QUOTE (Bebop @ 2010-07-20 09:21 )

Kul att Europa håller sig i den absoluta framkanten. Tyskland har blivt en stormakt inom High End...
Bara en liten obeservation från Kanada när jag bodde där. Besökte ett antal butiker i high-end segmentet där man återfann McIntosh, Mark Levinson, Avalon, Wilson, VTL, Verity med flera av de kända nordamerikanerna. Men påfallande ofta fanns även T+A som har mycket gott anseende i framför allt Kanada. Där lyfts T+A ofta fram som det bästa Europa förmår, men till helt andra priser än vad det kostar här, alltså betydligt dyrare.
Den här kombon verkar väldigt intressant...
Bebop,
det är en intressant iakttagelse. Vi gillar företaget skarpt och känner det väl sedan några år tillbaka. Och vi kan skriva under på att de verkligen håller hög kvalitet. Förutom att de nu har dessa och mycket annat roligt på programmet, är deras gamla R-serie i lite "Bauhaus" stil ett fenomen. Jag kommer inte ihåg talen, men dessa har i Tyskland med flera marknader, genom åren sålt i enormt stora tal. Det märkliga är att det är relativt sällan man ser R serien begagnat. De är byggda som tanks och säkerligen bara går och går de. Deras R serie är ett typexempel på tysk kvalitet.
En liten parentes dock är att i USA har T&A även en annan betydning.....något jag är säker på T+A representanterna där har fått höra några gånger.... :-)
Vid tillfälle - kom gärna in och provlyssna, P10 och M10 är en intressant kombo....
/AC