Jump to content

Recommended Posts

Posted

kul att det uppskattas. sitter med en "Glenlivet first fill" och gårmigenom vinylsamlingen. Så mycket bra musikm och så lite tid. sedan är det bara att konstatera att god skivvård inte var högprioriterat för en ung rocker. Det knastrar.... å andra sidan är det mesta inga audiofila inspelningar ljudkvaliten är sådär men det får ni stå ut med på denna musikresa.

det är kul att upptäcka hur minnen i livet är förknippade med musik. Bråken med pappa om örhänget och det långs håret samtidigt som Kiss destroyer inhandlades, den pinnsamma Norgeresan då jag rappade på gatuköket, den nya King Kobra låten och kompisarna kompade acapella, osv.

Posted
kul att det uppskattas. sitter med en "Glenlivet first fill"

Jag ser att Glenlivet smakar utmärkt. :smile2: Der gör min också som nu ersatts av en Hines VSOP... :app: allt medan spelaren severar Weather Report och Yusef Lateef fcrån hans Aglangfic period ... hick...

Posted (edited)
kul att det uppskattas. sitter med en "Glenlivet first fill" och gårmigenom vinylsamlingen. Så mycket bra musikm och så lite tid. sedan är det bara att konstatera att god skivvård inte var högprioriterat för en ung rocker. Det knastrar.... å andra sidan är det mesta inga audiofila inspelningar ljudkvaliten är sådär men det får ni stå ut med på denna musikresa.

det är kul att upptäcka hur minnen i livet är förknippade med musik. Bråken med pappa om örhänget och det långs håret samtidigt som Kiss destroyer inhandlades, den pinnsamma Norgeresan då jag rappade på gatuköket, den nya King Kobra låten och kompisarna kompade acapella, osv.

Nog går det en och annan audiofil skiva på min anläggning, till och med lite glesjazz och finsjungande damer men hur det än är så är det till bara till klassisk (hård)rock man riktigt går igång. Hade gärna besökt denna demo om jag haft vägarna förbi.

Var nog killen med flest pins (hette de så?) på jeansjackan i min ungdom. Och Glenlivet smakar utmärkt, har någon variant i skåpet.

Edited by mangew
Posted

Era gottegrisar ;) Varm Krell påbjuder kall öl, eller möjligen ett kylt glas vitt!

En bra anläggning kan återge rock! Gör den det med bibehållna hifiparametrar o en skapligt rak frekvensgång så är man hemma. Det enda som är mer krävande än välgjord rock är en rejäl symfoniorkester, i min erfarenhet. Det är dock samma typ av egenskaper som krävs för att ge korrekt återgivning av dessa ytterligheter utan (önskvärd) distortion!