Jump to content

Recommended Posts

Posted
Kan ni inte ägna er åt att föra fram era kandidater, gärna med lite utförlig information om anledningen och vad de gjort. På det sättet får ni säkert fler som lyfter samma kandidat. DET måste väl vara målsättningen?

Jag vet inte målsättningen men min röst går till Ingbert Öholm.

Han hjälper till att filtrera alla uppfattningar som faller utanför de beräkningsgrunder han auktoriserat.

Han skriver rättelser till populärvetenskapliga hobbyartiklar som hjälper alla klentrogna att räkna ut att hur de än bär sig åt så har de fel.

• Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jag tycker snarare vi borde lägga ner priserna överhuvudtaget, hifisverige är för litet och det blir bara löjligt.

Lika relevant som svenska fotbollsgalan ungefär ;)

Posted
Jag som anser detta och för fram det är inte ens medlem i nämnda förening. Så hur jag skulle kunna sluta leden känns ju aningen konspiratoriskt :)

Det är dock min fulla övertygelse som styrelseledamot i ett antal styrelser och tidigare ordföranden i LTS att föreningen som sådan, och att styrelsen samt medlemmarna i en förlängning aldrig kan dölja sin delaktighet bakom "det var han". Det fungerar helt enkelt inte så.

Jag är väl en av dem som rätt ofta kommer i sakfrågediskussioner med Ingvar (som kan bli rätt heta minst sagt) men jag måste nog säga att det är patetiskt att tro att han såväl förra nomineringstillfället (jodå han rästade på Ulf sist det begav sig också) som det här året skulle göra det av taktikskäl för något som hände 1996!

Och resten av kommentarerna här - skäms ni inte?

Kan ni inte ägna er åt att föra fram era kandidater, gärna med lite utförlig information om anledningen och vad de gjort. På det sättet får ni säkert fler som lyfter samma kandidat. DET måste väl vara målsättningen?

Det ser ju ut som om forumet består av ...barnrumpor nu. Det vill väl ingen?

Allvarligt, det här blir rena Maranata och att IÖ röstar på Strange blir inte annat än patetiskt.

Fegheten har många ansikten, gammalt hifi-ordspråk.

Posted

Han hjälper till att filtrera alla uppfattningar som faller utanför de beräkningsgrunder han auktoriserat.

Han skriver rättelser till populärvetenskapliga hobbyartiklar som hjälper alla klentrogna att räkna ut att hur de än bär sig åt så har de fel.

:D:D

Posted

I år har jag valt att inte rösta på någon kandidat av olika anledninger. För det första anser jag att det i en seriös röstning finns ett antal nominerade kandidater att välja bland. För det andra redovisas inte ställning under röstningsperioden i en seriös röstning. Och för det tredje avled min favoritkandidat, Bo Hansson, förra året.

Posted

Min röst går tveklöst till Timbre. Som inspiratör, forumskapare, demonfotograf och framförallt person har han gjort mer för Hifin än de allra flesta.

Kudos.

// stargazer

Posted
En generalisering som kanske hade passat väl in i LTS-miljön år 1997... :?: Det är endast 3 promille av medlemmarna som överhuvudtaget har yttrat sig i frågan så du borde skämmas!

Det var nog underförstått att det är en del av de där tre promille medlemmar som just nu förstör omröstningen, åtminstonde i mina ögon. Och det ser illa ut tycker jag. Men det finns säkert en orsak till det som inte jag vet om.

Det borde ju flöda av alternativ istället med härliga motiveringar - fungera som en katalysator för att upptäcka fler personer som gjort goda gärningar!

Jag ber om ursäkt om jag trampar någon på tårna, jag har bara så svårt att man lägger ner sådan energi på att lyfta sitt missnöje mot en person som inte ens kan bli nominerad i den här tråden istället för att fokusera på dem som kan bli det.

Det enda med omröstningen som jag tycker är lite tråkigt det är att det inte kan delas ut postymt. Då hade min röst hamnat hos Olle Mirsch och jag vet hur mycket det hade betytt för hans barnbarn.

Posted (edited)

Normalt röstar ju jag bara på fotbollsgalan, men gör undantag här.

