Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det verkar som att det finns anhängare av gamla och nya Wilson designen.Liksom det gör med S.F.Jag tycker att de nya börjar gå mot en lite mer skulpterad form (kanske inte mkt men ändå)

sophia-2-loudspeaker.jpg

Här är en bild på Sophia 2.Spikrak och sedan den typiska pyramidformade toppen.

product_soph4a.jpg

På 3an är det en extra böjning mitt på basdelen av högtalaren.Så Wilson har faktiskt redan börjat sätta extra linjer även på Sophiorna Mikael2! ;)

Men de små förändringarna gör dom snyggare imho.Mindre "lådiga".

Ser man på Sasha så har dom inte det där extra vecket.

Sasha-White-Seamless-4.jpg

Fast jag tycker de är snygga!Föredrar dom nog före W/P ändå.

waa2.jpg

Alexia har precis som Sophiorna vecket på basdelen.Sen tycker jag överdelen är lik Sashorna.Förutom den extra lådan då.

Det ska bli intressant att höra omdömmena om Alexia.Dom kanske är så bra att du får ha dom i ett mörklagt rum så du slipper se dom,Mikael2? :D

Jag tycker inte de är så pjåkiga.Snyggare än The Sonus Faber iaf.Men så brukar som regel de flesta jättehögtalare inte vara så snygga.Undantaget är Aida.

Posted

Ser ni inte vilka skönheter Alexia blir när man jämför med Maxx och Alexandria!Nä,jag gillar dom.Wilsons nya linje tilltalar mig.Ska bli skoj att höra hur ni tycker att dom låter.

Ni från Stockholm och Göteborg.Lucky bastards! :dry::)

Posted

Wilson är i min värld en mycket rationell tillverkare där funktionalitet och teknik premieras framför estetik (det är lätt att tro att företagets fokusgrupper bestått av medelålders truckers i alla år ;). I samma läger finns även Rockport, Magico och YG Acoustics. Med det sagt så tycker jag att man med Sasha tog ett steg framåt i en lite ny riktning estetiskt, vilket även gäller Alexia utifrån de knapphändiga bilder som finns. Värt att nämna är att känslan hos produkten också förstärks av det höga kvalitetsintrycket i verkligheten, vilket bilderna oftast har svårt att förmedla.

Ser fram emot att se och höra Alexia när tillfälle ges. I övrigt så hoppas jag på en Aida mini...vilken skulle kunna fylla ett liknande glapp i Sonus Fabers produktlinje (mellan Futura och Aida).