Jump to content

Electrocompaniet på Absolute Audio

Recommended Posts

Lyssnade på de nya högtalarna från EC i Denver för några år sedan och var mycket imponerad av dem, men inte sett eller hört dem sedan dess.

Är de i produktion? Antog att de jag såg och lyssnade på var prototyper. De körde på AW 400 som är ett mycket bra slutsteg.

Jag är en gammal EC-fan sedan jag hade några modeller under 80-90talet. Finns fortfarande toppmodellen av CD:n kvar i familjen.

Kul att de kommer tillbaka! :mm:

Calm

Lyssnade på de nya högtalarna från EC i Denver för några år sedan och var mycket imponerad av dem, men inte sett eller hört dem sedan dess.

Är de i produktion? Antog att de jag såg och lyssnade på var prototyper. De körde på AW 400 som är ett mycket bra slutsteg.

Jag är en gammal EC-fan sedan jag hade några modeller under 80-90talet. Finns fortfarande toppmodellen av CD:n kvar i familjen.

Kul att de kommer tillbaka! :mm:

Calm

Kul! Antar att det är en EMC1-UP :?: Att ladda en toppmatad CD-spelare är en av de tyngsta high fidelity ritualerna, i min bok. :icon_smile_cool:

The Nordic Tone som högtalaren heter är en fantastisk pjäs gjuten i aluminium för att kunna pressa fram den dynamik vi vet finns i musiken, med minimal förvrängning. Vad jag förstod så ansåg dom att den blev färdig ganska nyligen. Så det kan blivit ett par förfiningar sen du hörde prototyperna. Produktionen skulle ta fart inom kort men vilken ledtid det är vet jag ej då gjutningen görs av underleverantör. Men hoppas så klart att någon av de första landar hos oss :)

Vi hoppas kunna visa de första Electrocompaniet produkterna i butik nästa helg. Vi är speciellt laddade inför ECI-5mkII matchad med KEF LS50.

25s.jpg

EMC1-UP - EC4.8 - Nemo - The Nordic Tone