas! :o

Jag tycker produkterna i sig är tillräckligt engagerande utan omgivande lullull som riskerar förskjuta fokus.

Jag gillar att lullull kopplas på till din hemsida etc, men inte i en förfrågan till en tidning.

Jag har försökt att göra en bättre produkt men det går inte. Varje gång jag lyssnar känns det som att jag är i himlen. Jag kan göra fler billigare produkter, men dom är inte lika bra. Jag har kastat bort flera hundra kilo tweaks för att jag ville endast spara mina topp 200 tweaks. När jag gör nya tweaks, är det sällan att dom kommer i min topp 200, och ännu mer sällan till min topp 50. Att bygga ett tweak som kommer till topp 3 är som att vinna på lotto.

Edited by Patrick82
Posted

Dom där små sakerna som ser ut som gamla TV apparater skall man sätta bredvid chassit. Dom suger upp negativ energi och omvandlar det till positiv energi.

Här är Proximity Positive Stone. Den låter väldigt mjuk, men den är inte lika bra som den blå/vita Atlantis Stone som har klarare ljud som riktiga livet.

PositiveStone400.jpg

Posted

Jag har ej haft TV på 10 år för att jag har tweakat bara ljudet. Men idag fick jag min första Plasma TV för 4500 kr (50 tum, 1080p). Jag tittade på 720p animerad film. Jag hängde min billigaste hängare (TreeHanger) på den och blev shockad av bildförbättringen. Jag är nybörjare på bild saker och visste inte vad jag skulle leta efter. Men det var uppenbart att det svarta var svartare, färgerna var starkare och det såg mindre suddigt ut, det var bättre separation mellan färger och detaljer. Mina ljud tweaks funkar för bilden också :o Nu ska jag börja med bild tweaks :mm:

Posted
Jag har ej haft TV på 10 år för att jag har tweakat bara ljudet. Men idag fick jag min första Plasma TV för 4500 kr (50 tum, 1080p). Jag tittade på 720p animerad film. Jag hängde min billigaste hängare (TreeHanger) på den och blev shockad av bildförbättringen. Jag är nybörjare på bild saker och visste inte vad jag skulle leta efter. Men det var uppenbart att det svarta var svartare, färgerna var starkare och det såg mindre suddigt ut, det var bättre separation mellan färger och detaljer. Mina ljud tweaks funkar för bilden också :o Nu ska jag börja med bild tweaks :mm:

Nästa steg är nog att testa dem i en bil. Renare avgaser, högre effekt, lägre bränsleförbrukning. Ser en oanad potential i dina produkter.

• 3 weeks later...
Posted
Nästa steg är nog att testa dem i en bil. Renare avgaser, högre effekt, lägre bränsleförbrukning. Ser en oanad potential i dina produkter.

Walker Audio gjorde det och körde landet runt för att utvärdera ett audiotweak på en bils prestanda. Vill minnas de testade både bil och motorcykel med otroligt bra resultat :)

Posted

Du har nog lättare att komma undan med aliens än lättklädda damer. Det var absolut inget fel på kvinnorna ur ett mänskligt perspektiv, men kopplingen är för långsökt för att jag skall förstå vad de har där att göra. Möjligen finns det ett satirvärde. Om jag inte missminner mig så finns det lagar mot sexistiska inslag i reklam, så du får nog vidhålla att det är ett konstprojekt.