Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kablar för SF Cremona M, Musica & Accupase DP500?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Sigge
Jag letar efter den sista pusselbiten i mitt system, jag är beredd på att den kan vara den svåraste. Jag lyssnar mycket på jazz och mjukare modern musik. Lite på bluese , soul och klassisk musik, inte alls på hårdrock, rapp eller techno.

Jag använder Swards strömkablar+dosa, Transparent signalkabel och Audiquest högtalarkabel.

Jag önskar mer luft och bättre 3-d utan att tappa i musikalitet. Några förslag?
Timbre™
Har använt Kimber Select med kopparledare till SF Guarneri, Musica & Accuphase CD-11. Upplevde just luftigheten som ett starkt kort. Det finns annars mycket som fungerar bra och detta är en av många varianter. Som budgetalternativ fungerade även Aurora E överraskande bra som interconnect. Kabellängden var då 1 m men när signalkablaget kom upp i längder på mer än 5 m kunde jag upptäcka små skillnader i brusnivå p.g.a. skärmningen. Absolut tystast var Jorma Design No.1 och Transparent Reference XL SS medan Kimber Select KS-1130 adderade ett mycket svagt men fortfarande hörbart brus efter att musiken tystnat.... icon_smile.gif Aurora E (5,5 m) gav en ljusare klang. Det är ungefär vad jag har provat, plus en uppsättning Audioquest silverkablage för många år sedan.
Hasse
Vilka AQ har du? Jag tycker Audioquest´s AudioTruth-serie (Argent, Dragon, m.fl) fortfarande står sig väldigt bra. Jag håller också med Timbre om att Aurora E står sig förvånansvärt bra mot betydligt dyrare signalkablar. Kanske är skillnaden mellan olika XLR kablar mindre än man tror Thinking.gif
new order
Kimber som Timbre säger,men testa även Synergistic Research.Funkar för mig.Annars har du ju Yter som verkligen borde passa till S.F när Franco Serblin varit med och tagit fram dom.
Sigge
Tack för råden, jag börjar testa och kommer att berätta om mina slutsatser. Det tar förmodligen rätt lång tid.
Sigge
QUOTE (Hasse @ 2010-07-02 23:49 ) *
Vilka AQ har du? Jag tycker Audioquest´s AudioTruth-serie (Argent, Dragon, m.fl) fortfarande står sig väldigt bra. Jag håller också med Timbre om att Aurora E står sig förvånansvärt bra mot betydligt dyrare signalkablar. Kanske är skillnaden mellan olika XLR kablar mindre än man tror Thinking.gif

CV-8, kostade ca. 5000 kr för 5 år sedan. Hade nog tänkt att spendera lite mer nu. Jag kan inte använda balancerade kablar, Musica har bara singel ended anslutningar.
Hasse
Jag har ingen erfarenhet av CV-8 men föredrog AQ Argent framför Kimber Select 3033 till mina planarer. Som sagt, testa Synergistic som är mycket bra.
Timbre™
QUOTE (Sigge @ 2010-07-03 06:59 ) *
Tack för råden, jag börjar testa och kommer att berätta om mina slutsatser. Det tar förmodligen rätt lång tid.

Tid är en tillgång. Ibland går det alldeles för fort... icon_smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.