Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur får man recensioner som tillverkare?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nyhetsforum
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Patrick82
Jag skickade ett mail till 6moons men han lät otrevlig och ville inte recensera, vad ska jag göra?
Är det något fel med mina produktbilder? Jag har designat jordrenaren som ett körsbär och min flickvän gillar det. Gillar inte killar körsbär?

Ekman
Hur orkar du?
Patrick82
QUOTE (Ekman @ 2010-05-15 23:09 ) *
Hur orkar du?

Orkar vad?
Mr.Barbeque
Hur fungerar dessa jordrenare?
Patrick82
QUOTE (Mr.Barbeque @ 2010-05-16 00:30 ) *
Hur fungerar dessa jordrenare?

Dom använder Tourmaline som drar till sig störningar från ljudanläggningen. Det finns dussintals mikroskopiska kammare som är vibrationskontrollerade. Det tar ungefär 12 timmar att bygga ett körsbär och just nu tar jag bara 20 kr per timme för bygget och inget för materialet, borde jag höja priset? Ett körsbär är bättre än 11 stycken RGC-24 Ground Conditioners.
Almen
Du måste nog höja priset rejält, ja, både för att kunna få igen lite av det du investerar och för att nischa produkten mer som "dyra tillbehör". Tag ut fullt för material och högre timpenning. Mellan fem och åttatusen känns som ett rimligt pris.

Och kanske jobba lite på finishen? Nu kan man tro att det är någon slags hemmagjorda sexhjälpmedel. (Inget fel med det, i och för sig. icon_smile_cool.gif)

Lycka till! icon_smile.gif
PL300
Okej, blir osäker på om du menar allvar med frågan?! du vill alltså att 6moons ska recensera en guldfärgad (dildoliknande) stav med två röda bollar som inte bara liknar körsbär tillsammans med staven och som du döpt till vad jag kan utläsa exeres vilket det första man får upp på en googling är: livmoderskrapning! Shame On You.gif
Som skämt är det lite kul, annars har du en företagside´som du bör fila lite på! Thinking.gif
Hoppas du nu förstått varför dom tackar nej tillsammans med ett gäng mer eller mindre genomtänkta hemmabyggen som dom säkert får mail om dagligen!
Patrick82
QUOTE (Almen @ 2010-05-16 08:21 ) *
Du måste nog höja priset rejält, ja, både för att kunna få igen lite av det du investerar och för att nischa produkten mer som "dyra tillbehör". Tag ut fullt för material och högre timpenning. Mellan fem och åttatusen känns som ett rimligt pris.

Och kanske jobba lite på finishen? Nu kan man tro att det är någon slags hemmagjorda sexhjälpmedel. (Inget fel med det, i och för sig. icon_smile_cool.gif)

Lycka till! icon_smile.gif

Ska jag göra dom rundare menar du? Jag använder redan den dyraste färgen och lacket jag kunde hitta så det glänser mycket.
Kilgore
På bilderna ovan ser det ut som en glasflaska som är penselmålad med glänsande guldfärg, och sedan har det skrivits Exeres med glitterfärg ovanpå. för att försluta flaskan så ser det iaf ut på bilderna som om det är svart eltejp. Nämnda "jordrenare" ser ut som en julgransdekoration.
Det kvittar hur bra dessa produkterna är, med den finishen och det utseendet så tror jag det blir svårt att få några seriösa recensenter att nappa på det.
De skulle inte komma in i mitt system om jag så fick dem gratis.

Detta skriver jag inte för att vara stygg. Jag tycker det är roligt med innovativa människor som provar nya saker, men om man vill göra om det till en affärsidé så måste det se proffsigt och snyggt ut, som DIY som man snickrar ihop för sitt eget nöjes kull och tycker att det blir bra så funkar det, men inte om man ska sälja det som produkter.

Så jobba på utseende och finish så kanske du får napp, vad är det förresten för fel på svart färg? Neutralt och bra icon_smile.gif
Patrick82
QUOTE (Kilgore @ 2010-05-16 13:20 ) *
På bilderna ovan ser det ut som en glasflaska som är penselmålad med glänsande guldfärg, och sedan har det skrivits Exeres med glitterfärg ovanpå. för att försluta flaskan så ser det iaf ut på bilderna som om det är svart eltejp. Nämnda "jordrenare" ser ut som en julgransdekoration.
Det kvittar hur bra dessa produkterna är, med den finishen och det utseendet så tror jag det blir svårt att få några seriösa recensenter att nappa på det.
De skulle inte komma in i mitt system om jag så fick dem gratis.

