lukasiskivarp Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Köpte dessa från Dared för ett antal år sen... Quote
lukasiskivarp Posted August 29, 2012 Author Posted August 29, 2012 Jaha? Skratt.. Nostalgi för mig, använder de än idag Quote
calm Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Om man får tolka titeln så kanske tråden kan handla om det är någon skillnad på tunna eller tjocka kablar? I sådant fall är nog svaret nej! Allt beror på struktur och material. Har egentligen allt från skosnörestunna hgt-kablar Audience AU 24 som är i toppskiktet vad gäller prestanda och ljud, till en nätkabel från PS-Audio som är som en dammsugarslang fylld med ferritspån. Båda tjänar sitt specifika syfte att leverera på bästa sätt enligt mitt sätt och ideal. Som alltid gäller för mig i vart fall att köra trail- and errormetoden. Vad heter dina kablar? Calm Quote
lukasiskivarp Posted August 29, 2012 Author Posted August 29, 2012 Självklart spelar det mindre roll.. Jag har alltid tyckt om ljudet från dessa så de har stannat Dared Quote
Danke Posted November 1, 2023 Posted November 1, 2023 Jag kollade på Cardas, har någon provat dessa högtalar kablar? Quote
calle_jr Posted November 20, 2023 Posted November 20, 2023 On 2023-11-01 at 22:05, Danke said: Jag kollade på Cardas, har någon provat dessa högtalar kablar? Ja, jag har spelat länge med Cardas Golden Ref högtalarkablar. Jag tror det är det bästa jag kan tänka mig och jag skulle inte komma på tanken att byta till något annat. Danke 1 Quote
Hifi_Perrra Posted November 26, 2023 Posted November 26, 2023 Jag kör med Purist Audio Musaeus och dom är ganska tjocka... Sen rätt mycket Clou Cable för att det märket är från Jönköping och Huskvarna... I övrigt inga andra märken för tillfället förutom nån toslink kabel... Så mitt tips är Purist Audio Design om man letar tjocka kablar... Dessutom är dom vätskefyllda då det låter bättre eller nåt... Inte vet jag... Men tycker dom flesta kablar låter ingenting ändå förutom om man kör jättelånga vs korta... Quote
musicus Posted September 1, 2024 Posted September 1, 2024 Crystal Cable (Högtalare) till vänster å Purist Audio Design (Power) till höger! Båda funkade mycket bra, så tjockleken i sig själv, behöver inte betyda nått!! mvh Quote
Apexorca Posted September 1, 2024 Posted September 1, 2024 Det är massa saker som spelar in så klart, men visst spelar kabelarean roll för ljudet. Har för mig att tex Shunyata har större kabal area i sina strömkablar till strömfördelare och törstiga slutsteg. Quote
Recommended Posts