Patrick82 Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Skall det vara såhär när man är tillverkare? Jag tänkte sova 6 timmar sedan, men det kom fler och fler e-mail som jag behövde svara på, sen när jag trodde det var klart, kom ett till, och ett till...Hur ska jag göra? Ta bort e-mail kontot så ingen kan mejla? Och bara ha Paypal knappar där folk köper? Quote
sweetspot Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Skall det vara såhär när man är tillverkare? Jag tänkte sova 6 timmar sedan, men det kom fler och fler e-mail som jag behövde svara på, sen när jag trodde det var klart, kom ett till, och ett till...Hur ska jag göra? Ta bort e-mail kontot så ingen kan mejla? Och bara ha Paypal knappar där folk köper? Bästa är nog att lägga ner din firma om du inte kan hantera e-mail! Varför inte läsa e-mailet dagen efter eller avsätt tid när du går igenom dina mail minst 1ggr/dag. // Sweetspot Quote
Patrick82 Posted September 16, 2012 Author Posted September 16, 2012 Bästa är nog att lägga ner din firma om du inte kan hantera e-mail! Varför inte läsa e-mailet dagen efter eller avsätt tid när du går igenom dina mail minst 1ggr/dag. // Sweetspot Jag går igenom mina mail flera gånger per timme. Om jag väntar tills nästa dag har det staplats upp för många osvarade mail. Varje mail tar minst en timme att skriva för att jag är noggrann, ska jag börja skriva snabbt och slarvigt? Jag brukar få frågor som att," är den här xxx produkten lika bra som 3 små andra xxx produkter", och sen måste jag så klart prova och lyssna flera timmar. Men det verkar funka för att få återkommande kunder, för dom säger att jag alltid hade rätt i vad jag skrev, och dom vill därför köpa mer. Jag har börjat beställa mat hem för att jag inte ens har tid att gå till affären. Ska jag anställa någon till firman så jag slipper göra allt 24 timmar om dygnet? Jag tänkte skaffa en självgående dammsugare, och andra automatiska saker. Quote
mangew Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Kör på! Ta en betjänt, hushållerska och trädgårdsmästare på RUT avdrag. Din ruljans på firman borde bekosta det utan problem. Quote
Patrick82 Posted September 16, 2012 Author Posted September 16, 2012 Kör på! Ta en betjänt, hushållerska och trädgårdsmästare på RUT avdrag. Din ruljans på firman borde bekosta det utan problem. Tack det låter bra med RUT avdrag, jag läser om det nu! Quote
sweetspot Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Tack det låter bra med RUT avdrag, jag läser om det nu! Låter utmärkt att plocka bort din mail. Bra affärsidé. Quote
calle_jr Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Hur ska jag göra? Ebay har en ganska bra funktion där man har ett gäng huvudgrupper av frågor, och därefter svar på de vanligaste frågorna inom respektive grupp. Exvis Details about the item, Postage, Combined postage, Pay for the item, Returns, Other. Om man klickar på tex Postage så får man ett gäng svar exvis How long will it take to get my item? osv. Med en sådan funktion kan man stänga av sin mejl och bara ha kvar webmejlfunktionen från sin hemsida. De frågor som inte filtreras bort borde vara så pass intressanta att det återstående jobbet blir kul Microsoft Windows har en liknande funktion som utvecklats fortlöpande under minst 20 års tid. Den är irriterande värdelös och jag har aldrig fått något svar jag kunnat använda. Quote
ninja Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Jag är förvånad att du får nogra mail alls ... Quote
lukasiskivarp Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Detta är ju givetvis ett försök till att nå kunder.... Är man så dum att ens överväga att lägga ner mail är det ngt ytterst fel Är det inte du som kokos hifi?? Quote