Detta skriver jag inte för att vara stygg. Jag tycker det är roligt med innovativa människor som provar nya saker, men om man vill göra om det till en affärsidé så måste det se proffsigt och snyggt ut, som DIY som man snickrar ihop för sitt eget nöjes kull och tycker att det blir bra så funkar det, men inte om man ska sälja det som produkter.

Så jobba på utseende och finish så kanske du får napp, vad är det förresten för fel på svart färg? Neutralt och bra icon_smile.gif

Är det här bättre? Ser dom inte finare ut än dom neutrala svarta Magix?

Patrick82
Vilket av dom här jordrenarna ser snyggast ut?

Almen
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-16 14:56 ) *

Heelt underbara! icon_smile_big.gif icon_smile_big.gif icon_smile_tongue.gif Vad tar du för dem?
Patrick82
QUOTE (Almen @ 2010-05-16 08:21 ) *

5000-8000 kr för ett körsbär känns ganska mycket. Jag vill att alla ska ha råd att köpa det.
Hur mycket ska man ta extra om man har dagligen experimenterat i 7 år för att hitta det bästa ljudet, slaktat saker för en halv miljon och skrivit 20 MB loggfiler på sina experiment?
Om jag tar 50 kr per timme för alla experiment under 7 år så har jag investerat 1 miljon på produkterna. Hur stor är marknaden som vill köpa såna tweaks? 100 personer? Då måste jag ta 10 000 kr extra per produkt för att få min investering tillbaka? Då blir det 15 000 - 18 000 kr för körsbäret, ska jag höja till detta pris och ge kunderna 30 dagars öppet köp?
FZA
Ett litet ordspråk på vägen till HiFi miljonererna..

"Life sucks then you die!!
Can I have another one?
No! This it"...
FZA
calle_jr
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-15 22:04 ) *
Jag skickade ett mail till 6moons men han lät otrevlig och ville inte recensera, vad ska jag göra?

http://www.exeres.org/images/audio/exeres_cherry_LE.JPG

Tweaks är lite luriga att utvärdera, men du behöver ju inte börja med 6moons.
Vi har många seriösa och kunniga recensenter här på Euphonia också...
Patrick82
QUOTE (calle_jr @ 2010-05-16 19:22 ) *
Tweaks är lite luriga att utvärdera, men du behöver ju inte börja med 6moons.
Vi har många seriösa och kunniga recensenter här på Euphonia också...

Vem vill recensera här på Euphonia?
Vox
Varför kallar du dem för jordrenare? Vad i jordanslutningen är det du vill rena och varför?
Patrick82
QUOTE (Vox @ 2010-05-16 19:56 ) *
Varför kallar du dem för jordrenare? Vad i jordanslutningen är det du vill rena och varför?

Den vanliga jordningen genom huset är inte bra. Jag har provat olika kablar för jordning och Nordost Valhalla strömkabeln lät mer transparent än Nordost Vishnu för att den hade lägre resistans, men om man har kortare kabel så får man lägre resistans också. Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör.
calle_jr
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-16 19:40 ) *
Vem vill recensera här på Euphonia?

Vi kollar på det och tar det via PM.
PL300
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-16 14:56 ) *

Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo?
Titta på kabelproducenterna t.ex. eller övriga kringprylar!, vi gillar kolfiber, ädelträ, aluminium, dyrt skinn, ädelmetaller och allt som används i en rymdraket! icon_smile_big.gif
Bilderna du visar är på tok för likt det jag får hem från dagis vilket är gulligt när det är gjort av en 6-åring men har du sett ett enda inlägg på det här forumet som frågar efter gulligare produkter?
Vi gillar vetskapen om att det håller för 57 tons belastning och att det har lite högre tolleranser än ett kärnkraftverk!
Om du har en bra ide´så måste du tänka runt om kring den också, du behöver en förpackning som nån faktiskt vill lägga upp några tusenlappar för att få!
En hemsida som är lätt och finna och som inte har nått med kirurgiska ingrepp i livmodern om googlar namnet, där du beskriver din product, hur den funkar, hur jag köper den och lite recensioner och kundomdömen!
En bättre beskrivning än:"Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör." det låter för mycket bullshit helt enkelt!
Om vi löst detta så hade jag gått till ett par handlare och frågat om dom vill lyssna på din pryl och fråga om deras ärliga åsikt angående ljudskilnad och om dom tror den går och sälja och till vilket pris, dom kan ju ändå marknaden!
Sen kanske medverka på nån mässa men då måste du kunna dema en hörbar skilnad med dina prylar, jag ska kunna gå därifrån och känna att jag behöver rena min jord!
Sen en tydligare plan, om du nu får en kanon recension säg årets tweak icon_smile.gif och rätt som det är har du en beställning på 800 körsbär och det tar 12 timmar och bygga ett körsbär! hur ska du lösa det?
Det är inte din ide´jag sågar utan din förpackning av den, du har för tunn företagsplan än så länge!
Ekman
Tycker det är väldigt roligt att ni tar det här på fullt allvar 24.gif
Patrick82
QUOTE (PL300 @ 2010-05-16 22:07 ) *
En bättre beskrivning än:"Och det är vad min jordrenare gör genom att den hänger från komponenten och suger åt sig bruset snabbare än den vanliga jordningen gör." det låter för mycket bullshit helt enkelt!

Jag använder Tourmaline som har 0.06mA bioelektricitet. Den omvandlar störningar till vibration. Motsatsen funkar också så det är viktigt att dämpa vibrationerna i Tourmalinen, annars får man sämre ljud. Acoustic Revive har Tourmaline i sin RGC-24 Ground Conditioner, men deras chassi dämpar inte vibrationer så det svagar ner ljudet. När jag satte RGC-24 på isoleringsfötter så blev det större och snabbare bas och det lät mer transparent. När man hänger jordrenaren från chassit får man samma förbättring och det blir kortare signalväg också.
Jag provade olika kabelmaterial och det var en stor skillnad mellan järn och koppar även fast signalvägen var bara ett par cm. Tjockare koppar var bättre än 99.999% silver som var tunnare.

Sen en tydligare plan, om du nu får en kanon recension säg årets tweak icon_smile.gif och rätt som det är har du en beställning på 800 körsbär och det tar 12 timmar och bygga ett körsbär! hur ska du lösa det?
Det är inte din ide´jag sågar utan din förpackning av den, du har för tunn företagsplan än så länge!

Det låter skrämmande. Jag kan inte anställa nån heller för att allt måste finjusteras och lyssnas i anläggningen. Om man har för mycket Tourmaline så blir det värre. Jag provade 500 gram Tourmaline och det var värre än 10 gram. Allt måste vara optimerat till vibrationsdämpningen så den inte skapar störningar som svagar ner ljudet. Om man använder för mycket dämpning så blir Tourmalinen mindre effektiv också. Allt måste vara perfekt så den tar bort så mycket störningar som möjligt. Jag har en våg som visar 0.1 gram men det hjälper inte, jag måste lyssna på alla körsbär och välja ut dom bästa, sen matchar jag ihop 2 stycken körsbär så det blir ännu mer finjusterat.

Jag brukade ha 11 stycken RGC-24 Ground Conditioners som kostade 40 000 kr, nu har jag kopplat bort dom och använder ett körsbär och får bättre ljud än nånsin. Det ser finare ut också tycker jag.

Jag hade också vibrationsdämpning i flera nivåer med Solid-tech Feet of Silence och Magix levitationsfötter. Men jag har byggt mina egna och finjusterat dom i 6 nivåer. Nu behöver jag inte bygga ett berg som förut, jag behöver bara en hög fot som har allt inuti, även Tourmaline.
mangew
Då blir det 15 000 - 18 000 kr för körsbäret, ska jag höja till detta pris och ge kunderna 30 dagars öppet köp?

Jo, nog tycker jag det är rimligt med tanke på kostnad och arbete nedlagt på produkten.
Kent_n
Starta med att gå till seriösa HiFi affärer, få dom att prova och uttala sig om dom märker någon possetiv skillnad. Om det lyckas, ha det som underlag o kontakta HiFi tidningar, du kan inte få mer än nej. Får du nej, se det som en utmaning o försök igen o igen...

Om det är så bra som du påstår, lär det bli stor succe, ännu bättre om du kan snygga till dom lite grann, ser mkt amatörmässiga ut.

berätta gärna hur du gått till väga under åren, hur resan har varit, framsetg o motgångar.

Hur som, lycka till

tommypeters
Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo?

