Oj, det är tunga märker representerade...Var Arken ligger det vet jag, var i Gbg hålls denna mässa?
QUOTE (Kent_n @ 2010-07-24 19:27 )

Oj, det är tunga märker representerade...Var Arken ligger det vet jag, var i Gbg hålls denna mässa?
Hotell Opalen inte så långt från Liseberg och HiFi-klubben.
Tobias Lindell
2010-07-24 19:40
Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt
Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer?
QUOTE (Tobias Lindell @ 2010-07-24 19:40 )

Jag förstår fortfarande inte poängen med att arrangera en hifimässa exakt samtidigt som Arkenmässan i detta lilla hifiland?.......obegripligt
Och dessutom annonsera två dagar senare med samma typ av annonser runt om på forumen. Vad händer?
Corporate take over?
Forresten om nu AC ar avstangd pa livstid borde det samma da inte galla anvandaren SWHEA?
QUOTE (Tobias Lindell @ 2010-07-24 20:40 )

"Inget mässkrig" sade en representant för SWHEA, tro det den som vill
Konkurrens är oftast av godo och till gagn för konsumenten.
QUOTE (Sanfrid @ 2010-07-24 21:17 )

Konkurrens är oftast av godo och till gagn för konsumenten.
Det stämmer säkert
oftast men att ha två mässor i samma stad samma helg är jag lite tveksam till. Det är ju svårt nog att hinna med en mässa och Arken och Opalen är väl inte nästgårds direkt.
QUOTE (Ekman @ 2010-07-24 20:56 )

Forresten om nu AC ar avstangd pa livstid borde det samma da inte galla anvandaren SWHEA?

Helt skilda användare och inte samma person.
QUOTE (Timbre™ @ 2010-07-24 20:36 )

Helt skilda användare och inte samma person.
Skilda anvandare ja men mig veterligen exakt samma person.
Iallafall som sitter bakom spakarna och som verkar ha anvant precis samma layout i presentationen?
Vem som faktiskt skrev inlagget kan jag sjalvklart inte veta.
Akkelis Audio
2010-07-24 21:10
Eftersom AC numera inte är med på Euphonia är det jag som lägger in alla inlägg som rör SWHEA.
SWHEA är en förening som är skapad för att i första hand arrangera mässan vi gör reklam för. Mässan arrangeras ideellt, dvs ingen tjänar pengar på att arrangera den, utställarna är med till självkostnadspris och får att detta ska funka behövs en förening.
Att annonserna liknar varandra är kanske lite olyckligt men att vi inte valt tex produktbilder istället för hotellbilder är att vi inte vill lyfta fram någons produkt framför dom andra utställarnas. Rättvist ska det vara.
Arkenmässan är Nordens största och kommer så att förbli, vi har inget intresse att ta över eller konkurrera ut den utan ser vår mässa som ett komplement. Detta sagt utifrån SWHEA:s perspektiv.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ur mitt eget perspektiv, dvs som Akkelis Audio så får jag på denna mässa ett rum som är 10 kvadratmeter större är den jag hade på förra Arkenmässan till 50% lägre kostnad, mitt i centrala Göteborg och utställarmiddag ingår i priset.
Jag kommer dessutom att vara på en mässa där min granne inte är en hembio distributör som dränker allt välljud i dånande sub bas toner.
Jag kommer inte att få lika många besökare som på Arken men dom som kommer har lockats av det fina tvåkanalsutbud vår mässa har att erbjuda och är förhoppningsvis genuint intresserade.
Eftersom vi inte har så många rum behöver besökarna inte stressa för att hinna med 70 rum på en dag utan kan ta sig tid att lyssna både två och tre låtar i varje rum. Mycket roligare som utställare och säkert roligare också som besökare.
Har man ett genuint hifi intresse tycker jag att man ska boka av hela denna helg och besöka båda mässorna. Väljer man bort den ena kommer man att missa något.
SWHEA mässan har fri entré så det ska inte vara en kostnadsfråga för er besökare.
Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt körtillägg blir säkert 10 minuter.
Vad tror ni, ni som bor i Götet?
QUOTE (conan @ 2010-07-24 22:28 )

Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt
Kanske ännu mer relevant för oss som inte bor i Göteborg. Jag skulle kunna tänka mig minst en halvtimme inklusive gångpromenad eller mer beroende av tillgänglighet på parkeringar inne i stan. Inträdet kostar på Arken men det brukar ligga kring en hundring, som en begagnad CD ungefär vilket det kan vara värt. Å andra sidan är parkeringen gratis. På Opalen är det tvärt om, så vad som blir billigast är inte solklart.
Jag tycker det var bättre med fredag - söndag då gänget från Kristianstad med omnejd brukade spendera två dagar i Göteborg. Nu blir det nog bara en. Inte så kul att komma hem sent en söndag och jobba igen på morgonen. Så för min del blir det bara en mässa, så jag tar den största.
QUOTE (conan @ 2010-07-24 22:28 )

Relevant för en resande med bil är hur lång tid det tar att åka från Arken till Opalen dessa två dagar? Jag brukar dessutom köra fel i Göteborg så mitt körtillägg blir säkert 10 minuter.
Du kommer sannolikt att ta dig igenom två tunnlar

i riktning Opalen-Arken, så mycket hänger på Tingstadstunneln och där kan det vara tjockt. Drygt en halvtimma och kör du fel i utgången av Lundbytunneln kan restiden öka med 100%...
Ja, Opalen är ju lite närmare väg 40 också - så det borde vara lätt att hitta. Att klara båda mässorna på en dag är nog inte omöjligt, men det brukar ta på krafterna. Vi får se ...
Matrixen
2010-07-24 22:32
erfarenhetsmässigt, som inflyttad göteborgare(17 år sedan), så leder alla vägar till hissingen! Tillochmed min karriär tvingade mig dit. Att ta sig från hisingen med bil är något svårare. En felsväng o man är strax tillbaka igen. För tillresta hifiintressenter så skulle detta innebära att det är bäst att beta av centrum först, men det beror såklart på var man bor och hur man tagit sig tiill stan! Som centrumbo så tycker jag såklart att det är trevligt med gångavstånd till ett hifievent, men jag kommer självklart ta mig ut till arendal på något sätt o njuta av arkenmässan som vanligt och tar opalen på dit eller hemvägenberoende på hur dagsformen visar sig. Jag hade föredragit separata helger, men för de som reser till göteborg en gång om året, för framförallt Arkeneventen, så kan jag tänka mig att det inte är självklart att dra till götet helgen efter också...
QUOTE (Ekman @ 2010-07-24 21:43 )

Skilda anvandare ja men mig veterligen exakt samma person.
Medlemskontot för SWHEA var dessutom skapat långt innan tråden för den uppkomna situationen ens var påtänkt.
new order
2010-07-25 00:18
Ska försöka pallra mig ner till Götet under denna helgen och sådana fall är ett besök på bägge mässorna givet!
Det är bara att ställa upp..man får helt enkelt gå på båda mässorna
calle_jr
2010-07-25 07:48
QUOTE (juha @ 2010-07-25 08:38 )

Det är bara att ställa upp..
Många intressanta märken. Misstänker vi även kommer få lyssna på B.M.C.
QUOTE (Timbre™ @ 2010-07-24 23:00 )

Du kommer sannolikt att ta dig igenom två tunnlar

i riktning Opalen-Arken, så mycket hänger på Tingstadstunneln och där kan det vara tjockt. Drygt en halvtimma och kör du fel i utgången av Lundbytunneln kan restiden öka med 100%...

Föreslår en betydligt lindrigare färdväg: Älvsborgsbron-Järntorget-Allén.
Betydligt säkrare och dessutom finare utsikt. Mitt förslag gick på gammal vana...
QUOTE (Bebop @ 2010-07-24 19:34 )

Hotell Opalen inte så långt från Liseberg och HiFi-klubben.
Väldigt centralt och bra om jag förstår saken rätt ! M.a.o ett toppenläge..
Hur blir det i Stockholm i vinter tro? Kommer SWHEA köra eget race där också?
QUOTE (Kent_n @ 2010-07-25 19:14 )

Väldigt centralt och bra om jag förstår saken rätt ! M.a.o ett toppenläge..
Kanske, kanske inte ... Att köra och parkera i centrala Göterborg brukar inte vara det enklaste, dessutom dyrt och automaterna brukar inte svälja Visa och Mastercard, men det kanske har ändrats till det bättre ...