Patrick82 Posted September 16, 2012 Author Posted September 16, 2012 Detta är ju givetvis ett försök till att nå kunder.... Är man så dum att ens överväga att lägga ner mail är det ngt ytterst fel Är det inte du som kokos hifi?? Problemet är att det är för många kunder. Alla vill ha en bit av kokos kakan. Ska jag höja priserna för att få mindre kunder? Just nu har jag minimum priser, det minsta jag kan tänka sälja för. Ibland hoppas jag att ingen köper, ska det vara så? Quote
lukasiskivarp Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Problemet är att det är för många kunder. Alla vill ha en bit av kokos kakan. Ska jag höja priserna för att få mindre kunder? Just nu har jag minimum priser, det minsta jag kan tänka sälja för. Ibland hoppas jag att ingen köper, ska det vara så? Lägg ner, tror du verkligen någon här tror på dig?? Om det nu är så många kunder borde det inte vara några problem att få 3 personer från forumet att skriva om det... Quote
tomano58 Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Och har man så mycket kunder så borde ju intäkter finnas, varför då tigga grejor i andra trådar? Quote
lukasiskivarp Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Bara trams allt.. Säljer det till så låga kostnader som möjligt - visst Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Och har man så mycket kunder så borde ju intäkter finnas, varför då tigga grejor i andra trådar? För att mina topp kunder betalar med avbetalning flera år. Det första halvåret i år sålde jag över 150 produkter till minimum priser. All den vinsten gick till att köpa Furutech kontakter till en kund som beställde 38 kablar, med avbetalning. Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Lägg ner, tror du verkligen någon här tror på dig?? Om det nu är så många kunder borde det inte vara några problem att få 3 personer från forumet att skriva om det... Jag har inga kunder från Sverige. Jag har flera från USA, Ungern och Singapore. Quote
Kent_n Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 För att mina topp kunder betalar med avbetalning flera år. Det första halvåret i år sålde jag över 150 produkter till minimum priser. All den vinsten gick till att köpa Furutech kontakter till en kund som beställde 38 kablar, med avbetalning. Stackars dig, dom flesta företag som säljer på avbetalning brukar jobba med finansbolag av något slag, detta bolag betalar kontant ut pengar för att sedan överta skulden som dom driver im mot uppgiven ränta. Dom flesta andra företag inom HiFi branschen skulle ge sin högerarm för att få så mkt kunder som du har, tänk då på att andra aktörer till stor del har ett betydligt större utbud och välkända produkter än vad du har. Fråga oss vad du skall göra...om du inte vet själv hur du skall agera med ditt företag är det riktigt illa, mkt stor negativ reklam, skrämmer bort många inkl mig, jag vill inte handla av ett företag där ägaren inte vet hur man sköter förataget. har du överhuvudtaget någon hållbar affärside? Det har varit cocosnötter och gud vet allt. Jag hoppas att du driver med oss, om, inte, då är det riktigt illa. Quote
tomano58 Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Stackars dig, dom flesta företag som säljer på avbetalning brukar jobba med finansbolag av något slag, detta bolag betalar kontant ut pengar för att sedan överta skulden som dom driver im mot uppgiven ränta. Dom flesta andra företag inom HiFi branschen skulle ge sin högerarm för att få så mkt kunder som du har, tänk då på att andra aktörer till stor del har ett betydligt större utbud och välkända produkter än vad du har. Fråga oss vad du skall göra...om du inte vet själv hur du skall agera med ditt företag är det riktigt illa, mkt stor negativ reklam, skrämmer bort många inkl mig, jag vill inte handla av ett företag där ägaren inte vet hur man sköter förataget. har du överhuvudtaget någon hållbar affärside? Det har varit cocosnötter och gud vet allt. Jag hoppas att du driver med oss, om, inte, då är det riktigt illa. Skrämmer bort vet jag inte men däremot undrar jag om det är någon som tar honom på verkligt allvar... Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Fråga oss vad du skall göra...om du inte vet själv hur du skall agera med ditt företag är det riktigt illa, mkt stor negativ reklam, skrämmer bort många inkl mig, jag vill inte handla av ett företag där ägaren inte vet hur man sköter förataget. har du överhuvudtaget någon hållbar affärside? Det har varit cocosnötter och gud vet allt. Jag hoppas att du driver med oss, om, inte, då är det riktigt illa. Min affärsidé är att bygga tweaks och ge örongasmer till folk. Jag har gett mycket saker gratis till folk, ibland inkluderar jag en gratis tweak i paketet när jag skickar något, det känns som att vara jultomte. Om jag ville bli rik skulle jag jobba på McDonalds. Quote
RODA Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Jag har inga kunder från Sverige. Jag har flera från USA, Ungern och Singapore. Hmmm.... I Norge har vi svenskevitser... De har fra vi var små barn fortalt oss at svenskene ikke er så smarte.... Men siden du ikke har noen svenske kunder så må alle de vitsene være feil? Jeg skriver en mail til det norske språkrådet og ber dem skrive om vitsene til å handle om amerikanere, ungarere og folk fra Singapore istedet! Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Stackars dig, dom flesta företag som säljer på avbetalning brukar jobba med finansbolag av något slag, detta bolag betalar kontant ut pengar för att sedan överta skulden som dom driver im mot uppgiven ränta. Avbetalning med finansbolag är inte bra för att dom tar en bit av kakan, något som kunde gå till kunderna istället. Man kan säga samma om fraktkostnaden, om produkten väger för mycket, tar Posten för mycket pengar som skulle gått till kunderna. När jag tittar på andra tillverkare, så betalar man det mesta för annat, och det minsta för produkten. Dom flesta andra företag inom HiFi branschen skulle ge sin högerarm för att få så mkt kunder som du har, tänk då på att andra aktörer till stor del har ett betydligt större utbud och välkända produkter än vad du har. Det där låter illa, att jaga kunder till varje pris och råna dom på pengar. Man ska låta kunderna komma till sig och inte tvinga på dom saker. Jag kommer ihåg när jag var i Turkiet, dom tvingade mig att sitta på en kamel och tog väskan och letade efter mina pengar. Sånt skulle jag inte kunna göra. Fråga oss vad du skall göra...om du inte vet själv hur du skall agera med ditt företag är det riktigt illa, mkt stor negativ reklam, skrämmer bort många inkl mig, jag vill inte handla av ett företag där ägaren inte vet hur man sköter förataget. All positiv reklam är lögn så att folk ska handla från dom. Jag har bojkottat alla tillverkare och sålt hela min ljudanläggning pga detta, och för att jag får bättre ljud än någonsin med min minimalist anläggning som tar låga watt. Jag använder bara EMU 0404 USB DAC och Adam A5 högtalare. Tillsammans med mina kristall formler är det bättre än dCS Elgar Plus DAC och dCS Verdi Encore SACD, med PS Audio Power Plants mm. För en tiondel av priset. Mina stamkunder tycker samma, därför köper dom mer och nedgraderar deras anläggningar. har du överhuvudtaget någon hållbar affärside? Det har varit cocosnötter och gud vet allt. Jag hoppas att du driver med oss, om, inte, då är det riktigt illa. Andras affärsidé är bara att tjäna pengar genom att manipulera och lura kunderna genom köpta tidningsrecensioner. Dom som tjänar mest pengar är dom som har dåliga produkter, för att dom spenderar tiden till att tjäna pengar med oärlig reklam istället för att bygga bättre produkter. Jag pratade med en tillverkare från Tyskland, det kom fram till att allt vad han sa var lögn, och endast till att han skulle tjäna så mycket pengar som möjligt. Lögnerna kommer alltid fram till slut. Många tillverkare kommer och går "Hit and run". Det är som att vara rånare, man tjänar stora pengar i början, men sen åker man fast till slut. Man kan säga samma sak om