QUOTE (Danne75 @ 2010-07-29 21:49 )

När jag placerade Cerapuckarna under så fick jag en "stabilare" djupbas sen tyckte jag att det kändes mindre rörigt i mellan/nedre diskant området också. Men ibland när jag spelar högt så kan jag känna vissa vibrationer via golvet på en del basfrekvenser, gissar att de ligger mellan 80-100 hz kanske något högre, är det något som kan försvinna med nya cerabase slimline?
Hur upplevs dom nya som du inhandlat?
Jag märker ingen skillnad i klangbalans och kan inte riktigt utvärdera vad som händer i olika register och liknande just nu. Men Cerabase gör att det låter renare.
Jag har provat med både Cerapuc och Cerabase tidigare på racket. Båda gav en förbättrad avkoppling med en renare återgivning jämfört med spikes, men jag tycker det var markant tydligare med Cerabase än med Cerapuc.
Det kanske inte alltid är bra att få den avkopplande effekt som Cera-produkterna ger. Jag har bara fått goda resultat, men efter att ha hört många andras erfarenheter så gäller det att vara öppen. Cera-produkterna dämpar eller fjädrar ju inte som tex SD-fötter, Feet of Silence eller Entreq Lionfeet. Om underlaget exiteras av vibrationer så kan det vara bättre att använda en avkoppling som har en mer dämpande effekt, tex vid ett sviktande träbjälklag.
Dämpande underlag är inte heller så placeringskänsliga som en hård koppling. Med dämpande underlag under en trähylla till racket kvittade det var den dämpande avkopplingen placerades. Med hård koppling fanns det en placering där det lät bättre än alla andra, och definitivt bättre än dämpande underlag.
Dina frågor är väldigt bra, men jag reder inte ut att svara bättre än såhär.