Kan vara på sin plats att rekommendera var besökare enklast kan hitta en parkering.
justaudiomagic
2010-07-25 19:28
QUOTE (Tobias Lindell @ 2010-07-24 20:40 )

mm.. Kan bara hålla med. Kan tänka mig att kunder blir förvirrade (Inte alla som hinner eller vill gå på två mässor samma helg, allra minst de som inte bor i götet), och att handlare/distributörer snart inte vet vart de ska bege sig. Är det inte bättre o ha en riktigt stor (Arken i götet, High end Sthlm, mässan nere i Malmö bland annat) i uppdelade städer?
Bara en fråga
QUOTE (Bebop @ 2010-07-25 19:36 )

Kan vara på sin plats att rekommendera var besökare enklast kan hitta en parkering.
Det var inte svårt

då Hotell Opalen ligger alldeles i närheten av Hedens parkeringsplats där avgiften enligt internetuppgift är 4 kr per timme utom söndagar då det är gratis.
In The Air
2010-07-25 20:40
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-07-25 20:28 )

mm.. Kan bara hålla med. Kan tänka mig att kunder blir förvirrade (Inte alla som hinner eller vill gå på två mässor samma helg, allra minst de som inte bor i götet), och att handlare/distributörer snart inte vet vart de ska bege sig. Är det inte bättre o ha en riktigt stor (Arken i götet, High end Sthlm, mässan nere i Malmö bland annat) i uppdelade städer?
Bara en fråga
Vilken ställer du ut på
QUOTE (Timbre™ @ 2010-07-25 21:14 )

Det var inte svårt

då Hotell Opalen ligger alldeles i närheten av Hedens parkeringsplats där avgiften enligt internetuppgift är 4 kr per timme utom söndagar då det är gratis.
Göteborg kan fortfarander överraska och oftast positivt.Dock inte alltd. Parkerade senast kring Hvitfeldtska och om jag minns rätt gick det löst på 20:-/timme. Såna nivåer är vi inte vana vid i hemkommunen där parkeringsskiva fortfarande gäller
QUOTE (Bebop @ 2010-07-25 22:07 )

Såna nivåer är vi inte vana vid i hemkommunen där parkeringsskiva fortfarande gäller

Då skulle du uppleva djungelns lag runt klockan 17 en vanlig arbetsdag...
Engelholm Audio
2010-07-26 07:28
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-07-25 20:28 )

Bara en fråga
Man bör tänka på att Arkenmässan är en ändlig resurs. Jag har stortrivts i mitt rum dom två gångerna jag ställt ut, men har nu vuxit ur rummet. Sladd erbjöd andra rum som inte passade mina önskemål. På Opalen finns - som Akkelis skriver - ytterligare rum (och till bra pris).
Tål vår bransch/intresse inte två mässor samtidigt?
Jag har tagit bort en mening från detta inlägg// Calle_jr
Ranefjord
2010-07-26 08:06
Tål vår bransch/intresse inte två mässor samtidigt?
Tål hifi-Sverige onödiga konflikter beroende på starka grupperingar i marknadsföringssyfte? Konsumenterna har liksom redan genomskådat den egentliga agendan. Bättre att vara ärlig. Syftet med High-end show är ekonomiskt och inte ideellt.
Mässan arrangeras ideellt, dvs ingen tjänar pengar på att arrangera den, utställarna är med till självkostnadspris och får att detta ska funka behövs en förening.
Innebär det att jag kan köpa apparater till inköpspris? "Ingen tjänar". Inget ekonomiskt intresse? Jodå, jag förstår att ingen tjänar på själva mässarrangemanget, men ovanstående inlägg kan tolkar som om det är ideell verksamhet i allmänhet. Så är det väl inte?
Ur mitt eget perspektiv, dvs som Akkelis Audio så får jag på denna mässa ett rum som är 10 kvadratmeter större är den jag hade på förra Arkenmässan till 50% lägre kostnad, mitt i centrala Göteborg och utställarmiddag ingår i priset.
Jag kommer dessutom att vara på en mässa där min granne inte är en hembio distributör som dränker allt välljud i dånande sub bas toner.
Motsägelsefullt kan tyckas. Det verkar som om ni vill visa upp era produkter på bästa möjliga sätt. Ni vill mazimera välljudet. Jag måste ju förstå detta som att ni vill kunna presentera era produkter på bästa möjliga sätt i syfte att sälja. Vad skulle annars syftet vara? Att visa hur bra en stereoanläggning kan låta? Det köper jag inte. Självklart har ni ekonomiska intressen.
Vore det inte enklare att erkänna er egentliga agenda, nämligen att plocka marknadsandelar från andra aktörer? Jag tror inte att hifi-Sverige tjänar på dyliga konflikter. Sorry.
dr moureau
2010-07-26 08:11
På alla större mässor världen över brukar det som regel finnas en sidomässa.
Sidomässan startas av olika anledningar: meningsskiljaktigheter, tycker det är för dyrt, inte fick plats, fel focus, osv, osv.......
Varför inte Göteborg?
Tiden lär utvisa om det blir någon mer mässa nästa år, det är publiken som bestämmer!
Personligen tycker jag att det är kul att det finns så mycket intresse för HiFi i Sverige att det är två mässor + diverse butiksdemos.
Förhoppningsvis kan detta leda till att fler får upp ögonen får vår trevliga hobby.
Engelholm Audio
2010-07-26 08:15
QUOTE (Ranefjord @ 2010-07-26 09:06 )

