Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hur får man recensioner som tillverkare?
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Nyhetsforum
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
diesel
Don´t feed the troll..................

Shame On You.gif Nail Biting.gif Praying.gif Thinking.gif
Musicus
Om man ikke synes om det tråden handler om, ok, fair enough! men det dukker da visserligen opp andre slags troll her også nu.
Orginale hifi folk har det alltid funnets, og takk for det, man behøver jo ikke holde med om eller synes om alle ideer som dukker opp, men la ikke dette bli en latterliggjøring av person som noen synes å dra det mot.

Til trådstarter, keep it up! selv om ikke alle ideene er "my cup of tea".

mvh
Musicus
QUOTE (Krima @ 2010-05-17 15:32 ) *
Fast många här tror ju på ormojeprodukter som Shaktistenarna, och annat trams, så varför inte

...og noen mennesker tror de vet alt, det er og alt de vet, sukk!!

mvh
iroise
QUOTE (diesel @ 2010-05-17 13:33 ) *
För att han driver med fåniga tweaks eller varför?

Tycker hela tråden luktar trams lång väg. 1 april ? Shame On You.gif

Jag trodde i min enfald att denna patrik kanske menade allvar o tyckte lite synd om honom efter haksläppet, prylarna är ju inte så snygga!

Patrick82
QUOTE (iroise @ 2010-05-18 11:31 ) *
Jag trodde i min enfald att denna patrik kanske menade allvar o tyckte lite synd om honom efter haksläppet, prylarna är ju inte så snygga!

Varför är dom inte snygga? Hur kan jag förbättra dom? Ska jag ha allt i neutralt svart? På min hemsida kunde man köpa olika färger av fötterna, men sen tog jag bort dom för att guld såg finare ut.

Här är min gamla anläggning. Min nya ska vara helt i guld och det ska glänsa mycket.

Bernt
Varifrån kommer du ifrån början, eftersom det inte är Sverige. Nyfiken.

Patrick82 skrev i tråden på Faktiskt:
Jag kommer inte från denna värld, mig är att besöka som är förklätt av ett mänskligt medel som ska förberedas för vår invasion. Jag skrev in en människokropp i Sverige och bodde mest av min liv i Sverige. Om jag talar i hemspråket, skar ingen förstår mig, det min språket baseras inte på de primitiva 5 mänskliga avkänningarna.
Jag kommer inte från universen med den primitiva läkarundersökningen härskar. Jag kommer från en värld som är fri från begränsning.
Patrick82
QUOTE (PL300 @ 2010-05-16 22:07 ) *
Allvarligt tror du verkligen att en 35-årig man med elektronik för 100k är villig och hänga det här på sin stereo?
Titta på kabelproducenterna t.ex. eller övriga kringprylar!, vi gillar kolfiber, ädelträ, aluminium, dyrt skinn, ädelmetaller och allt som används i en rymdraket! icon_smile_big.gif
Bilderna du visar är på tok för likt det jag får hem från dagis vilket är gulligt när det är gjort av en 6-åring men har du sett ett enda inlägg på det här forumet som frågar efter gulligare produkter?
Jag gillar inte metallchassin eller gummi för att dom färgar ljudet. Jag använder Tourmaline eller Quartz som chassi.

QUOTE (PL300 @ 2010-05-16 22:07 ) *
Vi gillar vetskapen om att det håller för 57 tons belastning och att det har lite högre tolleranser än ett kärnkraftverk!

Men mina isoleringsfötter är byggda för stabilitet och upplösning. Feet of Silence och Magix isolerar bara från golvet men greppar inte komponenten så dom "gungar" bara, och det gör att upplösningen försämras och det låter tomt och "luftigt".
Kent_n
QUOTE (Kent_n @ 2010-05-18 07:32 ) *
Kunde inte skriva på Svenska.

Varifrån kommer du ifrån början, eftersom det inte är Sverige. Nyfiken.

Du tycks ha lärt dig bra nu !

Fortfarande nyfiken.

Det kanske är lika bra att du svarar, annars är det som står på faktiskt som gäller, och det är väl tråkigt.
Kilgore
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-18 11:53 ) *
Varför är dom inte snygga? Hur kan jag förbättra dom? Ska jag ha allt i neutralt svart? På min hemsida kunde man köpa olika färger av fötterna, men sen tog jag bort dom för att guld såg finare ut.

Här är min gamla anläggning. Min nya ska vara helt i guld och det ska glänsa mycket.

Måste kasta lite bensin på elden, vad är det för speciellt omslagspapper du har använt för att slå in alla dina komponenter och kablar. eller är det den gamla anläggningen som du håller på att packa ner?

Synd att du inte kunde engelska innan, utan att du var tvungen att använda översättningsprogram från ditt språk från ett annat universum, du blev ju väldigt missförstådd, eller? Det måste vara en avancerad Babelfish du använder, som hämtat ur Liftarens guide till galaxen...

Kul tråd det här, ett gott skratt förlänger livet som man brukar säga icon_smile.gif
Absolute Audio
Boldly go where no audiophile has gone before....

Klart uppseende och debattskapande prylar du pysslat ihop. Måste sålla mej till dom som tycker utseendet påminner om det ungarna kommer hem med från dagis, i västa fall!

