zood Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Trodde vi även detta årets Hifiträff hos A/Wing skulle bjuda på Men det skulle till att börja droppa och något helt annat än maten Stahl vår uppmärksamhet Quote
Guest Musicus Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Ahh, dette har man ventet på, interessant å se dagen gjennom en annes linse ... mvh Quote
P-pan Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Härligt bild som vanligt Zood. Det var inte i går man såg reportagebilder som passerat din kamera så det här ska bli spännande på mer än ett sätt ... Quote
zood Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 Ahh, dette har man ventet på, interessant å se dagen gjennom en annes linse Att du får se lite bilder ifrån min lins var mest en slump, min kamera var med mig för att jag fått möjlighet att testa ett nytt objektiv över helgen Hade varken blixt, stativ eller någon kort brännvidd med mig, endast ett 70-200 där bildstabiliseringen fick bekänna färg Men det var kul med en liten utmaning att ändå försöka få lite bilder med mig ifrån träffen, åkte direkt härifrån in till stan för att i ösregn fotografera midnattsloppet Så det var en perfekt helg att testa objektiv på, men nog med kamera snack.. eller? Vad var det då som Stahl vår uppmärksamhet, jaaa vart skall jag börja... Kanske här med den största och varmaste dac jag kommit nära Quote
P-pan Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Kanske här med den största och varmaste dac jag kommit nära Är det sett till en ljudåtergivande aspekt eller som... "varm - inte röra" ? Quote
zood Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 Är det sett till en ljudåtergivande aspekt eller som... "varm - inte röra" ? Inte röra.. :Shame On You: Quote
Timbre™ Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Kanske här med den största och varmaste dac jag kommit nära http://farm9.staticflickr.com/8431/7881461...71cf32392_c.jpg Kan vara en perfekt tillflykt när himlens portar öppnar sig ... Quote
A/Wing. Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Kan vara en perfekt tillflykt när himlens portar öppnar sig ... Ja jag hade flyt även på denna träff maten var avverkad och gubbarna såg nöjda ut så när det började droppa fram mot 17-18 tiden så var det bara att gå in och värma sig vid dacen och spisa lite låtar Quote
zood Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 En perfekt partner till denna Dac är deras lilla HD låda ifrån Viasat Nääää, fel av mig deras A.B.C låda menar jag så klart, den som hjälper dig att streama högupplöst musik ifrån din dator till Dacen Denna lilla låda hanterar filer i diverse olika format upp till 24-bit 192kHz, för er som vill grotta ner er i detaljer Klicka här Quote
A/Wing. Posted August 28, 2012 Posted August 28, 2012 Om det är några som vill gotta sig i en annan duktig fotografs bilder så har även Àudionett börjat lägga upp lite bilder på vårat grannforum Hifi-forum. Quote
zood Posted August 28, 2012 Author Posted August 28, 2012 Någonstans måste ju alla signaler samlas ihop för att sedan distribueras vidare ut till ett par muskelknuttar Lämpligen så väljer man att skicka signalerna in detta finfina försteg Audio Analogue - Maestro Stereo Line Preamp Quote
calm Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Kul att följa träffen så här på distans, när man inte själv kunde vara med! Fina bilder zood Ser att det hänt lite på den digitala fronten sedan sist. Väntar med spänning på fortsättningen. Calm Quote
zood Posted August 29, 2012 Author Posted August 29, 2012 (edited) Muskelknuttar var det ja, tycker det är ett passande namn om man inte vill använda sig av deras riktiga.. Låt mig presentera höger kanals förstärkeri, dubbel uppsättning Audio Analogue Maestro Monoaural Power Amplifier Ni ser här även cd/SACD spelaren ifrån emm Labs Edited August 29, 2012 by zood Quote
A/Wing. Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 Kul att följa träffen så här på distans, när man inte själv kunde vara med! Fina bilder zood Ser att det hänt lite på den digitala fronten sedan sist. Väntar med spänning på fortsättningen. Calm Den digitala biten är bara till låns vi får se hu det blir i framtiden Meitner-dacen ligger bra till. Quote
calle_jr Posted August 29, 2012 Posted August 29, 2012 En perfekt partner till denna Dac är deras lilla HD låda ifrån Viasat Vad jag förstår är StahlTek A.B.C en transport och klocka för internt i2s-gränssnitt Quote
toobs Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Kan bara instämma i ovanstående hyllningskör. Vackert Quote
zood Posted August 30, 2012 Author Posted August 30, 2012 Vi följer signalens väg vidare för att närma oss slutstationen som den måste passera före den når våra öron och kanske får ett hår eller två på armarna att stå Kablaget var Purist Audio Design, vilken modell glömde jag att fråga om.. Quote
Timbre™ Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Vi följer signalens väg vidare för att närma oss slutstationen som den måste passera före den når våra öron och kanske får ett hår eller två på armarna att stå Kablaget var Purist Audio Design, vilken modell glömde jag att fråga om.. http://farm9.staticflickr.com/8426/7881462...0a9617a0e_c.jpg Utsökta bilder... Är det här en variant på tri-wiring... Quote
A/Wing. Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Vi följer signalens väg vidare för att närma oss slutstationen som den måste passera före den når våra öron och kanske får ett hår eller två på armarna att stå Kablaget var Purist Audio Design, vilken modell glömde jag att fråga om.. Kablaget är Purist Canorus till toppen och Venustas till basarna Quote
Guest Musicus Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Kablaget är Purist Canorus till toppen och Venustas till basarna Corvus, mener du? ... mvh Quote
A/Wing. Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Utsökta bilder... Är det här en variant på tri-wiring... Nä det har att jag göra med att jag kör med mina gamla kablar till toppen som var singel i ena ändan och bi-viring i andra det får bli nått annat senare. Quote
A/Wing. Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Corvus, mener du? ... mvh Nä det är canorus Quote
Guest Musicus Posted August 30, 2012 Posted August 30, 2012 Nä det är canorus Der ser man, nest til "top of the line", er visst ikke så oppdatert på PAD som jeg engang var og her var det en modell jeg ikke kjente ... mvh Quote
zood Posted August 31, 2012 Author Posted August 31, 2012 Då är det väl på sin plats att börja visa någon del av högtalarna Quote
zood Posted August 31, 2012 Author Posted August 31, 2012 Utsökta bilder Tackar så mycket Timbre:-) Quote
byZan Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Fina bilder på ett dedikerat musikrum med massor av godsaker som säkert låter fantastiskt Grymt läckert! Quote
zood Posted September 1, 2012 Author Posted September 1, 2012 Tack för alla vänliga ord, det var riktigt kul att fotografera lite hifi, ångrar lite att jag inte tog med mig mer optik Men då finns det ju å andra sidan skäl för återbesök Här sitter jag snett bakom personen i högsätet och så här ser en 225kg tung Dragon ut i helkroppsporträtt från den positionen Quote
hexen Posted September 1, 2012 Posted September 1, 2012 Kan bara hålla med i hyllningarna, fina bilder av ett vackert system. Quote
Recommended Posts