Tål hifi-Sverige onödiga konflikter beroende på starka grupperingar i marknadsföringssyfte? Konsumenterna har liksom redan genomskådat den egentliga agendan. Bättre att vara ärlig. Syftet med High-end show är ekonomiskt och inte ideellt.
Jag tror Akkelis menar att själva mässan i sig är ideellt arrangerad.
calle_jr
2010-07-26 09:20
Det var bra förtydliganden från Ranefjord, om det mot förmodan skulle vara någon som missuppfattat.
Jag tycker vi kan diskutera utfallet av dubbelmässa efter att det har inträffat.
Mässbesök är ju också ett bra tillfälle att ta upp diskussionen on-site.
Ser ingen konflikt för konsumenten att det arrangeras flera event på samma helg. Sist det begav sig hann jag med Arken två ggr, Audio Nords demo av Alexandria i stan två ggr, en gång på Hifi-stället och en gång på Marten Center och slutligen Kenneth Englunds trevliga demo. Dessutom en middag med sen hemgång. En toppenhelg!
Kommer självklart att beta ev det som erbjuds även denna gång också och kör emellan. Får se vem som slår upp portarna först, den kommer att få mitt första besök.
Håller med dem som tycker att det är svårt att hitta i Göteborg, man får lita på GPS-en.
Calm
Engelholm Audio
2010-07-26 09:48
QUOTE (calle_jr @ 2010-07-26 10:20 )

Det var bra förtydliganden från Ranefjord, om det mot förmodan skulle vara någon som missuppfattat.
Vilket är ett bra förtydligande?
QUOTE (calle_jr @ 2010-07-26 10:20 )

Jag tycker vi kan diskutera utfallet av dubbelmässa efter att det har inträffat.
Mässbesök är ju också ett bra tillfälle att ta upp diskussionen on-site.
Låter klokt.
Själv blir jag inte klok på detta:
Jodå, jag förstår att ingen tjänar på själva mässarrangemanget, men ovanstående inlägg kan tolkar som om det är ideell verksamhet i allmänhet. Så är det väl inte?
Ranefjord skriver att han förstår, men att man kan tolka det. Det handlar väl om förståelse och inte om att tolka/läsa in vad som helst bara för att man
kan?
Akkelis Audio
2010-07-26 09:51
Jösses, det är verkligen en märklig situation att pekas ut som fiende till alla hifi intresserade. Är det så ni som köper hifi ser på dom ni köper av, om ni handlar i butik? Det verkar som att om det finns minsta möjlighet att feltolka ett inlägg så görs det. Ranefjords ”förtydliganden” får uppmuntran av Calle JR. Jag vill hellre lyfta fram Engelsholms förtydliganden som korrekta för han har förstått vad jag skrivit.
Mässan, bara mässan arrangeras ideellt.
Att vara med på en mässa är självklart för att visa upp produkterna på bästa sätt för besökarna och kanske väcka en dröm som kan leda till ett framtida köp.
Mässa är marknadsföring, marknadsföring kostar pengar och man vill gärna ha så bra marknadsföring som möjligt, till så låg kostnad som möjligt.
Alla hotell, mässplatser har ett visst antal rum för utställare, sedan är det fullt. Detta gäller Arken, det gäller Opalen, osv. Den som varit med tidigare har på alla mässor förtur till det rum man hade förra gången. Vill man ha ett större rum får man anmäla intresse och hoppas att ett sådant dyker upp och att man ligger rätt till i kön.
Arken i år är större än någonsin, varenda tillgänglig skrubb har en utställare. Opalen mässan kompletterar med ytterligare några utställare. Är inte detta en bra sak? Vore det bättre om Arken är fullt och dom som ställer ut på Opalen inte visade upp sig överhuvudtaget?
/Stefan
Jag tycker det är trevligt med fler möjligheter.
Tycker man inte det, är det väl bara att avstå från att gå..
calle_jr
2010-07-26 10:10
QUOTE (Akkelis Audio @ 2010-07-26 10:51 )

