Jump to content

Recommended Posts

Posted
LB-Aug-2012.jpg

Ett givet besök! :mm::mm:

Vad vore en Gbg-resa utan detta? Skall bli kul höra på de nya hgt och förändringarna i lyssningsrummet, ett av Sveriges bästa lyssningsrum alla kategorier.

Vi ses!

Calm

Posted
Detta hade jag verkligen velat se!!!

Jag och min son åker.från lilla Skivarp, är det långt från station?

Ligger helt nära Avenyn och Götaplatsen. Chalmersgatan är adressen en parallellgata till Avenyn till höger om man kommer från Centralen och Nordstan. Engelbrektsgatan korsar Avenyn och man går den två kvarter in. Elite Park Avenyn ligger precis i korsningen Engelbrektsgatan/Avenyn. Går man Engelbrektsgatan till vänster förbi Heden så landar man så småningom på Opalen.I år verkar det mesta ligga samlat runt eller i närheten av Götaplatsen.

Arken ligger en bra bit utanför, men vad jag förstod så går gratisbussar ut.

Calm

Posted (edited)

I senaste numret av Stereophile så har precis samma MSB DAC, som vi valt för vårt referenssystem, testats med mycket gott resultat. De skriver bla:

"The best digital setup Michael Fremer and I have heard."

"I was digging out music from all corners of my collection, just to hear it "real" before the MSBs had to go back." - Jon Iverson / Stereophile

"MSB Technology's Diamond DAC IV offers the best measured performance in the digital domain that I have encontoured" - John Atkinson / Stereophile

Kom och lyssna själv.

Edited by Mårten Design
Posted (edited)

Då jag själv sonderar marknaden efter en ny digitalrigg fick jag under en vecka i Juni förtroendet att låna hem Martens MSB rigg.

Redan efter några sekunder på första CDn som spelades hörde och upplevde jag något för min del helt nytt... ett fritt flödande, "analogt" digitalljud utan några begränsningar att återge till synes allt och det helt rätt!

Svårt att beskriva utan att låta klyschig...som Leif skriver, "lyssna själv". Det skall jag göra igen på Marten Centre redan imorgon kväll :)

Edited by chg
Posted
Då jag själv sonderar marknaden efter en ny digitalrigg fick jag under en vecka i Juni förtroendet att låna hem Martens MSB rigg.

Redan efter några sekunder på första CDn som spelades hörde och upplevde jag något för min del helt nytt... ett fritt flödande, "analogt" digitalljud utan några begränsningar att återge till synes allt och rätt!

Svårt att beskriva utan att låta klyschig...som Leif skriver, "lyssna själv". Det skall jag göra igen på Marten Centre redan imorgon kväll :)

Fick samma upplevelse vid Django-demon när MSB-riggen var med. På AC finns om jag minns Platium IV och Signatur PSU samt spelaren för alla format även Blue Ray och DVD. Låter också bra.

Kul att du åker till Gbg då ses vi med säkerhet på Martens för en ny dos av analoga-digitaltoner!

Calm

Posted

Vi har två super källor att spela från. Förutom MSB Diamond DAC så har vi Bergmann Sleipner med Ortofon MC Anna och Whest Ref V riaa förstärkare. Den har stått på inspelning den senaste veckan och det låter fantastiskt bra från båda systemen. Ta chansen att lyssna till analogt och digitalt ljud av yppersta världsklass.

Posted

Tack alla som kom och lyssnade. Vi hade fullt upp i tre dagar. Mycket roligt.

Refererensanläggningen kommer att stå kvar ett tag framöver och är det någon som missade demon i helgen och vill komma och lyssna så är det bara att ringa eller att maila för att boka tid på 031-207200 eller info@marten.se, så ska vi ge er en upplevelse ni sent skall glömma,

Mvh