En 34-åring då?
mangew
Ta lite sjyssta produktbilder, likt denna: http://a243.ac-images.myspacecdn.com/image...055380eea6a.jpg och skicka ut till potentiella recensenter.

var tog förresten filmen vägen?
Almen

Om man tycker det låter bättre och/eller adderar något till lyssningsupplevelsen, så! Det viktiga är väl upplevelsen?

Jag är sugen... icon_smile.gif Lite för dyrt för mig, bara.
Krima
Jag tror jag dör, Patrick82 du är en av världens roligaste människor. Jag tjuter av skratt icon_smile_big.gif
iroise
QUOTE (Krima @ 2010-05-17 12:49 ) *
Jag tror jag dör, Patrick82 du är en av världens roligaste människor. Jag tjuter av skratt icon_smile_big.gif

Inte jag, här gapas det bara, haksläpp icon_smile_shock.gif
diesel
QUOTE (iroise @ 2010-05-17 13:17 ) *
Inte jag, här gapas det bara, haksläpp icon_smile_shock.gif

För att han driver med fåniga tweaks eller varför?

Tycker hela tråden luktar trams lång väg. 1 april ? Shame On You.gif
Kent_n
QUOTE (tommypeters @ 2010-05-17 11:23 ) *
En 34-åring då?

Om man är 50+, då ?
Kilgore
Om det nu är på skämt eller ett försenat aprilskämt så är det ju väldigt avancerat då det även finns en hemsida där man kan köpa produkterna
http://www.exeres.org/audio.htm

glasfötterna med eltejp kostar $995 för 3 (efter 1/6 $2995) och julgransdekorationerna Groundhanger får man för i jämförelse fyndpriset $79, passa på för 1/6 ökar priset till $995
guldpåsen som kallas Exeres massground Grounding station kostar $495 (efter 1/6 $1995)

Så passa på innan 1/6! icon_smile_wink.gif
Engelholm Audio
Produkter som dessa mår nog bäst av tyst marknadsföring!
Dema i butiker, dema hos guldöronen här på forumet, låt det växa "underground". Sen kan det komma en annan marknadsföring...

Att - som nu - visa bilder på syslöjdsprodukterna från mellanstadiet ger fel effekt, tror jag. Snacket om mA, kristaller, suga åt sig skit och göra om till vibrationer och liknande är inte ett smack värt jämfört med 5 personer som har en AHA-upplevelse i bagaget och några butiker som har för demo.

Krima
Fast många här tror ju på ormojeprodukter som Shaktistenarna, och annat trams, så varför inte
Kilgore
QUOTE (Krima @ 2010-05-17 15:32 ) *
Fast många här tror ju på ormojeprodukter som Shaktistenarna, och annat trams, så varför inte

Shakti-stenarna är ganska snyggt förpackade och har blivit lovordade av många kändisar i hifipressen, så då är de mer lättsålda...
Bebop
QUOTE (Kilgore @ 2010-05-17 14:10 ) *
...finns en hemsida där man kan köpa produkterna

Webadress med .org ... är inte dom adresserna reserverade för non-profit organisations?

eliot
QUOTE (Krima @ 2010-05-17 15:32 ) *

Du kanske skall uttala dig om något du begriper dig på Shame On You.gif
new order
Ingen mer Shakti debatt.Please!
PL300
QUOTE (Almen @ 2010-05-17 11:32 ) *
Om man tycker det låter bättre och/eller adderar något till lyssningsupplevelsen, så! Det viktiga är väl upplevelsen?

Jag är sugen... icon_smile.gif Lite för dyrt för mig, bara.

Nej det tror jag inte alls, man måste få rätt helhetskänsla för att lägga upp kreditkortet!, ljudupplevelsen i all ära men sen är rätt förpackning grymt viktig, jämför med kabelindustrin eller högtalare, 11 lager klarlack påverkar knappast ljudet men det ger en annan känsla!
diesel
QUOTE (Kilgore @ 2010-05-17 14:10 ) *
Om det nu är på skämt eller ett försenat aprilskämt så är det ju väldigt avancerat då det även finns en hemsida där man kan köpa produkterna

glasfötterna med eltejp kostar $995 för 3 (efter 1/6 $2995) och julgransdekorationerna Groundhanger får man för i jämförelse fyndpriset $79, passa på för 1/6 ökar priset till $995
guldpåsen som kallas Exeres massground Grounding station kostar $495 (efter 1/6 $1995)

Så passa på innan 1/6! icon_smile_wink.gif

Skulle du köpa en klocka med stationära visare också?

