Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Demodag - Ändrat till Minimässa!!
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nyhetsforum
justaudiomagic
-
Akkelis Audio
Kul, men hur gick det med Transcriptor som du blivit distributör för?
justaudiomagic
Har tyvärr lite leveransproblem för tillfället från England, kanske kan vi få hem till demon icon_smile.gif
justaudiomagic
Vi har valt att vänta med demodag tills våra egna högtalare blir klara!
Dessa kommer även finnas tillgängliga som högtalarkits.

Högtalarelement Tangband
Terminaler Rhodium från Axiomedia
Filterkomponenter från Jantzen
Intern kablage Atlas
Lådor i Massivt trä, denna version Björk

Stativ i form av aktiva baslådor, 10" från Peerless

Mer exakt datum när allt är klart kommer inom kort, hoppas intresset finns där

Micke
justaudiomagic
Music Hall Förstärkare A15.2 och cd-spelare cd15.2 kommer demas, även DAC från Music Hall

Blir cd och dator (spotify)
justaudiomagic
Vi kommer även visa upp o spela på Phonar Veritas M3 - Svart högblank!

justaudiomagic
Preliminärt datum - 30 Oktober klockan 12.00 - 16.00

Välkomna!
justaudiomagic
Den första 3D-bilden på topplådorna på våra kommande högtalare som ska visas upp i Oktober!
Lite info;
bas/mellan W4-655E
Diskant 28-847SE
Filterkomponenter från Jantzen (Superior kondingar och 16 AWG spolar)
Terminaler från Axiomedia Rhodium
Intern kablage Atlas
Massiv björk (Troligen i två olika nyanser - Baffel en nyans o resten en)

Topplådorna är även konstruerade för centerbruk

justaudiomagic
Element som ska användas;
W4-655E

28-847SE

Peerless SLS 10"

Rhodium terminaler från Axiomedia
justaudiomagic
Demodag är nu ändrad till Minimässa!
Schmidt Audio kommer också deltaga.

Välkommen säger vi!

justaudiomagic
Vi kommer ha skivor från i huvudsak Stockfisch och Opus 3
vovven
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-02 15:01 ) *
Vi kommer ha skivor från i huvudsak Stockfisch och Opus 3

Det var ju uttömmande!
Ungefär som att ha en filmafton och vi se film från Universal Studios.
justaudiomagic
QUOTE (vovven @ 2010-09-02 15:35 ) *
Det var ju uttömmande!
Ungefär som att ha en filmafton och vi se film från Universal Studios.

Tack för en lika uttömmande kommentar icon_smile_wink.gif
Stockfisch och Opus 3 hör till det bästa idag, självklart kommer vi dema de med.
Kan ju vara av intresse o veta icon_smile.gif
justaudiomagic
Ett nytt, för Sverige, Italienskt märke kommer visas upp icon_smile.gif
Macorrado kommer finnas på plats
Bebop
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-02 17:31 ) *
Stockfisch och Opus 3 hör till det bästa idag, självklart kommer vi dema de med.

Opus 3 - OK men Stockfish ... Thinking.gif Stockfish har nästintill blivt som att visa solnedgångar i fotoklubbar, dvs straffavgit på 20:- per solnedgång. Hifi utan musik.
conan
QUOTE (Bebop @ 2010-09-02 17:54 ) *
Opus 3 - OK men Stockfish ... Thinking.gif Stockfish har nästintill blivt som att visa solnedgångar i fotoklubbar, dvs straffavgit på 20:- per solnedgång. Hifi utan musik.

Så illa är det väl inte? Visst är det ganska mycket atmosfär i ljudbilden och ibland lite tråkigt arrangemang, men musik tycker jag allt det är.
Bebop
QUOTE (conan @ 2010-09-02 19:00 ) *
Så illa är det väl inte? Visst är det ganska mycket atmosfär i ljudbilden och ibland lite tråkigt arrangemang, men musik tycker jag allt det är.

Jag får vidstå att jag raljerar lite... icon_smile_wink.gif Men det kan helt enkelt bli lite för mycket. Jag har hört Martin Taylor, Straus och Sara K till leda på mässor. Det musikaliska värdet kan slätas ut av allt för mycket hifi. Dire Straits har suttit i samma sits, men nu funkar det bra igen hos mig.
justaudiomagic
Grabbar grabbar, är det inte upp till var o en vad de tycker? Har själv lyssnat på Stockfisch i många år och jag tycker fortfarande om de precis lika mycket som då.