Känner inte till speciell många som gjort någta tekniska innovationer.

Min röst går till:

Timbre - Tveklöst en av dem som väckte intresse att försöka åstadkomma något bra med min egen hifi trots att jag aldrig träffat honom personligen. Genom starten av Hififorum där man inspirerades den fina anläggningen och avbytabänken, sedan starten av euphonia och dessutom verkar det vara en av de hifipersoner på internet som har mest integritet.

Edited by mangew
Posted

Blir lite förskräckt när jag ser hur snabb man är på att vilja göra ett pris till, en mässa till, en butik till, ett forum till och ett Sverige till... så fort något går emot. Att ta spjärn och säga NÄ! kan ju vara avgörande och stärkande i vissa lägen i livet. Men här känns det inte särskilt meningsfullt.

Priset är tänkt för att ge en livlig debatt men även röst åt någon som betytt mycket för många. Som skapare av det kan jag knappast beskyllas för att vara Faktiskt-anhängare.

Det har runnit mycket vatten under broarna och de olika forumen har väl mer eller mindre hittat sin nisch. När jag läser de olika forumen för att se hur röstningen fortgår finns det på alla tre sega och sura kommentarer om "fikaforumen som blivit så små", om "de där på faktiskt" som förmodligen gått ihop och taktikröstat... osv osv.

På alla forumen.

Flertalet dock, verkar rösta med hjärtat och se poängen med ett helt öppet och helt demokratiskt kontrollerbart resultat. Jag ser ingen konspiration när jag går in på Faktiskt och ingen när jag går in på Hififorum eller Euphonia. Flertalet verkar alltså ha greppat tanken och är kanske en smula positiva till priset.

Om forumvärlden inte är vuxen (ingen anspelning till barnrumpeuttrycket) en öppen omröstning lägger jag gärna ned priset. Tanken var ju inte att det skulle skapa groll och osämja.

mvh

Posted

Stargazer och Mangews resonemang håller jag med om till 100%.Timbre får även min röst.Som en av grundarna av Hifi forum och sedan Euphonia,har han samlat hifi intresserade runt hela Sverige och även utanför gränserna.

/n.o

Posted

En dag kvar av omröstningen!

Så här ser det ut om man lägger ihop forumens röster:

Anders Eriksson (Nagref) 42 st

Ulf B Strange 12 st

Erik Andersson 10 st

Reidar Persson 10 st

Och ett antal spridda skurar på Timbre, Hellsten, Stridbeck m fl

Alla nöjda?

mvh

Posted
Blir lite förskräckt när jag ser hur snabb man är på att vilja göra ett pris till, en mässa till, en butik till, ett forum till och ett Sverige till... så fort något går emot. Att ta spjärn och säga NÄ! kan ju vara avgörande och stärkande i vissa lägen i livet. Men här känns det inte särskilt meningsfullt.

Priset är tänkt för att ge en livlig debatt men även röst åt någon som betytt mycket för många. Som skapare av det kan jag knappast beskyllas för att vara Faktiskt-anhängare.

Det har runnit mycket vatten under broarna och de olika forumen har väl mer eller mindre hittat sin nisch. När jag läser de olika forumen för att se hur röstningen fortgår finns det på alla tre sega och sura kommentarer om "fikaforumen som blivit så små", om "de där på faktiskt" som förmodligen gått ihop och taktikröstat... osv osv.

På alla forumen.

Flertalet dock, verkar rösta med hjärtat och se poängen med ett helt öppet och helt demokratiskt kontrollerbart resultat. Jag ser ingen konspiration när jag går in på Faktiskt och ingen när jag går in på Hififorum eller Euphonia. Flertalet verkar alltså ha greppat tanken och är kanske en smula positiva till priset.

Om forumvärlden inte är vuxen (ingen anspelning till barnrumpeuttrycket) en öppen omröstning lägger jag gärna ned priset. Tanken var ju inte att det skulle skapa groll och osämja.

mvh

Bra sagt Sladd.

Posted
En dag kvar av omröstningen!