Bondfångeri kallas det i folkmun.

Att sådant här trams överhuvud taget får utrymme sprider bara ett löjes skimmer över HiFi.
new order
Länk till annan tråd.....Nog skrivet i denna tråd av mig.
Kilgore
QUOTE (new order @ 2010-05-17 17:27 ) *

Aha, han är ett sånt där internettroll
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Då behöver vi ju inte lägga mer tid och ork på honom...
calle_jr

Flyttar tråden till Nyhetsforum i konsekvensens namn.
Patrick82
QUOTE (Engelholm Audio @ 2010-05-17 14:15 ) *
Produkter som dessa mår nog bäst av tyst marknadsföring!
Dema i butiker, dema hos guldöronen här på forumet, låt det växa "underground". Sen kan det komma en annan marknadsföring...

Det låter bra. Idag har jag skickat 3 versioner av min GroundHanger till någon som ska recensera i Taiwan. Jag kunde inte skicka mina större produkter för att frakten skulle kostat för mycket.

QUOTE (Engelholm Audio @ 2010-05-17 14:15 ) *
Att - som nu - visa bilder på syslöjdsprodukterna från mellanstadiet ger fel effekt, tror jag. Snacket om mA, kristaller, suga åt sig skit och göra om till vibrationer och liknande är inte ett smack värt jämfört med 5 personer som har en AHA-upplevelse i bagaget och några butiker som har för demo.

Vill nån här recensera mina isoleringsfötter och jämföra dom med Magix och Solid-tech Feet of Silence? Jag kan låna ut mina Magix och Feet of Silence för att jag har ingen användning för dom längre. Dom är ganska tunga dock.
Patrick82
QUOTE (new order @ 2010-05-17 17:27 ) *

Den tråden är över 3 år gammal och jag kunde inte skriva på svenska då så jag använde translator. Jag brukade ha en 10 kg marmor sten som förbättrade ljudet när jag hade Magix under komponenten. Men nu har jag finjusterat min egen dämpning som väger under 1 kg och är inuti en guldpåse, den är bättre än 40 kg böcker. Det finns Tourmaline inuti och den funkar som dämpning på komponenten och som en jordningsanläggning som är flera gånger bättre än ett körsbär. Jag kan låna ut den till en recensent tillsammans med en RGC-24 Ground Conditioner.
tommypeters
Du har inte prövat att ersätta Tourmalinet med det ännu mer effektiva Thiotimoline? (Se "The Endochronic Properties of Resublimated Thiotimoline").
Patrick82
QUOTE (tommypeters @ 2010-05-17 18:14 ) *
Du har inte prövat att ersätta Tourmalinet med det ännu mer effektiva Thiotimoline? (Se "The Endochronic Properties of Resublimated Thiotimoline").

Är det en science fiction bok? Om inte, vart kan jag köpa Thiotimoline?
conan
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-17 18:17 ) *
Är det en science fiction bok? Om inte, vart kan jag köpa Thiotimoline?

Fråga den allsmäktige Google ...
Almen
QUOTE (Patrick82)
Jag kommer inte från denna värld, mig är att besöka som är förklätt av ett mänskligt medel som ska förberedas för vår invasion. Jag skrev in en människokropp i Sverige och bodde mest av min liv i Sverige. Om jag talar i hemspråket, skar ingen förstår mig, det min språket baseras inte på de primitiva 5 mänskliga avkänningarna.

Det är genialt.
Kent_n
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-17 18:07 ) *
Den tråden är över 3 år gammal och jag kunde inte skriva på svenska då så jag använde translator. Jag brukade ha en 10 kg marmor sten som förbättrade ljudet när jag hade Magix under komponenten. Men nu har jag finjusterat min egen dämpning som väger under 1 kg och är inuti en guldpåse, den är bättre än 40 kg böcker. Det finns Tourmaline inuti och den funkar som dämpning på komponenten och som en jordningsanläggning som är flera gånger bättre än ett körsbär. Jag kan låna ut den till en recensent tillsammans med en RGC-24 Ground Conditioner.

Kunde inte skriva på Svenska.

Varifrån kommer du ifrån början, eftersom det inte är Sverige. Nyfiken.

Du tycks ha lärt dig bra nu !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.