Jump to content

Recommended Posts

Posted

Trodde vi även detta årets Hifiträff hos A/Wing skulle bjuda på

Men det skulle till att börja droppa och något helt annat än maten Stahl vår uppmärksamhet :black:

7881502164_877943a6a5_c.jpg

Guest Musicus
Posted

Ahh, dette har man ventet på, interessant å se dagen gjennom en annes linse :mm: ...

mvh

Posted

Härligt bild som vanligt Zood.

Det var inte i går man såg reportagebilder som passerat din kamera så det här ska bli

spännande på mer än ett sätt ... :mm:

Posted
Ahh, dette har man ventet på, interessant å se dagen gjennom en annes linse

Att du får se lite bilder ifrån min lins var mest en slump, min kamera var med mig för att jag fått möjlighet att testa ett nytt objektiv över helgen

Hade varken blixt, stativ eller någon kort brännvidd med mig, endast ett 70-200 där bildstabiliseringen fick bekänna färg

Men det var kul med en liten utmaning att ändå försöka få lite bilder med mig ifrån träffen, åkte direkt härifrån in till stan för att i ösregn fotografera midnattsloppet

Så det var en perfekt helg att testa objektiv på, men nog med kamera snack.. eller?

Vad var det då som Stahl vår uppmärksamhet, jaaa vart skall jag börja...

Kanske här med den största och varmaste dac jag kommit nära :blush

7881461618_a71cf32392_c.jpg

Posted
Kanske här med den största och varmaste dac jag kommit nära :blush

Är det sett till en ljudåtergivande aspekt eller som... "varm - inte röra" ?

Posted
Kan vara en perfekt tillflykt när himlens portar öppnar sig ... :outdoor::)

Ja jag hade flyt även på denna träff maten var avverkad och gubbarna såg nöjda ut :app: så när det började droppa

fram mot 17-18 tiden så var det bara att gå in och värma sig vid dacen och spisa lite låtar

Posted

En perfekt partner till denna Dac är deras lilla HD låda ifrån Viasat

Nääää, fel av mig :black: deras A.B.C låda menar jag så klart, den som hjälper dig att streama högupplöst musik ifrån din dator till Dacen

Denna lilla låda hanterar filer i diverse olika format upp till 24-bit 192kHz, för er som vill grotta ner er i detaljer Klicka här

7881994696_4f5831709a_c.jpg

Posted

Någonstans måste ju alla signaler samlas ihop för att sedan distribueras vidare ut till ett par muskelknuttar

Lämpligen så väljer man att skicka signalerna in detta finfina försteg

Audio Analogue - Maestro Stereo Line Preamp

7881463542_caa3364d45_c.jpg

Posted

Kul att följa träffen så här på distans, när man inte själv kunde vara med!

Fina bilder zood :mm:

Ser att det hänt lite på den digitala fronten sedan sist.

Väntar med spänning på fortsättningen.

Calm

Posted (edited)

Muskelknuttar var det ja, tycker det är ett passande namn om man inte vill använda sig av deras riktiga..

Låt mig presentera höger kanals förstärkeri, dubbel uppsättning Audio Analogue Maestro Monoaural Power Amplifier

Ni ser här även cd/SACD spelaren ifrån emm Labs

7881463940_057d8bb778_c.jpg

Edited by zood
Posted
Kul att följa träffen så här på distans, när man inte själv kunde vara med!

Fina bilder zood :mm:

Ser att det hänt lite på den digitala fronten sedan sist.

Väntar med spänning på fortsättningen.

Calm

Den digitala biten är bara till låns vi får se hu det blir i framtiden Meitner-dacen ligger bra till.

Posted
En perfekt partner till denna Dac är deras lilla HD låda ifrån Viasat

:D

Vad jag förstår är StahlTek A.B.C en transport och klocka för internt i2s-gränssnitt :?:

Posted

Vi följer signalens väg vidare för att närma oss slutstationen som den måste passera före den når våra öron och kanske får ett hår eller två på armarna att stå

Kablaget var Purist Audio Design, vilken modell glömde jag att fråga om..

7881462852_50a9617a0e_c.jpg

Posted
Vi följer signalens väg vidare för att närma oss slutstationen som den måste passera före den når våra öron och kanske får ett hår eller två på armarna att stå

Kablaget var Purist Audio Design, vilken modell glömde jag att fråga om..

7881462852_50a9617a0e_c.jpg

Kablaget är Purist Canorus till toppen och Venustas till basarna

Guest Musicus
Posted
Kablaget är Purist Canorus till toppen och Venustas till basarna

Corvus, mener du? ;) ...

mvh

Posted
Utsökta bilder... :icon_smile_cool:

Är det här en variant på tri-wiring... :?:

Nä det har att jag göra med att jag kör med mina gamla kablar till toppen som var singel i ena ändan och bi-viring i andra

det får bli nått annat senare.

Guest Musicus
Posted
Nä det är canorus

Der ser man, nest til "top of the line", er visst ikke så oppdatert på PAD som jeg engang var og her var det en modell jeg ikke kjente :blush ...

mvh

Posted

Tack för alla vänliga ord, det var riktigt kul att fotografera lite hifi, ångrar lite att jag inte tog med mig mer optik

Men då finns det ju å andra sidan skäl för återbesök :)

Här sitter jag snett bakom personen i högsätet och så här ser en 225kg tung Dragon ut i helkroppsporträtt från den positionen

7881464824_641beca456_b.jpg