calm Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 Jag antar att många kommer att åka till Göteborg nästa helg för att bevista diverse aktiviteter i samband med mässorna på Arken, Opalen, Avenyn mfl. Tyckte att det kunde vara kul att sammanstråla för den som kan vara med på en enkel fika i någon av mässlokalerna, förslagsvis Arken kl 15.00 lördag i entrélobbyn. Där brukar det finnas tillgång till fika. Inget tvång och inget arrangemang utan bara en spontan träff. Är också öppen för annan idé om Göteborgarna har något bättre förslag på tid och plats. Kanske en del kommer att vara med på mässmiddagen? Calm Quote
Rajapruk Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 Det låter som en jättebra ide. Jag ska försöka dyka upp. Quote
calm Posted September 6, 2012 Author Posted September 6, 2012 Jag är överväldigad av det stora ointresset att mötas IRL, så jag föreslår ett digitalt kafferep i stället Mitt förslag faller därmed! Calm Quote
Bebop Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Jag är överväldigad av det stora ointresset att mötas IRL, så jag föreslår ett digitalt kafferep i stället Mitt förslag faller därmed! Calm Ooops ... Jag såg förslaget först nu... (Har varit mest på resande fot sista veckorna med tillgång till forumet endast via Android - Ibland poppar olästa inlägg inte upp med den lilla fyrkanten ...). Jag är intresserad både av kafferep och middag. Vi åker upp 4 i min bil med övernattning fredag - söndag. Vi börjar på Arken under lördagen som har öppet längre och har också fler utställare. Söndagen fortsätter vi inne i stan. Jag vet att en del kommer enbart att fokusera på innerstand och andra enbart på Arken av de som är uppe endast en dag. Jag försöker plocka upp det fallna förslaget igen så får vi se vad som händer. Alltså lördag 15.00 på Arken så får vi se vad som händer. Quote
Guest Musicus Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Jag är överväldigad av det stora ointresset att mötas IRL, så jag föreslår ett digitalt kafferep i stället Mitt förslag faller därmed! Calm Interesset er der, er mer usikkert på hvilken dag jeg kommer inn og om det blir Arken el stan ... mvh Quote
new order Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Blir ingen Arken mässa för mig i år.Men jag har förhoppningen och är säker på att det kommer dyka upp kanontrådar här på forumet! Ha det så skoj ni som ska dit.Kanske möts vi upp något annat år?Hoppas få träffa er fler gånger. /n.o Quote
Richard Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Är också i Göteborg både lördag och söndag. Dyker säkert upp vid 15-snåret. //Richard Quote
Timbre™ Posted September 6, 2012 Posted September 6, 2012 Jag är överväldigad av det stora ointresset att mötas IRL, så jag föreslår ett digitalt kafferep i stället Mitt förslag faller därmed! Calm Har legat lågt för att stämma av med Göteborgsveteranerna och det hela kommer att samordnas. Vi dyker upp i lobbyn kl. 15.00 Quote
Kilgore Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Ska försöka se till att vara på rätt mässa kl 15, isf ses vi där Quote
A/Wing. Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Hade gärna kommit på fikat och träffat alla som ska komma men dessvärre så står jag på Opalen och hjälper Kenneth Englund. Jag hoppas vi ses där i stället Quote
eliot Posted September 13, 2012 Posted September 13, 2012 Som det ser ut nu kommer jag att vara inne i Göteborg på lördagen och vi åker ut till Arken först på söndagen..... - Jag kommer alltså inte på fikat! Att jag inte skrev i början på denna tråden berodde på att alla inlägg om Opalen Mässan och Göteborg Ljud & Bild gjorde att jag trodde Arken var död - jag blev därför förvånad över att du skrev om fika på Arken Quote
Bebop Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Som det ser ut nu kommer jag att vara inne i Göteborg på lördagen och vi åker ut till Arken först på söndagen..... - Jag kommer alltså inte på fikat! Att jag inte skrev i början på denna tråden berodde på att alla inlägg om Opalen Mässan och Göteborg Ljud & Bild gjorde att jag trodde Arken var död - jag blev därför förvånad över att du skrev om fika på Arken Vi tar Arken på lördag eftersom det är mer att gå igenom och det är längre öppettid under lördagen. På söndagen fokuserar vi på Hifi-Stället, Mårten och Opalen. Park Avenue lockar inte så mycket denna gång, inte minst pga att vi sett och hört mycket av det för inte så länge sedan. Möjligen hinner vi med Park Avenu även på lördagen. Quote
Guest BTS Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 (edited) Har legat lågt för att stämma av med Göteborgsveteranerna och det hela kommer att samordnas. Vi dyker upp i lobbyn kl. 15.00 Då är det bestämt, en del av Göteborgsveteranerna startar lördagen utan stativ men med siktet inställt och sen släntrar vi oss bestämt fram genom resten av dagen... Edited September 14, 2012 by BTS Quote
calm Posted September 17, 2012 Author Posted September 17, 2012 Det blev trots allt en liten improviserad träff på Arken och en liten paus i det idoga plåtandet. Många voro kallade, få voro utvalda. Här ett axplock av Euphoniskt ferrum-gäng. Några lätt identifierbara forumveteraner från när och fjärran fick möjlighet att ta en java och lapa lite sol och jämföra intryck från dagen. Kul att träffas i IRL trots kort om tid. Calm Quote
A/Wing. Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Det här ser ju trevligt ut verkar ha haft tur med vädret också tyvärr så kunde jag inte komma Men jag träffade ju en del av dom i alla fall fast inte på en gång utan i lite spridda skurar hos Kenneth där jag stod och demade. Quote
byZan Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Sicket fint väder, söndagen bjöd dessvärre inte på lika fint väder då jag var där. Hade varit roligt att få träffa er men det får bli en annan gång. Några nickname fick ett ansikte under min Gbg vistelse och det var trevligt om än kort. Quote
Recommended Posts