Vi tycker själv att Stockfisch och Opus 3 hör till de absolut bästa på marknaden idag, annars hade vi inte sålt eller spelat de icon_smile.gif
Finns självklart andra som oxå är bra, som t ex Turtle Records. Finns andra vi tycker mindre om, o de säljer vi inte.
Säljer inget vi inte själv kunnat köpa som privatperson
Engelholm Audio
QUOTE (Bebop @ 2010-09-02 20:17 ) *
Jag får vidstå att jag raljerar lite... icon_smile_wink.gif Men det kan helt enkelt bli lite för mycket. Jag har hört Martin Taylor, Straus och Sara K till leda på mässor. Det musikaliska värdet kan slätas ut av allt för mycket hifi. Dire Straits har suttit i samma sits, men nu funkar det bra igen hos mig.

Enligt mig raljerade du precis lagom. icon_smile_wink.gif
conan
QUOTE (Engelholm Audio @ 2010-09-03 16:30 ) *
Enligt mig raljerade du precis lagom. icon_smile_wink.gif

Det ligger en hel del sanning i raljerandet.

Det största problemet som jag ser det är att musik från Stockfisch ofta har ett rikt ljud som låter bra på många anläggningar. Inget fel i det ... men så speciellt bra musik är det inte för att som köpare avgöra om ens egna skivor kommer att låta bra på anläggningen.
justaudiomagic
QUOTE (conan @ 2010-09-03 17:28 ) *
Det ligger en hel del sanning i raljerandet.

Det största problemet som jag ser det är att musik från Stockfisch ofta har ett rikt ljud som låter bra på många anläggningar. Inget fel i det ... men så speciellt bra musik är det inte för att som köpare avgöra om ens egna skivor kommer att låta bra på anläggningen.

Det beror ju lite på vad man själv har för kvalitet på sina skivor icon_smile_wink.gif
Så är det ju med alla bra inspelade skivor jämfört med riktigt låg kvalitet.

Engelholm, jag vänta mig faktiskt att fler handlare/distributörer skulle kommentera min tråd icon_smile_wink.gif
conan
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-04 10:13 ) *
Det beror ju lite på vad man själv har för kvalitet på sina skivor icon_smile_wink.gif
Så är det ju med alla bra inspelade skivor jämfört med riktigt låg kvalitet.

Om jag tycker att Stockfisch inspelningar låter bra på nära nog alla sorters anläggningar, vad är då vitsen att köpa anläggningen som demonstreras?

Det borde ligga i säljarens intresse att hitta "svåra inspelningar" som få anläggningar klarar av så att köparen inser att det här är något alldeles extra.
justaudiomagic
QUOTE (conan @ 2010-09-04 12:21 ) *
Om jag tycker att Stockfisch inspelningar låter bra på nära nog alla sorters anläggningar, vad är då vitsen att köpa anläggningen som demonstreras?

Det borde ligga i säljarens intresse att hitta "svåra inspelningar" som få anläggningar klarar av så att köparen inser att det här är något alldeles extra.

Jag håller inte med dig om att Stockfisch (Bra inspelningar) låter bra på de flesta anläggningar.
Tvärtom tycker jag de är bra "instrument" som avslöjar om ngt inte stämmer i anläggningen

Jag förstår din tanke absolut, men ska man tillfredsställa varje kunds/individs önskan blir dagen lång icon_smile_wink.gif
calle_jr

Det verkar som att både Stockfisch och Opus 3 är snälla mot sina stall, men musikaliskt ger tusentals artister på Blue Note, Island, Columbia, Charisma, Verve, Decca, Asylum, Pablo, Mercury, EMI, Fontana, Impulse, Stax, Geffen och Contemporary mig en häftigare upplevelse.

Om man ska ta bolag i samma storlek så jämför med exvis ACT, DiscReet eller Probe.

Man kan inte tävla i musik, men att lyfta Stockfisch och Opus 3 mer än måttligt tycker jag inte man kan.
Hursomhelst, vem har inte snöat in på ett skivbolag nå'n gång... icon_smile_cool.gif

justaudiomagic
Hej Calle

Tack för ditt inlägg!
Jag har inte hört allt som finns på marknaden (Har någon gjort det?) men av allt jag lyssnat på tycker jag att Stockfisch och Opus 3
håller den kvalite och jag söker icon_smile.gif
Wolfgang
Ja Calle; de e därför dom säljer så bra på mässor !!

