QUOTE (conan @ 2010-09-04 23:13 )

Vi kommer nog att förbli oense kring detta. För min del är i alla fall Stockfisch utgivningar oanvändbara för att utvärdera en anläggning. De har skapat en ljudbild som är förlåtande och som jag tror kan accepteras av ganska många vanliga lyssnare och oavsett anläggning. Jag har svårt att tro att det är speciellt många som bara lyssnar på den musiken.
Därmed inte sagt att jag ogillar musiken, Sara K, Paperboys, Chris Jones mfl är skivor jag har, vissa LP, andra CD. De har dock samma ljudkaraktär, tyvärr. Ett grannforum skulle säga att bolaget lider av "sameness". Men, som sagt, smaken är olika.
Det låter ärligt helt befängt i mina öron
Just det som är så bra med "högkvalitativ" inspelningar, att utvärdera anläggningar.
Att de sen skulle ha en förlåtande ljudbild? Nu hänger jag inte alls med...
Vad menar du med "vanliga" lyssnare, är vi inte alla vanliga? Eller jag fattar inte..?
Självklart lyssnar man inte "bara" på en sorts musik, tror de flesta är ganska "vidspecktra"
Om du anser att alla Stockfisch har samma ljudkarraktär vet jag ärligt inte vad du lyssnat på eller på vilken anläggning för det stämmer
inte alls. Om grannforumet (Kan nästan gissa vilket) har ngt ont o säga om Stockfisch får de gärna tycka det - Alla har rätt till sin åsikt