sanningen, den kommer fram till slut, sanningen om mina produkter, även om det tar tusentals år är det sanningen som vinner till slut. Jag har mejlat med samma kunder i flera år, och dom vill hela tiden köpa mer, när man tittar på deras feedback på Audiogon, har dom inte köpt något annat från någon annan än från mig. Min affärsidé är att inte tjäna pengar, utan att bara bygga bättre och bättre produkter. Men min tid räcker inte till för alla som vill köpa, därför frågade jag hur jag ska göra. Om jag skulle vara självisk skulle jag lägga ner firman och tjäna mer pengar hos McDonalds, men jag gillar att ge folk örongasmer även om det kostar mig skjortan. Jag tycker det med att lägga ner e-mail kontot verkar bra, och bara sätta Paypal knappar på hemsidan. Quote
Kent_n Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Avbetalning med finansbolag är inte bra för att dom tar en bit av kakan, något som kunde gå till kunderna istället. Man kan säga samma om fraktkostnaden, om produkten väger för mycket, tar Posten för mycket pengar som skulle gått till kunderna. När jag tittar på andra tillverkare, så betalar man det mesta för annat, och det minsta för produkten. Det där låter illa, att jaga kunder till varje pris och råna dom på pengar. Man ska låta kunderna komma till sig och inte tvinga på dom saker. Jag kommer ihåg när jag var i Turkiet, dom tvingade mig att sitta på en kamel och tog väskan och letade efter mina pengar. Sånt skulle jag inte kunna göra. All positiv reklam är lögn så att folk ska handla från dom. Jag har bojkottat alla tillverkare och sålt hela min ljudanläggning pga detta, och för att jag får bättre ljud än någonsin med min minimalist anläggning som tar låga watt. Jag använder bara EMU 0404 USB DAC och Adam A5 högtalare. Tillsammans med mina kristall formler är det bättre än dCS Elgar Plus DAC och dCS Verdi Encore SACD, med PS Audio Power Plants mm. För en tiondel av priset. Mina stamkunder tycker samma, därför köper dom mer och nedgraderar deras anläggningar. Andras affärsidé är bara att tjäna pengar genom att manipulera och lura kunderna genom köpta tidningsrecensioner. Dom som tjänar mest pengar är dom som har dåliga produkter, för att dom spenderar tiden till att tjäna pengar med oärlig reklam istället för att bygga bättre produkter. Jag pratade med en tillverkare från Tyskland, det kom fram till att allt vad han sa var lögn, och endast till att han skulle tjäna så mycket pengar som möjligt. Lögnerna kommer alltid fram till slut. Många tillverkare kommer och går "Hit and run". Det är som att vara rånare, man tjänar stora pengar i början, men sen åker man fast till slut. Man kan säga samma sak om sanningen, den kommer fram till slut, sanningen om mina produkter, även om det tar tusentals år är det sanningen som vinner till slut. Jag har mejlat med samma kunder i flera år, och dom vill hela tiden köpa mer, när man tittar på deras feedback på Audiogon, har dom inte köpt något annat från någon annan än från mig. Min affärsidé är att inte tjäna pengar, utan att bara bygga bättre och bättre produkter. Men min tid räcker inte till för alla som vill köpa, därför frågade jag hur jag ska göra. Om jag skulle vara självisk skulle jag lägga ner firman och tjäna mer pengar hos McDonalds, men jag gillar att ge folk örongasmer även om det kostar mig skjortan. Jag tycker det med att lägga ner e-mail kontot verkar bra, och bara sätta Paypal knappar på hemsidan. Men vad i hel-ete gnäller du för? Du gör det av sociala skäl, inte av ekonomiska. Nudlar är billigt så du kan nog fortsätta, Det otäcka är att du tydligen inte driver med oss, jaja, vad skall man säga... Quote
lukasiskivarp Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Men vad i hel-ete gnäller du för? Du gör det av sociala skäl, inte av ekonomiska. Nudlar är billigt så du kan nog fortsätta, Det otäcka är att du tydligen inte driver med oss, jaja, vad skall man säga... Om han inte driver med oss o verkligen är seriös tycker jag synd om grabben... Hur dum får man bli??! Vet ingen som har lika dåligt affärssinne eller är lika oproffsig. Hoppas verkligen, för grabbens skull, att han skämtar Quote
