Jump to content

Recommended Posts

Posted
Hej

tips på schyssta Strömkablar till

TAC88

Music hall CD15.2

Music hall DAC25.2

Phonar Credo M100

funderar på

Atlas

Kemp

Enerr

ecosse

Telos Audio

Isoteks strömkablar är prisvärda!

Posted (edited)
Jag tycker du borde lägga till Transparent HPPL på listan med kablar att testa, mycket prisvärd kabel enligt mig.

Man får i sammanhanget inte glömma möjligheten med DIY nätkablar, särskilt om man måste koppla in många enheter. Man spar en del pengar och man kan i lugn och ro experimentera i det oändliga och jämföra mot befintliga fabrikat. Personligen har jag bara DIY till alla enheter utom till strömrenare och musikserver

Ska man lägga en fabrikskabel till listan så vill jag trots allt slå ett slag för Shynyata Etron Series

/Pärr

Edited by pärr
Posted

...og for å øke forvirringen litt mer :D ...

Cardas Golden Reference, finns endel begagnat nu har jeg sett til en ok pris...

mvh

Posted

Jag har lite olika kablar som jag testat fram under årens lopp.

När det gäller strömkablar så har jag till CD:en en PS Audio som jag gillar.

Resten mestadels Nordost Shiva och Wireworld Aurora 5 som båda är prisvärda. Wireworld har även något billigare.

När det gäller ström och audio-kablar så kan man med fördel köpa dessa begagnade utan större risk. Enda observandum är att stickkontakten blir rätt.

Såg denna hemsida http://www.hificables.co.uk/c/2380/Power-cords.html

motsvarande finns i USA men då riskerar man att få fel kontakt. http://www.thecableco.com/Product/Shiva

Med köp i USA så tillkommer eventuell tull och moms. Vid köp i England är det inom EU så där gäller inte detta.

Calm

Posted
...og for å øke forvirringen litt mer :D ...

Cardas Golden Reference, finns endel begagnat nu har jeg sett til en ok pris...

mvh

Med risk för ytterligare förvirring lägger jag till Synergistic Research som väl var det märke som startade "the power cord craze". Det bästa är naturligtvis att låna hem ett par, tre stycken kablar av intresse och prova i sitt eget system. En kabel som passar utmärkt i ett system kan bli helt fel i ett annat.

Posted
En kabel som passar utmärkt i ett system kan bli helt fel i ett annat.

Presis!!!! man bør absolutt ta seg tiden å teste selv...

mvh