Så här ser det ut om man lägger ihop forumens röster:

Anders Eriksson (Nagref) 42 st

Ulf B Strange 12 st

Erik Andersson 10 st

Reidar Persson 10 st

Och ett antal spridda skurar på Timbre, Hellsten, Stridbeck m fl

Alla nöjda?

mvh

Timbre 6 st

Nöjd!

Posted (edited)

Tänkte inte delta i röstandet, men har nu bestämt mig för det ändå. Min röst går till Erik Andersson. Kanske inte för vad han betytt för Hifisverige i stort, men för att jag genom hans konstruktioner fått upp öronen för rör.

Edited by shifts
Guest Musicus
Posted
Timbre 7st (med min röst;-)

Om jeg leser tråden fra begynnelsen kommer jeg til 8 med din røst, men jeg kanskje har telt feil :icon_smile_cool:

mvh

Posted
Om jeg leser tråden fra begynnelsen kommer jeg til 8 med din røst, men jeg kanskje har telt feil :icon_smile_cool:

mvh

Då har jag räknat fel.My bad.Men det blev isf bara bättre!

Posted

Då jag alltid gått efter mina öron och mitt omdömme känns det som valet är svårt då jag alltid litat på mig själv.

Några har hjälpt mig med vetskap , information och produkter.

Bland dem finns Andersen,Bladelius,Stribäck...men det finns fler på andra plan.

Två urkristaliserar sig ur mängden.

1. Min fru som jag haft mången ljudupplevelser och diskusioner med. Mest ang ljudet från högtalare eller från konserter.

Vår musik smak skiljer sig abnormt men vi har lyckats att pricka i snitt 4 konserter per år som vi båda uppskattar. Låter kanske lite dumt men hon är bäste hifi polarn (borde varit JW).

2. Timbre ,En person jag eg inte känner men har träffat en del gånger och han vet nog inte vem jag är.

Han har med sitt lugn , analytiskta fårmåga och öppenhet fått mig att emellanåt lyssna på "andra vägar".

Vår musik smak är nog mest som "ying och yang" men känslan finns där (respekt för musik älskare).

Att våga vara rak fram,tycka som man tycker,vara långvarig i ljudupplevelser,analytisk, konsekvent och ödmjuk är få förunnat men han verkar vara det.

Han har varit delagtig i mer än ett forum och här på Euphonia sköter han det med bravur.

Att våga sticka ut lugnt och sannsat och samtidigt ha på fötterna på jorden med erfarenhet och fakta ger förtroende.

Min röst borde gå till min fru men blir TIMBRE.

Och då man får rösta i fler formum så gör jag det utan några som helst skrupler.

Posted

:D

Posted

På alla forumen.

mvh

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades.

Ha gärna i åtanke att vad gäller just det här valet, så har ju tjafset varken handlat om det eller de nominerade.

Jag tycker det är en jättefin grej, både valet och priset.

Det är kul. Och kuliga grejor behövs i hifi-Sverige.

Posted

För mig har tveklöst Timbre betytt mest för mitt hifi-äventyr som grundare av Euphonia Audioforum och som gjorde att

jag kom vidare i mitt vilsna Hifi-liv :( när jag fick träffa alla Euphonister som kom med tipps och råd för att få till det med välljudet :app:

Och då menar jag inte enbart som grundare utan han hade även ett kunnande som jag fick användning av.

Han hade även ett gott råd som många nog skulle ta till sig det var att skynda långsamt när det gäller inköp av div. Hifi-apparater

HA TÅLAMOD. :D

Posted
Vi har en vinnare och han heter Anders Eriksson.

Anders är ju aktiv på många sätt i hifisvängen vilket signalerar ett bra val.

Vi stötte samman för ett antal år sedan i Köpenhamn... :)

Grattis!

Posted

Jag säger också grattis till Anders som jag skulle vilja betrakta som en känd hifidoldis. För de flesta skulle jag tro att han är känd som Nagref som rattar forumet Faktiskt. Men hans stora gärning menar jag ligger som konstruktör och inspiratör till diverse hifi-utstyr. Larsens högtalare och Holographic Audios elektronik är exempel där Anders varit och är inblandad.

Här har vi Anders på besök hos Sista Ordet där senaste kampen om Guldörat stod.

128Nagref.jpg