mangew Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Vad ni gnäller, klart kokosnötterna har en plats på Hifikartan. Ta nu och beställ in lite hushållsnära tjänster, kanske hittar någon som jobbar på avbetalning av fräcka tweaks. Sätt in platsannons på forum (har funnits förr) Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 (edited) Om han inte driver med oss o verkligen är seriös tycker jag synd om grabben... Hur dum får man bli??! Vet ingen som har lika dåligt affärssinne eller är lika oproffsig. Hoppas verkligen, för grabbens skull, att han skämtar Det är som att vara en massör, istället för att prata i flera timmar med kunden om hur skön massagen kommer bli, så stänger man ner e-mail kontot så dom får komma dit istället och få reda på det själv. Om man inte har tillräckligt med ledig tid, tycker jag det är en utmärkt affärsidé, då kan man ha låga priser också, och alla kunderna kommer ändå bli nöjda. Om man måste inkludera e-mail tiden i priserna, då är det inte bra för kunden för dom måste betala mer för samma produkt. Jag har en "Trade-up" där folk kan byta in tweaks till andra, så dom kan prova utan att förlora massa pengar, då behövs ju inte e-mail konto. Edited September 17, 2012 by Patrick82 Quote
Patrick82 Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Ebay har en ganska bra funktion där man har ett gäng huvudgrupper av frågor, och därefter svar på de vanligaste frågorna inom respektive grupp. Exvis Details about the item, Postage, Combined postage, Pay for the item, Returns, Other. Om man klickar på tex Postage så får man ett gäng svar exvis How long will it take to get my item? osv. Med en sådan funktion kan man stänga av sin mejl och bara ha kvar webmejlfunktionen från sin hemsida. De frågor som inte filtreras bort borde vara så pass intressanta att det återstående jobbet blir kul Microsoft Windows har en liknande funktion som utvecklats fortlöpande under minst 20 års tid. Den är irriterande värdelös och jag har aldrig fått något svar jag kunnat använda. Tack för ett bra svar, något sånt letade jag efter. Jag ska ha mycket information på hemsidan, med många länkar till alla möjliga frågor och svar. Och nederst ska jag ha e-mail address om dom inte fick svar på deras fråga i texten. Quote
lukasiskivarp Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Idioti o tro att folk tar en sån här tråd på allvar.. Quote
Guest Musicus Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 (edited) Idioti o tro att folk tar en sån här tråd på allvar.. Ett visst engasjement skaper den jo, etter visse kommentarer å bedømme, om man ikke liker produktet så bør man iaf holde seg for god til person karakteristikker, om jeg har skjønt moderatorene rett i andre lignende sammenhenger, så kan man jo igrunn mene hva man vil om resten, hvilket jeg også gjør ... mvh Edited September 17, 2012 by Musicus Quote
A/Wing. Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Idioti o tro att folk tar en sån här tråd på allvar.. Jag tycker det är lite för hårda tongångar på den här tråden om ni nu inte tycker om det är det väl bara låta tråden va och inte kommentera den. Quote
Timbre™ Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Jag har inga kunder från Sverige. Jag har flera från USA, Ungern och Singapore. Ännu en gång är det bekräftat. Alltid svårt att bli profet i sitt eget hemland... Quote
Timbre™ Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Vad ni gnäller, klart kokosnötterna har en plats på Hifikartan. Hela tropik-storyn har ju dessutom ett underhållningsvärde. Handlar det om tidningstester & reklam kan jag bli betydligt mer misstänksam i andra sammanhang när det gäller hifibranschen. Quote
Recommended Posts