Patrik,
jag är alldeles lugn, men oerhört förvånad, och av vad jag kan förstå inte den ende.
Som en generell kommentar till ditt inlägg måste jag säga att det är oerhört snurrigt. Den Patrik som jag mötte för tex ett år sedan är inte den samma som skriver här. Jag vet inte vad det är med dig - men för tillfället måste du ha någon slags rekord i hur många saker en person kan få om bakfoten - på kortast möjlig tid. I banankostym på mässorna var du åtminstone kul. Nu är du bara trist. Jag tycker faktiskt det är sorgligt.
Jag kan garantera dig att framgång i denna eller andra branscher medför oändligt mycket mer än vad du visar upp för tillfället - för att du skall tas på allvar, och lyckas. Jag tror det kan bli mycket svårt för dig och dina produkter framöver, med dina helomvändningar, bisarra slutledningsförmåga och underliga infall.
---------
Jag har pratat med dig om HES innan och var ju med i SWHEA innan det stod klart för mig hur förvridet det blev, det kan du väl ändå inte förneka?
Du kan väl inte ljuga folk rakt upp i ansiktet?
Du hade absolut ingen medverkan i hur SWHEA, vare sig kom till eller utformades. Enligt önskemål lade jag ditt namn med på listan. Några dagar senare hörde jag att du inte ville vara med längre och följaktligen togs du bort. Återigen ett resultat av den ombytlighet jag påpekat tidigare. Den enkla förståelse för vad deltagande i SWHEA innebär hade du säkerligen fått med dig från början. I sak hade inget ändrats någon annan stans än hos dig själv, vilket avgjorde ditt snabba avhopp.
Samförstånd hade varit att ringa upp och prata med Sladd, men att han skulle få reda på detta på nätet var lite väl grovt.
Det var ett av skälen till varför jag inte kunde vara med längre.
Känner knappast att jag står i någon tacksamhetsskuld till sladd. Vad vi gör angående deltagande på mässor eller inte är väl vår sak. Din nyvunna omtanke är rörande med obefogad. Det här visar återigen att du inte riktigt vet vad du snackar om. Sladd hade varit på sin runda för att samtala med olika deltagare om mässan, inkl oss. Vi valde också att säga nej. Dessutom har inget av vad vi gör i SWHEA, styrts i relation till sladd eller Arken. Varför skulle det göra det eftersom de inget har att göra med varandra. Som sagt, du har fått väldigt mycket om bakfoten.
Jag blev nerringd efter du lagt ut SWHEA här på Euphonia.
Alla undrade varför jag gjort på detta viset med HES.
Den här meningen är synnerligen svår att förstå, eftersom vi just har konstaterat att a. HES än så länge är på idéstadiet - i ditt huvud - ingen av oss vet vad HES i Sverige innebär och vi har heller aldrig fört någon specifik diskussion om det, och b. du hade inget med SWHEA att göra. Då låter det istället som om du framfört budskapet, till de som ringt ner dig (som du påstår) om att SWHEA var något som du planerat och genomfört, vilket du alltså inte gjorde. Du var inte ens i närheten.
Jag menar att man i en förening som utesluter och splittrar inte kan vara till gagn för vår hobby.
Detta splittrande går igen i diskussionerna nu senast, förstår inte varför du framhärdar, roar det dig?
Du är ju egentligen en kunnig man, som har en otroligt fin butik, alltid fått till det på mässor, som naturligtvis vill skydda sina intressen, men detta skadar nog mer än skyddar dina intressen.
Jag undrar om vi någonsin finner lösningar på dessa infekterade diskussioner, men du kommer precis som alla andra att bli inbjuden till HES och jag tror att du skulle kunna vara ännu större om du kunnat glädja dig med andra, inte vara så rigid, utan inse att Hifi inte är statiskt, det kommer nya smarta lösningar i form,material och funktion som leder framåt.
Här når vi kulmen av dina snurrigheter. Det är faktiskt så snurrigt att det är pinsamt att läsa och olustigt att bemöta. Det enda jag kan säga, är att du har mycket långt kvar. Är oerhört glad för att jag inte har inlett någon produkt-relation med dig. Min rekommendation till dig är att du koncentrerar dig synnerligen över din egen framgång och mindre om andras, för du lär behöva det. Om det här dessutom representerar nivån på HES, som du kommer att ansvara för (om det blir av), då kan jag garantera dig här och nu att det kommer bli en mycket liten förening.
MBL måste ju varit väldigt framåt för 30 år sedan?
Focal visade för 10 år sedan att man kan bygga reptilsnabba och lättdrivna högtalare.
Accapellas plasmadiskanter, ja listan är lång och att utvecklingen går framåt måste man acceptera, även du.
Återigen - ett fullkomligt oförståeligt avsnitt. Skrämmande okunnigt.
/AC