Jump to content

ARKEN PEOPLES CHOICE


IC FIDELITY

Recommended Posts

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är det någon som har träffat på nyproducerat material av Ulf B Stange efter den omdömeslösa sågningen i MoLt 4/96... :?:
Det var någon som tittade igenom tidningen på Faktiskt.se, men kunde inte hitta något i det nummret.

Du har ingen möjlighet att få fram vilket nummer det var eller få fram artikeln var så man kan läsa det som skrevs?

Link to comment
Share on other sites

Det var någon som tittade igenom tidningen på Faktiskt.se, men kunde inte hitta något i det nummret.

Du har ingen möjlighet att få fram vilket nummer det var eller få fram artikeln var så man kan läsa det som skrevs?

Blaskan ingår numera i mina akustikarrangemang :) och efter lite ompackning kom den fram i ljuset.

Det handlar som tidigare nämnts om MoLt 4/96.

hifipress001.JPG

Nu tänker jag inte belasta vare sig tråden eller vår server med tolv sidor besserwisserspel utan plockar lite från inledningen, mellanakten och finalen.

Först lite bakgrund anno 1996 och att den "dåvarande redaktören" är Ulf B Strange framgår med all tydlighet på flera ställen i detta nummer.

hifipress030.JPG

Man behöver inte vara språklärare eller specialpedagog för att notera det självhävdande upplägget och det blir inte bättre av att sega sig framåt i textmassan. Så här mal det på ända till sidan 30... :D

hifipress029.JPG:?::dead:

Har i efterhand blivit informerad om att jag inte var ensam om att stiga av LTS-tåget när denna skrift damp ner i brevinkastet.

Frågan är hur det gick 1997... :?::Thinking::)

hifipress032.JPG

Avslutningen på det interna tramset och den obligatoriskt efterföljande frågan blir då vem som hade fått fram

skrivmaskinen... :?::dead::)

hifipress031.JPG

Link to comment
Share on other sites

Rent pinsamt att läsa :D Man mår lite smått dåligt.

Instämmer.

Om man är redaktör eller ansvarig för en tidskrift av det slaget så måste man begripa att det inte är en mattebok man ska skriva och framför allt att det inte går att skriva både och.

Det är helt grundläggande att man får anpassa sitt språk efter den målsättning man har och den läsekrets man vill skapa och behålla.

Helt otroligt!

Link to comment
Share on other sites

Milda makter...

Borde kanske inte besudla Peoples Choice-tråden med mer gammalt sekt-trams men då vår självutnämnde expert, tillika artikelskribent, redan har mottagit Arken Peoples Choice finns det trots allt en viss anknytning.

Läge att glida över i mikrofonteknologi... :)

Hifipress033.jpg

Ytterligare ett förslag på hur Ulf B Strange borde ha skrivit... :o

Hifipress034.jpg

För att artikelförfattaren skall få smaka på sin egen amatörmässigt beska medicin att rycka enstaka satser ur sitt sammanhang fortsätter jag med subjektivt valda axplock bland mikrofonkommentarerna... :)

Hifipress036.JPG

Nu finns det väl knappast någon som orkar ta del av mer... :?:^_^

Hifipress035.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det är ingen som tror att det här debatterades för 16 år sedan?

Känns lite som om man tar tillfället i akt nu, av någon anledning. Mycket trist historia alltsammans måste jag säga, men det kan vara värt att veta att IÖ röstade på Ulf inför årets omröstning innan det här togs upp.

Vore mycket trevligare om tråden istället kunde användas till att föra fram de kandidater vi ser som värdiga vinnare.

Link to comment
Share on other sites

Den som gett mest till min hifihobby är Jan Stridbeck, så jag lägger min röst på honom.

Han gav ut en liten trycksak som hette Öronfägnad och den innehöll inte så mycket tekniksnack, mer om det som denna hobby går ut på.

Och alltid tid över för ett snack, det blev många timmar i hans butik och jag köpte mina första hiendhögtalare i hans butik i början på 70-talet.

Link to comment
Share on other sites

Matts Odemalm.

Jag tycker han drivit akustikfrågan bra och utvecklat produkter som är en stor och mycket viktig faktor i musikåtergivning. Han är dessutom relativt ensam i toppen av detta område.

Edit: stavning på Matts namn!

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

Lägger min röst på mannen bakom detta forum. Här har i alla fall jag lyckats få till mej otroligt mycket kunskap om

Hi Fi presenterat på ett trevligt och sakligt sätt.

Min röst går till Timbre.

