Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Högtalartips
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
minesota
Hej

skulle behöva lite tips från rävarna på Euphonia. Efter diverse renoveringar inreder jag nu mitt övningsrum. Har tänkt mig ett litet hörn där ett enkelt system skall få stå.

Har en NAD intergrerad förstärkare som behöver ett par enklare högtalare. Behöver tips på stativare för Lyssning av Jazzmusik. Absolut inget extravagant. Kanske något Vintage eller nytt. Ca 3-4000 kronor max.

Tacksam för ideer.
/P
Vox
Mitt förslag är ett par Rauna av lämplig storlek, Varför inte ett par Leira t.ex. Brukar dyka upp begagnat då och då inom din budget.
Snuskigt prisvärda anser jag.
shaft
Snell K är trevliga.

Rauna Leira är väl stativare. Rauna hade ju en TYR modell som kunde ställas i bokhyllan (eller stativare som det heter nuförtiden icon_smile.gif
Sigge
Quad L2 i originalutförande är bra på jazz, har ett par som är till salu. Jag har skickat ett meddelande till dig.
Vox
QUOTE (shaft @ 2012-01-23 09:15 ) *
Snell K är trevliga.

Rauna Leira är väl stativare. Rauna hade ju en TYR modell som kunde ställas i bokhyllan (eller stativare som det heter nuförtiden icon_smile.gif

Rauna Leira är den minsta golvhögtalarmodellen.

I bakgrunden storebror Njord.
Apexorca
QUOTE (minesota @ 2012-01-22 17:22 ) *
Hej

skulle behöva lite tips från rävarna på Euphonia. Efter diverse renoveringar inreder jag nu mitt övningsrum. Har tänkt mig ett litet hörn där ett enkelt system skall få stå.

Har en NAD intergrerad förstärkare som behöver ett par enklare högtalare. Behöver tips på stativare för Lyssning av Jazzmusik. Absolut inget extravagant. Kanske något Vintage eller nytt. Ca 3-4000 kronor max.

Tacksam för ideer.
/P

Begagnat utan tvekan.

Acoustic Energy, QLN signatur HD2, BoW, Dynaudio, Monitor Audio, Sonus Faber och et finns många fler. Det viktiga är begagnat, då får du högtalare som presterar för det dubbla priset om du hittar rätt.
Musicus
QUOTE (shaft @ 2012-01-23 09:15 ) *
Snell K är trevliga.

Snell J (stativare) er også ok, har hatt både K & E (golvare) og J plasser midt imellom K & E....

mvh
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.