Det verkar som att om det finns minsta möjlighet att feltolka ett inlägg så görs det.
Misstolkning tas (för) ofta till som en metod att underbygga en avvikande uppfattning.
Jag förstod ditt inlägg exakt så som Engelholm. Jag förstår alltid dina inlägg, och de är alltid reko.
Jag förstår inte hur det kunde misstolkas, men eftersom Ranefjord gjorde det antar jag att det även kan finnas andra.
QUOTE (Kent_n @ 2010-07-26 11:07 )

Jag tycker det är trevligt med fler möjligheter.
Tycker man inte det, är det väl bara att avstå från att gå..
Håller med!

Ser fram emot mässhelgen i Göteborg. Frågan är bara ska man vara där 1 el 2 dagar

Om jag inte är felunderrättad så ska väl Hifistället ha "öppet hus" med en del av sina leverantörer på plats och en hel del spännande demos.
Jag tycker det är båda bra och dåligt med två mässor.
Det som är bra är att, om det lyckas fullt ut, går att få bättre ljud så att produkterna får visa vad de kan prestera. Det var verkligen trångt på sina håll på förra Arkenmässan.
Det som kan vara dåligt är att de två mässorna körs samtidigt och ligger upp till en timme från varandra beroende på trafik. Självklart är det inte säkert att detta är dåligt. Det får vi väl se ifall båda mässorna fortsätter att finnas sida vid sida.
Sedan är ju en mässa till för att visa upp sig och sälja prylar och upplevelser. Självklart är det ekonomiska intressen med. Inget fel i det.
Att sedan mässan anordnas på ideell basis, dvs var och en tar ansvar för sina kostnader, det är nåt helt annat och ganska ointressant för oss besökare. Det enda som kan vara av intresse här är att det finns tillgång till mat, dryck, toa, sittplatser och sånt där basvardagligt - på gångavstånd. Det här är nog inga problem i centrala Göteborg.
Jag ser fram emot båda mässorna men framförallt den på Opalen. Bra produkter vad jag kan se.
Jag kan faktiskt inte se att en, två, tre eller fler mässor är ett problem för oss konsumenter.
Det är ju helt upp till vem som helst att ordna mässor när och var det passar. Om
arrangörerna lyckas så beror det på att vi konsumenter ger vårt gillande och då återkommer
arrangemangen. Om de misslyckas kommer det något nytt.
Att syftet är kommersiellt är för mig lika självklart som att jag inte jobbar gratis och jag gläds
med branschen om den tjänar pengar. Det är bra även för oss konsumenter.
Senast i Stockholm hade även Audio Concept en ganska omfattande minimässa i butiken. Jag
har inte läst något om att det var ett hot mot någon. 2008 i Göteborg körde Audionord nere på stan,
Hifi-Stället hade en miniföreställning och Mårten hade också öppet. Kan inte se att det innebar
något negativt för branschen. Samma sak i München där jag var 2009
Det är ju inte sällan man ser både El-Giganten, On-Off och Siba etablerar sig på samma ställe.
Det ökar faktiskt tillströmningen av kunder för samtliga. En större aktivitet kan faktiskt tillföra
mer än vad det söndrar. Det enda problem jag kan se är logistiken mellan enheterna, men det är
mitt problem, inte arrangörernas. För egen del hade jag föredragit fredag-lördag men även det är
mitt problem.
Om det sedan finns dolda agendor, shismer inom branschen och mellan konkurrenter så får väl
det redas upp av de inblandade. Det är inte alldeles ovanligt att det pyr lite här och där i
flera branscher. Den starkaste eller bästa övervinner och vi konsumenter avgör genom våra
val.
Vet någon om det är fler "minimässor" som det var sist i Gbg ?
Efter ha läst igen alla inlägg i tråden, lite tankar från roten.
En del tycker det är dåligt, andra ser möjligheter med två kanske fler mässor, inkl jag.
Diskutioner om att ta marknadsandelar, självklart. En begränsad kundstock, relativt många aktörer, det är klart att företagen som är affärsdrivande försöker komma åt marknaden, hur skall dom annars överleva ?
Se på Media Mark-OnOff-Elgiganten-Siba som slåss med näbbar o klor för att ta marknadsandelar, som i slutändan gynnar oss konsumenter med billigare TV exempelvis. Tänk tanken att det bara fanns en av dessa aktörer, vad skulle en TV kosta då ?
Agendor-affärs/marknadsplaner-utvecklingsplaner o.dyl. hit eller dit, finns dessa så är det självklart att de inte är till allmänhetens/konkurenternas ögon ! Gäller nog alla företag oavsett bransch ?
Företag som samverkar gör det nog inte av sociala skäl, utan återigen är det nog ekonomi som styr, ingen av dom kommer nog att bli miljonär på sina affärer ? men dom vill väl som alla vi andra ha en skälig inkomst under hela året/nästa år osv.
Vi som konsumenter väljer den aktör som vi anser uppfylla våra krav bäst...En eller två eller tre mässor, det måste handlaren/na själv få avgöra, vi kan aldrig avgöra det åt dom, för det är inte vi som tar dom ekonomiska riskerna, handlaren/na gör det som dom tror gynnar deras företag bäst, så att dom kan överleva.
Vi som konsumenter har oxå vår fulla rätt att gå på den mässa vi tycker passar oss bäst, och strunta i dom/den andra mässan. Eller kanske alla mässor !
Aktörerna har i tråden framför att dom upplever en dyr kostnad för små rum, återigen är det endast de som kan avgöra detta, det är dom som betalar denna kostnad, inte vi, och dom vill väl som alla andra få ut det mesta för sina pengar.
I mina ögon känns det olustigt att en del skall sätta sig till doms över deras beslut, varför det ? Kanske jobbigt att gå till en mässa/or till, ok strunta i det då !
Vi har redan sett ett antal företag slå igen under åren beroende på vikande marknad.
minesota
2010-07-26 20:37
Börjar det inte bli lite väl mycket "Davinci Koden" på forumet nu. Man hittar mönster och dolda budskap överallt. Snart börjar man då överväga att lämna detta forum själv frivilligt.
- Konkurerande mässor, jaha ? Är alla som tycker detta är hemskt lika kritiskt mot alla andra brancher där detta sker ? Ja menar, det är väll inte bara hifivärlden där denna profithungrande kraft måste bekämpas kamrater ?
Vissa här inne på forumet som inte vad jag förstår representerar någon återförsäljare osv ( officiellt iaf ) verkar vilja belysa branchens alla orättvisor,bovar, hjältar ganska explicit och frekvent numera. Varför då? Skulle man vara konspiratoriskt lagd kanske man skulle man kanske börja nysta i detta gåtornas palats för att ballansera.
Själv blir jag bara matt. Jag vill läsa alla fina reportage som dyker upp. Få hjälp med mina problem, kanske hjälpa någon annan eller diskutera musik. Inte ligger fokuset där numera på Euphonia.
/P
Kan inte annat än hålla med, Minesota.