:-) Wolfgang
iroise
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-04 15:18 ) *
Jag har inte hört allt som finns på marknaden (Har någon gjort det?)

Så gott som eller nästintill! icon_smile.gif
justaudiomagic
QUOTE (iroise @ 2010-09-04 18:17 ) *
Så gott som eller nästintill! icon_smile.gif

Kul icon_smile.gif
conan
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-04 13:23 ) *
Jag håller inte med dig om att Stockfisch (Bra inspelningar) låter bra på de flesta anläggningar.
Tvärtom tycker jag de är bra "instrument" som avslöjar om ngt inte stämmer i anläggningen

Vi kommer nog att förbli oense kring detta. För min del är i alla fall Stockfisch utgivningar oanvändbara för att utvärdera en anläggning. De har skapat en ljudbild som är förlåtande och som jag tror kan accepteras av ganska många vanliga lyssnare och oavsett anläggning. Jag har svårt att tro att det är speciellt många som bara lyssnar på den musiken.

Därmed inte sagt att jag ogillar musiken, Sara K, Paperboys, Chris Jones mfl är skivor jag har, vissa LP, andra CD. De har dock samma ljudkaraktär, tyvärr. Ett grannforum skulle säga att bolaget lider av "sameness". Men, som sagt, smaken är olika.
justaudiomagic
QUOTE (conan @ 2010-09-04 23:13 ) *
Vi kommer nog att förbli oense kring detta. För min del är i alla fall Stockfisch utgivningar oanvändbara för att utvärdera en anläggning. De har skapat en ljudbild som är förlåtande och som jag tror kan accepteras av ganska många vanliga lyssnare och oavsett anläggning. Jag har svårt att tro att det är speciellt många som bara lyssnar på den musiken.

Därmed inte sagt att jag ogillar musiken, Sara K, Paperboys, Chris Jones mfl är skivor jag har, vissa LP, andra CD. De har dock samma ljudkaraktär, tyvärr. Ett grannforum skulle säga att bolaget lider av "sameness". Men, som sagt, smaken är olika.

Det låter ärligt helt befängt i mina öron Thinking.gif
Just det som är så bra med "högkvalitativ" inspelningar, att utvärdera anläggningar.
Att de sen skulle ha en förlåtande ljudbild? Nu hänger jag inte alls med...
Vad menar du med "vanliga" lyssnare, är vi inte alla vanliga? Eller jag fattar inte..?
Självklart lyssnar man inte "bara" på en sorts musik, tror de flesta är ganska "vidspecktra"

Om du anser att alla Stockfisch har samma ljudkarraktär vet jag ärligt inte vad du lyssnat på eller på vilken anläggning för det stämmer
inte alls. Om grannforumet (Kan nästan gissa vilket) har ngt ont o säga om Stockfisch får de gärna tycka det - Alla har rätt till sin åsikt icon_smile.gif
iroise
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-04 23:35 ) *
Det låter ärligt helt befängt i mina öron
Nu hänger jag inte alls med...
Om du anser att alla Stockfisch har samma ljudkarraktär vet jag ärligt inte vad du lyssnat på eller på vilken anläggning för det stämmer
inte alls.

Sara K, Jones, Chris Jones är ok enligt mig men jag gillar inte basen, tycker den låter för mycket eller kanske hissad!? Jag har också en flock andra stockfish o de låter för mainstream/snälla. Däremot har jag gillat dem mycket tidigare.
Sorry för OT detta är ju ingen Stockfishtråd!
justaudiomagic
QUOTE (iroise @ 2010-09-04 23:56 ) *
Sorry för OT detta är ju ingen Stockfishtråd!

Jag börjar bli van tyvärr icon_smile_wink.gif
Jobbar ju inte som alla andra
justaudiomagic
Vi kommer även spela på TAC88 ihop med Ayon CD1

justaudiomagic
Hör gärna av er för intresse, 10 platser kvar!

Välkomna!
Akkelis Audio
Kul om denna mässa blir av någon gång. Innehåll och gäster har hunnit ändras ett flertal gånger.
En reflektion jag gör är att du nu missat tre ”riktiga” mässor under din planeringstid. Malmömässan förra hösten, Stockholm i februari och nu mässorna i Göteborg kommande helg.

