Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Varför blir vissa märken heliga?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Pages: 1, 2
PLINIUS
QUOTE (conan @ 2010-06-07 19:58 ) *
Ett heligt märke är väl det som ingen kränker, talar illa om, inte ofredar osv.

Finns det hifimärket?

Give me one!!

Nja, jag får ibland en känsla av att lärljungarna till IÖ närmast avgudar allt den mannen säger..
Ingen kritik i detta, men i det avseendet är de speciella. IÖ uttalar sig också som om han var en oerhörd potentat inom området på diverse forum, vilket han kanske är?
Bebop
QUOTE (PLINIUS @ 2011-01-30 18:24 ) *
Nja, jag får ibland en känsla av att lärljungarna till IÖ närmast avgudar allt den mannen säger..
Ingen kritik i detta, men i det avseendet är de speciella. IÖ uttalar sig också som om han var en oerhörd potentat inom området på diverse forum, vilket han kanske är?
För min del känns detta lite skrämmande..

Jag gillar heller inte när man sätter skygglappar mot alternativa lösningar och än mindre dom som driver det dit hän. Jag förstår vad du menar med IÖ. Linn- och Naim och tidigare Carlsson har haft liknande tendenser där man känt sig trampad på tårna av den som eventuellt haft avvikande mening.

Det beteendet finns inom flera områden. Canon vs Nikon kan ibland ha sådana inslag.

På 70-talet pågick kampen mellan AR och JBL vad gällde högtalare.
Hasse
För min del känns detta lite skrämmande..

Ja, närmast en sektlik hängivenhet icon_smile_wink.gif
Timbre™
QUOTE (Hasse @ 2011-01-30 18:39 ) *
Ja, närmast en sektlik hängivenhet icon_smile_wink.gif

Har träffat på det inom skilda områden från kanariefågelodling till pedagogik... icon_smile.gif
new order

Jo,jag har samma känsla.Får lite kalla kårar.
pefra
Jag tror att det beror på att de ofta inte kompromissar med sitt ljudideal... icon_smile_wink.gif
LYD
IÖ är en mycket kunnig och trevlig herre. Jag har fått tillfälle att höra honom föreläsa och även pratat lite med honom. Förstår inte riktigt hur många av hans anhängare blivit såpass radikala när mannen själv förefaller vara ganska ödmjuk och trevlig. Han är helt klart excentrisk men förbaskat trevlig.
shaft
QUOTE (LYD @ 2011-02-03 22:16 ) *
IÖ är en mycket kunnig och trevlig herre. Jag har fått tillfälle att höra honom föreläsa och även pratat lite med honom. Förstår inte riktigt hur många av hans anhängare blivit såpass radikala när mannen själv förefaller vara ganska ödmjuk och trevlig. Han är helt klart excentrisk men förbaskat trevlig.

+1

IÖ är bra och trevlig när man träffar honom ;-)
Sen kan man ha sina åsiklter om "kulten" runt Ino Audio som jag ställer mig lite vid sidan om.

/Shaft
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.