Perfect sense Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Det här känns riktigt skoj! Avalon har varit extremt begränsat förekommande i Sverige av någon anledning (även om Lasses hifi haft något par hemma). SKOJ! http://www.facebook.com/photo.php?fbid=101...e=1&theater Quote
P-pan Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Se där ja Då har man en god anledning till att besöka butiken igen. Quote
Bebop Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Jag får glansiga ögon och ståpäls av Avalon... Neil Patels skapelser tillhör det där magiska toppskiktet av högtalare som alltid nämns med befogad rrspekt. Jättekul att de dras fram i ljuset där de hör hemma. Quote
P-pan Posted August 31, 2012 Posted August 31, 2012 Jag hann med en snabbvisit hos Audio Concept under dagen och jag kan nog hålla med Bebop då det gäller Avalon. Riktigt fina pjäser och att man som undertecknad dessutom är lite svag för valnöt gör ju inte saken sämre. T.o.m användarhandboken andas kvalité med sina påkostade tjocka och blanka sidor, dessutom inbunden Quote
calm Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Var nere som hastigast i går eftermiddag för att få mig en titt på dessa skapelser som jag hört i olika sammanhang. Konstaterar att detta är en högtalare helt i min smak. Redan vid första anslagen på flygeln hör jag att detta låter precis som högtalaren ser ut. Elegant, kompakt, tyngd och solid ljudbild. Full kontroll med en silkeslen avslutning i toppen. Högtalaren målar också upp en stor ljudscen med djup och dimensioner. Detta sagt efter någon timmes inkörning. Lyssnade på den större modellen och har tidigare hört Isis tror jag den heter i två sammanhang med helt olika utfall. De här högtalarna tillhör definitivt något värt att lyssna på. Sen delar jag inte riktigt övrigas hänförelse över utseendet, men det är en smaksak och kan diskuteras på något forum för estetikfrågor. Rena linjer handlar det om i vart fall. Calm Quote
byZan Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 calm - spelades det via T+A och Boulder när du lyssnade? Avalon har även passerat mina öron vid ett par tillfällen och jag vet att jag imponerades stort vid något av tillfällena, kanske får jag se och höra dessa på den stundande mässan i Gbg? Quote
Hasse Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Jag tycker att Avalon hör till dem som lyckats absolut bäst med att få en låda att se "olådig" ut, snygga skapelser. Quote
Dynamik Harry Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Mkt roliga nyheter för oss som njuter av bra ljud. Har haft möjlighet att höra olika modeller av Avalon på Lasses HiFi och de har aldrig gjort mig besviken. Ge dem lite kraft så sjunger de som få. Quote
mangew Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 P-pan (eller någon annan) - Inga närbilder på diskanterna, speciellt på de två närmast i bild med fronterna av? Quote
P-pan Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 P-pan (eller någon annan) - Inga närbilder på diskanterna, speciellt på de två närmast i bild med fronterna av? Ska du uppgradera dina egna Kollar vad som mer har fastnat på minneskortet så återkommer jag... Quote
mangew Posted September 2, 2012 Posted September 2, 2012 Ska du uppgradera dina egna Kollar vad som mer har fastnat på minneskortet så återkommer jag... Hade självklart velat ha Avalon högtalare, får nöja mig med de jag har och de är utvecklade med dämpmaterial runt diskanten likt de som står på AC har bara inte hittat rätt material eller kommit mig för ordna dit något. Får väl se om jag under täckmantel någongång kan besöka AC själv och se gobitarna om inte annat. Quote
stargazer Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Hade självklart velat ha Avalon högtalare, får nöja mig med de jag har och de är utvecklade med dämpmaterial runt diskanten likt de som står på AC har bara inte hittat rätt material eller kommit mig för ordna dit något. ... Du behöver inte vara ledsen, dina "mangewalon" låter alldeles utsökt precis som de är! Snygga är de dessutom. ...Får väl se om jag under täckmantel någongång kan besöka AC själv och se gobitarna om inte annat. Hehe. Kanske jag kan göra ett litet spionuppdrag, ska ner om 3 veckor och mobilkameran är med "Here is Your mission, Mr Stargazer, if You choose to accept it" Quote
calm Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 calm - spelades det via T+A och Boulder när du lyssnade? Avalon har även passerat mina öron vid ett par tillfällen och jag vet att jag imponerades stort vid något av tillfällena, kanske får jag se och höra dessa på den stundande mässan i Gbg? Jag misstänker att det var den kombon du nämner men inte helt säker. Oavsett så tycker jag presentationen var mycket tilltalande. Annars har jag hört olika modeller av märket och dessa har levererat mycket bra, utom i ett sammanhang som de flesta med mig upplevde som ett olycksfall i arbetet. Som alltid så kan det vara svårt att alltid få till det i mässammanhang och därför kan man aldrig egentligen dra några slutsater från sådana event. Jag tror mer på ett flertal samstämmiga recensioner ger ett säkrare och mer rättvisande omdöme om en produkt. Men test hemma är nog det aldra bästa. Själv sitter jag mycket nöjd, men är alltid öppen för nya upplevelser. Tyckte jag såg någon annons om samma högtalarserie från en handlare i Gbg så det ökar chanserna till att höra dem där nere också. Calm Quote
mangew Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Du behöver inte vara ledsen, dina "mangewalon" låter alldeles utsökt precis som de är! Snygga är de dessutom. Hehe. Kanske jag kan göra ett litet spionuppdrag, ska ner om 3 veckor och mobilkameran är med "Here is Your mission, Mr Stargazer, if You choose to accept it" Ser fram emot dina mobilbilder Tyvärr hade jag ju mixtrat med uppställningen så de lät aningen sämre än det brukar låta då du var här, men jag är nöjd i vilket fall. Dock ska de vara dämpmaterial på diskanterna, det var utvecklaren tydlig med att påpeka men jag har ej tagit mig för att fixa det. Quote
P-pan Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Ser fram emot dina mobilbilder Dock ska de vara dämpmaterial på diskanterna, det var utvecklaren tydlig med att påpeka men jag har ej tagit mig för att fixa det. Hoppas dessa duger ? Det blir väl till att skära lite i heltäckningsmattan nu då ? ... Quote
mangew Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 Hoppas dessa duger ? Det blir väl till att skära lite i heltäckningsmattan nu då ? ... Tack! Väldigt avlöjande, bara hitta något liknande nu då... Quote
Recommended Posts