Jag hade lekt lite med Harmonix fötterna innan min kompis kom på besök och vi hade dom under försteget men ej under förstegets nätdel under hela kabeltestet. Nu placerade jag dom under nätdelen, men upplevde att basen blev lite väl svulsten, men skillnad blev det. Det bästa visade sig vara mina egna puckar som stramade upp ljudet. Vilket som är bäst beror nog på anläggning. I mitt fall var det inte heller ett riktigt bra test eftersom nätsladden knappast räckte och nätdelen stod i princip på bara en fot - det var precis att kabeln räckte!
- Min Dux Avanti bokhylla är tyvärr inte labb-vänlig

Som jag sa så hade jag det under försteget från början - jag sänkte nu ner försteget så att det stod direkt på marmorplattan och jag upplevde ingen skillnad. Jag tog sedan och placerade försteget på Fondato Silenzio från Acapella

och då blev det nog lite överdämpat och det ändrades inte när jag placerade ut Acapella cylindrarna som fungerar som fötter mellan apparaten och plattformen.

Cylindrarna ser numera inte ut som på bilden utan består av en övre del av trä som skall trycka mot apparaten. På en av de tre fötterna finns en metallspik i trät som är tänkt att fungera som mekanisk jord och bör placeras under nätdelen
Min kompis föreslog då att vi skulle byta ut dom mot Harmonix fötterna. Jag placerade alltså dessa på exakt samma plats som cylindrarna varit - och voila!!
Detta blev kanon! - Men dyrt

Harmonix-fötterna verkar fungera bäst om de står på något som är väldämpat.....
Det var inte alls väntat att vi skulle höra någon skillnad på försteget som är extremt väldämpat och väger 30kg och har speciella vibrationsdämpande fötter som verkar vara mycket bra.
Som sista sak placerade vi en Harmonix fot under framkanten på vardera Jadis-monoblocken - och effekten var tydlig och till det bättre!

Det lät jättefint när allt var på plats
Effekten här var mycket påtaglig så jag kommer att försöka låna olika fötter av Budha Audio för att försöka finna ut vilka som är bäst för slutstegen och var de bör placeras. Det är emellertid svårt att laborera med slutstegen då de är så tunga och jag höll på att krossa ett finger när jag tog väck ena foten.