Jag hoppas innerligt att detta bara beror på någon form av "nyhetstorka" nu under sommaren och forumet återgår till sig självt (om det fortfarande går...) under augusti!
jag tycker om mångfald och är tillräckligt egoistisk att välja där utbudet är som bäst.
Göteborgsbesök är en höjdpunkt även för en Stockholmare som jag.
Vilken palett!!
Arken
Opalen
Hifistället
Marten Center
kanske något annat event?
Själv kommer jag att frossa i hifi hela denna helg och skiter högaktningsfullt i alla branschintriger. Det är för mig helt ointressant, annars kan jag lika gärna stanna hemma om jag känner ett behov av att av någon outgrundlig anledning ta ställning.
Calm
QUOTE (calm @ 2010-07-27 14:06 )

Själv kommer jag att frossa i hifi hela denna helg och skiter högaktningsfullt i alla branschintriger. Det är för mig helt ointressant, annars kan jag lika gärna stanna hemma om jag känner ett behov av att av någon outgrundlig anledning ta ställning.
Calm
Jag kunde inte sagt det bättre själv, håller med dig till 100% !!
//-- Tompa --
QUOTE (calm @ 2010-07-27 14:06 )

jag tycker om mångfald och är tillräckligt egoistisk att välja där utbudet är som bäst.
Göteborgsbesök är en höjdpunkt även för en Stockholmare som jag.
Vilken palett!!
Arken
Opalen
Hifistället
Marten Center
kanske något annat event?
Calm
Bra...håller helt med
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.