/Kåbe

Edited by kåbe
Link to comment
Share on other sites

Apropå IÖ kan det inte vara så att han röstade på Strange som ursäkt att var så hård?

Ordspråket

När fan blir gammal blir han religiös
kanske då stämmer in? ;)

Verkar bli någon av faktiskt kandidaterna som vinner igen.

Kan inte vi alla enas om en kandidat? Visa att även Euphonia kan!

Link to comment
Share on other sites

Ordspråket kanske då stämmer in? ;)

Verkar bli någon av faktiskt kandidaterna som vinner igen.

Kan inte vi alla enas om en kandidat? Visa att även Euphonia kan!

då tycker jag vi satsar på Matts Odelman som jag tycker är en värdig vinnare, som dessutom har förstått detta med akustik i små rum till skillnad från psykologiske akustikern öhman, det skulle ge en bra balans

tycker tommy

Link to comment
Share on other sites

Har i efterhand blivit informerad om att jag inte var ensam om att stiga av LTS-tåget när denna skrift damp ner i brevinkastet.

Jag var ju en av dem som steg av LTS-Tåget då, chockad och äcklad över detta övergrepp på Strange i synnerhet och LTS i allmänhet.

Och fortfarande är det ingen som gör antydan till offentlig avbön vad jag vet. Istället kan det se ut som att leden sluts och ansvarsbördan fördelas på LTS som förening. :dead:

Link to comment
Share on other sites

Jag var ju en av dem som steg av LTS-Tåget då, chockad och äcklad över detta övergrepp på Strange i synnerhet och LTS i allmänhet.

Och fortfarande är det ingen som gör antydan till offentlig avbön vad jag vet. Istället kan det se ut som att leden sluts och ansvarsbördan fördelas på LTS som förening. :dead:

Jag som anser detta och för fram det är inte ens medlem i nämnda förening. Så hur jag skulle kunna sluta leden känns ju aningen konspiratoriskt :)

Det är dock min fulla övertygelse som styrelseledamot i ett antal styrelser och tidigare ordföranden i LTS att föreningen som sådan, och att styrelsen samt medlemmarna i en förlängning aldrig kan dölja sin delaktighet bakom "det var han". Det fungerar helt enkelt inte så.

Jag är väl en av dem som rätt ofta kommer i sakfrågediskussioner med Ingvar (som kan bli rätt heta minst sagt) men jag måste nog säga att det är patetiskt att tro att han såväl förra nomineringstillfället (jodå han rästade på Ulf sist det begav sig också) som det här året skulle göra det av taktikskäl för något som hände 1996!

Och resten av kommentarerna här - skäms ni inte?

Kan ni inte ägna er åt att föra fram era kandidater, gärna med lite utförlig information om anledningen och vad de gjort. På det sättet får ni säkert fler som lyfter samma kandidat. DET måste väl vara målsättningen?

Det ser ju ut som om forumet består av ...barnrumpor nu. Det vill väl ingen?

Link to comment
Share on other sites

Och resten av kommentarerna här - skäms ni inte?

I just precis det här fallet är svaret ett entydigt nej från min sida. Öhmanattityden fortsatte dessutom med att ta sig utrymme på Internet under åren som väntade runt hörnet.

Det ser ju ut som om forumet består av ...barnrumpor nu. Det vill väl ingen?

En generalisering som kanske hade passat väl in i LTS-miljön år 1997... :?: Det är endast 3 promille av medlemmarna som överhuvudtaget har yttrat sig i frågan så du borde skämmas!

Link to comment
Share on other sites

Verkar bli någon av faktiskt kandidaterna som vinner igen.

Inte så märkligt med tanke på att de har betydligt fler medlemmar.

Jag tycker faktiskt att vi på Euphonia skulle instifta vårt eget lilla pris men inte då baserat på majoritet enbart. Det blir ofta för trubbigt och det blir lätt kamp mellan falanger som samlar ihop taktiska majoriteter som inte har med frågan att göra (utan att skämmas).

Därmed inte sagt att Faktiskts huvudkandidat skulle vara ett dåligt val. Jag har stor respekt för hans hifi-gärning och kämpaglöd.

Link to comment
Share on other sites

Bebop! En strålande ide´! Det borde vi göra.The Euphoniast Award!.

Har förresten hittat massor av passande citat men diplomaten i mig säger stopp :) .Fast lite skoj ändå att vara en av de som blivit kallad barnrumpa,antar jag.Det var länge sedan man blev kallad det! :icon_smile_clown:

Jaja,fridens liljor gott folk och gonatt för idag.

/n.o

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...