QUOTE (PL300 @ 2010-06-07 21:11 )

Är det någon som har erfarenhet av ovanstående kabel, framför allt på signalsidan?
Eller åsikt eller erfarenhet av Purist Audio Design?
Jag är lite nyfiken på detta märke!

Erfarenhet nja! Inte haft 2-kanals intresse så länge än men har dock provat mig fram lite och gillar Purist!

Testade lite senast då jag även hade Moon-dacen hemma på test!

Beroende lite på vad du ev. har på g eller om det är nytt så upplevde jag ingen större skillnad mellan den äldre versionen av venustan och den nya Musaeus Praeston!
Har läst på vissa ställen och även om jag inte misstar mig på Purist hemsida att den nya Praesto Venustasen blivit mer neutral och inte lika "mörk"? Detta var inget jag upplevde med venustan jag hade hemma!
Däremot så har jag testat andra kabelmärken som hissat toppen på mina högtalare som jag inte gillade och detta fenomen har inte Puristkablarna frambringat! Nu gissar jag bara vilt men det kanske är detta som Purist menar med mörk?? Ingen aning!!
De båda äldre Musaeus kablarna var det heller ingen speciell skillnad på men något har definitivt gjorts så Musaeus Praeston har blivit som den blivit! Helt klart öppnare och klarare ljudbild mot föregångaren men med bibehållen sköna bas!
Den är mkt bra i mitt system men valde dock den äldre varianten för tillfället men kommer förmodligen byta upp mig framöver!
Har du möjlighet försök låna hem och testa!