Det handlade om en lyssningsstund tillsammans med Yellowtec PUC2, och Eliot var där och lirade lite med sin dator.
Förutom dator och Yellowtec PUC2 så bestod systemet av stärkaren Octave V70 samt högtalare VividAudio K1, vilka kablar som användes glömde jag dessvärre att kolla....
Jag står lite vid sidan av det här dator spelandet, jag har ett mycket tajt förhållande till skivor, framförallt vinyl, men även cd, jag gillar liksom hela proceduren om man säger så, ta fram skivan, titta, torka av, lägga på/i, sitta i min fåtölj, hålla i fodralet, titta, läsa, osv., osv...
Men om jag någon gång ska ge mig i denna fråga, ja då ligger Yellowtec PUC2 mycket bra till !!
Musiken presenterades mycket behagligt, med ett härligt naturligt klangriktigt ljud !
Jag har lyssnat på sådana här mojänger tidigare, men aldrig blivit så här överraskad, detta var absolut toppklass !!
Yellowtec PUC2 vet verkligen vad den sysslar med, full koll på samtliga parametrar !!
Känner ni att det verkar intressant att lyssna via detta media, då får ni absolut inte missa Yellowtec PUC2 !!
Jag har för mig att Patrik nämnde att den kostar runt 6000:-, så prisvärd är bara förnamnet, känns snarare som ett riktigt fynd !
//-- Tompa --