IC FIDELITY Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 . Du hittar mässans hemsida här: Göteborg Ljud & Bild 2012 Utställare så långt, i blandning. Se hemsidan för att hitta dem. Canseda - Canton, Sonance, Nuvo m fl Ljudtema - Naim, Meridian, Project, Audiovector m fl Audioactive - Primare, SA, Synthesis, AE, Copland m fl Interceptor - Martin Logan, Ayre, Anthem, Cayin m fl Audio Squad - Monitor Audio, Musical Fidelity, Cardas m fl PL Audio - Focal, Clearaudio, Audio Analogue, DCS, Isotek m fl Hifiklubben - Bower & Wilkins, Nad, Denon, Sonos, Cerwin Vega, Dali Steensen Audio - Mark Levinson, Revel, Lexicon, JBL synthesis m fl Audionord - Magico, Magnepan, Dan D´Agostini, Audio Research mm Hifi-agenten - Bladelius, Sumiko, REL, Thorens Audio Concept - MBL m fl QRS/Andersen - Signatur modified Burmester - Burmester elektronik och högtalare Armour Nordic - Q Acoustics, Myryad, TDK, Alphason Soundpartner - Quad, Sugden, Cabasse m fl Matrix Media - Klipsch, Jamo, Onkyo, Olive, Mirage m fl Respons Audio - Respons högtalare Stylus Audio - Wilson, Sonus Faber, Krell, Nordost, Brinkman, Lyra mm Larsen - Larsen högtalare Septon - Elac, Infocus, Marantz, Oppo, Rotel, Velodyne, AKG m fl NSHT - Ada, MK Sound, Procella Audio, Screen Research m fl Dynaudio - Dynaudio högtalare G-DIS - Elektronik och högtalare av Georgios Fevgidis Gradient - Finsk Högtalartillverkare Telemekano - Butik för Ljud och Bild Wehlin Audio - Quad, Cabasse, Luxman Klutz Design - Elektronik, högtalare, möbler och tillbehör MAC Audio - Avance acoustic, Vincent, Oelbach, IC Fidelity - Tidal, Vienna Acoustics, Transparent, Genesis MYC Hifi - Swan, Volent, Xindak m fl OPUS 3 - Inspelningar i alla format, men alltid lika bra… Svalander - Allt du behöver och lite till… HifiForum - Fikastämning i forumform Vivid Audio - Vivid högtalare Jenving - Kabelsortiment LTS - Ljudtekniska sällskapet Tidningen Vi i Villa DLS - Inwall och On-wall i brett sortiment Genelec - Monitorer, inte alltid så små.. Fyndbörsen/XTZ - XTZ elektronik och högtalare Aurelia - Finska högtalare Hegel - Elektronik från Norge Tidningen Hemmabio Tidningen Hi Fi & Musik RAL - Högtalarkonstruktioner VoxTonus - Högtalarkonstruktioner OGE - Elektronik och högtalare Göteborgsoperan - spelar två gånger per dag på Park Avenue Åre Kafferosteri - Svenske baristamästaren gör kaffe på Arken Tidningen Ljud & Bild Ljudkällarn - Butik för Ljud och Bild Tele-Hå - Butik för Ljud och Bild Wiktors AV-line - Casio, Vivitek, Philips, Infocus Kavena - Sony, Benq, Nu Force, Panasonic m fl Harman - AKG, Infinity, JBL, Harman Kardon m fl Kirkelig Kulturverksted - Musikinspelningar Hembiobutiken - Butik för Ljud och bild Dirac - Mätsystem för bilindustrin Thorhauge Audio - Högtalare och elektronik Genesis - Högtalare Mats Audio - Säljer skivor från KKV, ACT, ECM och Stockfish Marten - Butik för Ljud och Bild Amphion - Finska högtalare Hegel - Elektronik från Norge Frequency Telecom - Hörlurar Tonläget - Butik för Ljud Musical Truth - Förstärkare och dockningssystem Devialet - fransk kromad mirakelapparat AV-trade - Sonawall mvh Quote
calle_jr Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Wow! Det var imponerande. Världsklass med detta urval av utställare. Quote
Hifi_Perrra Posted September 5, 2012 Posted September 5, 2012 Det skulle vara trevligt om någon fotade lite inne hos QRS Jag anar att Sladd och Co kommer att visa någon eller några QRS nyheter där Jag pratade med Sladd i April tror jag det var och frågade om det skulle visas något nytt från QRS på Arken men han kunde inte lova något även om dom tidigare har skrivit på sin hemsida att några nya modeller är på G. Dom skrev då att det var två år kvar ca och nu om jag inte minns fel så har det gått två år så man vet ju aldrig om det blir nu eller senare men jag skulle gissa på nu Den som väntar får se helt enkelt, Nu med nio dagar kvar Quote
ishoot Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Hann få en sneak preview på några av rummen idag. Jag säger bara Constellation Audio som en av många TUNGA nyheter som kommer att visas här. Ni bör inte missa denna mässa! Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted September 14, 2012 Posted September 14, 2012 Som gammal QLN entusiast så vill jag ge alla som skall till helgens mässa i Göteborg en liten heads-up. Tyvärr kommer jag inte själv kunna vara där, eftersom jag skall på kick-off med jobbet. Mats Andersen, utvecklaren och konstruktören hos det ursprungliga Mölndalsbaserade högtalarföretaget QLN (inte det numera sålda företaget), som även jobbat med bl a QRS och DLS konstruktioner, har dragit igång ett eget litet entusiastprojekt. Mats bygger om äldre QLN Signaturemodeller. Varför just Signature? Signature är ett rätt unikt kabinett som modifierats lite genom åren, där hela designen är ett resultat av funktionen och tvärtom, från pyramidformen, den speciella Qboard dämpningen, den rundade baffeln till valen av element och filterkomponenter. Definitivt ingen snabb industriell volymdesign. Som ett rent entusiastprojekt, så går nu alltså Mats ut med ett budskap till befintliga Signatureägare att kunna uppgradera sina Signaturer. Mats kommer i helgen dema både gamla och nya Signaturer för att visa skillnaderna, och kunna berätta mer om denna unika högtalare, dess design och historia, och även visa hur en uppdaterad variant ser ut och låter. Själv fick jag fatt i ett par Signaturer från den senaste officiella versionen som är uppgraderingsbar, och de står sig mycket väl. Personligen är detta en av mina absoluta favorit stativhögtalare vid sidan av B&W 805S, där Signaturen erbjuder en imo varmare ljudbild och perspektiv i höjd och djupled, dynamik och 3D-känsla i absolut toppklass under 20.000:-. För att läsa mer om detta koncept, vad det går ut på och vilka högtalare som kan uppgraderas, kolla in denna hemsida. Mats (Andersen Design) kommer att vara i rum 10. Quote
Recommended Posts