Fortfarande inga planer att själv eller tillsammans med tex Creative Audio ställa upp på en ”riktig” mässa och möta den stora publiken?
justaudiomagic
QUOTE (Akkelis Audio @ 2010-09-07 12:06 ) *
Kul om denna mässa blir av någon gång. Innehåll och gäster har hunnit ändras ett flertal gånger.
En reflektion jag gör är att du nu missat tre ”riktiga” mässor under din planeringstid. Malmömässan förra hösten, Stockholm i februari och nu mässorna i Göteborg kommande helg.

Fortfarande inga planer att själv eller tillsammans med tex Creative Audio ställa upp på en ”riktig” mässa och möta den stora publiken?

icon_smile_wink.gif
Jag vänta mig nästa att du skulle kommentera!
Jobbar ju inte som alla andra och det är känt att andra handlare har en förmåga att hoppa på oss som jobbar lite "outside the box".
Inte för att jag förstår varför men så är det iaf icon_smile.gif
Vet inte heller var ditt intresse ligger om denna mässa/demo blir av eller ej!?

Jag och Creative-Audio har lite planer på gång men låter det vara osagt än så länge
Bebop
QUOTE (justaudiomagic @ 2010-09-07 12:16 ) *
Jobbar ju inte som alla andra och det är känt att andra handlare har en förmåga att hoppa på oss som jobbar lite "outside the box".Jag och Creative-Audio har lite planer på gång men låter det vara osagt än så länge

Du gör som du vill naturligtvis, men det är inte så säkert att eventuella kunder väljer "outside the box". Du har ju intressanta prylar som jag tycker hifi-publiken borde få ta del av. Jag antar att i Göteborg kommer ett antal 1000 hifi-intresserade strosa omkring så jag tycker din strategi är illa vald utifrån både kund- och försäljningsstrategi.

Du kan ta det som kritik, men från min sida är det ett gott råd som jag är ganska säker bättre gynnar din verksamhet och de kunder du värnar om för en bättre hifi-upplevelse.

Nu avslöjas att det inte ens är en mässa du skall ha. En mässa är en öppen tillställning där intresserad kan mötas. Nu liknar det mer det jag brukar göra, dvs bjuda in ett antal människor till en spelning. Övriga göre sig icke besvär ...

calm
Det finns ett namn på detta som kallas homeparty, som används av bla. Tupperware, div kosmetikföretag etc.

Inget nytt under solen alltså icon_smile_wink.gif icon_smile_cool.gif

Calm
justaudiomagic
QUOTE (Bebop @ 2010-09-07 14:14 ) *
Du gör som du vill naturligtvis, men det är inte så säkert att eventuella kunder väljer "outside the box". Du har ju intressanta prylar som jag tycker hifi-publiken borde få ta del av. Jag antar att i Göteborg kommer ett antal 1000 hifi-intresserade strosa omkring så jag tycker din strategi är illa vald utifrån både kund- och försäljningsstrategi.

Du kan ta det som kritik, men från min sida är det ett gott råd som jag är ganska säker bättre gynnar din verksamhet och de kunder du värnar om för en bättre hifi-upplevelse.

Nu avslöjas att det inte ens är en mässa du skall ha. En mässa är en öppen tillställning där intresserad kan mötas. Nu liknar det mer det jag brukar göra, dvs bjuda in ett antal människor till en spelning. Övriga göre sig icke besvär ...

Tack för tipset icon_smile.gif

Det finns ett namn på detta som kallas homeparty, som används av bla. Tupperware, div kosmetikföretag etc.

Inget nytt under solen alltså

Att du bara orkar icon_smile_wink.gif
buris
hej!!
jag skulle gärna åka på justaudiomagics minimässa, om jag bodde lite närmare,,,, jayg lyssnade på ayon elektronik på hifi mässan i s- holm för några år sedan när wolfgang demade. Tyckte personligen att det var mässans bästa ljud.

så justaudiomagic sprid er elektronik i sverige så att fler musikintresserade får ta del av denna välljudande skapelse.
justaudiomagic
QUOTE (buris @ 2010-09-07 16:31 ) *
hej!!
jag skulle gärna åka på justaudiomagics minimässa, om jag bodde lite närmare,,,, jayg lyssnade på ayon elektronik på hifi mässan i s- holm för några år sedan när wolfgang demade. Tyckte personligen att det var mässans bästa ljud.

så justaudiomagic sprid er elektronik i sverige så att fler musikintresserade får ta del av denna välljudande skapelse.

Tack Buris
Som jag skrev förut, jag och Wolfgang har större planer på gång
buris
nice Justaudio!!!

då ska jag försöka planera in ett besök
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.