Men jag är öppen för att det fortfarande finns oprövade ting som kan förbättra ljudet i våra anläggningar. Skulle vara spännande att höra resultatet av ett Euphonia test.

Men Patrik82 ett par frågor som vore väldigt intressant att få svar på:
Hur provar du produkterna?
Vilken musik lyssnar du på??
Vad har du för låtar eller inspelningar som referense vid utprovning?
Hur bedömer du att någonting färgar? Mäter? Lyssnar?
Krima
Herregud luktar ormolja långväg. Du skämtar bra med oss. Allt som kabellyftare, shaktistenar dyrakablar osv osv det är ormolja. Strömmen skall leda ström inget annat.

Gå inte på en massa mumbo jumbo.
Kilgore
QUOTE (Krima @ 2010-05-18 15:40 ) *
Herregud luktar ormolja långväg. Du skämtar bra med oss. Allt som kabellyftare, shaktistenar dyrakablar osv osv det är ormolja. Strömmen skall leda ström inget annat.

Gå inte på en massa mumbo jumbo.

Strömkablar kan tydligen användas till att locka till sig brudar med oxå:
Se annat forum http://www.head-fi.org/forum/thread/412260...able-arrived/60

Hittar en hel del kul om man googlar på Patrick82, han är tydligen även ett känt internettroll på flera engelskspråkiga forum
Bernt
Fina bilder! Alltid kul att få reda på hur någon ser ut. icon_smile_cool.gif

Här finns fina reportage om anläggningen:
http://www.youtube.com/watch?v=02VbrDQQ2R0
http://www.youtube.com/watch?v=Ld_1eIgKQ8k
http://www.youtube.com/watch?v=N0lUn9oyPhQ
http://www.youtube.com/watch?v=slALXi9IZvY (Min favorit)
PL300
QUOTE (diesel @ 2010-05-18 08:34 ) *
Don´t feed the troll..................

Shame On You.gif Nail Biting.gif Praying.gif Thinking.gif

Jo men nu är det mer som ett socialt exprement, mer som hur stor kan en såpbubbla bli innan den spricker! icon_smile_big.gif
PL300
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-18 12:25 ) *
Jag gillar inte metallchassin eller gummi för att dom färgar ljudet. Jag använder Tourmaline eller Quartz som chassi.

Så det färgar ljudförbättringen som jordrenaren skapar? och du undrar varför du inte blir tagen på allvar av 6moon!
Men du har skapat en kul tråd i alla fall! icon_smile_wink.gif
Bebop
QUOTE (Bernt @ 2010-05-18 17:53 ) *
Fina bilder! Alltid kul att få reda på hur någon ser ut. icon_smile_cool.gif

Här finns fina reportage om anläggningen:
http://www.youtube.com/watch?v=02VbrDQQ2R0
http://www.youtube.com/watch?v=Ld_1eIgKQ8k
http://www.youtube.com/watch?v=N0lUn9oyPhQ
http://www.youtube.com/watch?v=slALXi9IZvY (Min favorit)

Jag tror vi har en liten Lars Vilks på forumet. Jag tror vi alla är en del av konstverket.
Bernt
Här ser vi lite mer om övrig utrustning i lyssningsrummet: http://www.youtube.com/watch?v=iXtIg82sXDw
diesel
Förstår inte riktigt vad det roliga i att en jönspelle försöker lura folk via internet.

Det går faktiskt att beställa nonsens från hans löjliga hemsida.

icon_smile_angry.gif
new order
Detta är faktiskt lite underhållande måste jag medge icon_smile.gif Högt i tak och inga personangrepp är the Euphonian way.Jag tror det är sällan vi har haft så högt i tak som nu dock.... icon_smile_wink.gif
Tråden är dock under mild bevakning så inte det spårar ut.Ännu mer,kanske jag ska tillägga icon_smile.gif .Men jag har fullt förtroende för er.

@diesel Det där örontrimmar kitet kanske vore något? icon_smile_wink.gif

Bäst vore väl om alla ignorerar detta och låter tråden självdö?

/n.o i moderatorkläder
Timbre™
QUOTE (Kilgore @ 2010-05-18 14:33 ) *
Måste kasta lite bensin på elden, vad är det för speciellt omslagspapper du har använt för att slå in alla dina komponenter och kablar. eller är det den gamla anläggningen som du håller på att packa ner?

Delar av den största samlingen Stillpoints ERS Papers jag har skådat i privat ägo... icon_smile.gif
Har för övrigt träffat på dessa tweaks IRL i ett par seriösa sammanhang.
Timbre™
QUOTE (diesel @ 2010-05-18 20:17 ) *
Förstår inte riktigt vad det roliga i att en jönspelle försöker lura folk via internet.

"Jönspelle" är ett subjektivt värdeladdat substantiv med personanknytning, vilket för oss över gränsen för forumets diskussionsrutiner. Detta är ett audioforum och tråden är som sagt bevakningsmarkerad.
Almen
QUOTE (diesel @ 2010-05-18 20:17 ) *

Det går faktiskt att beställa nonsens från hans löjliga hemsida.

icon_smile_angry.gif

Jag har antagit att det är en sorts konstinstallation eller ett sociologiskt experiment där han vill se hur långt han kan gå innan till och med de mest hardcore-subjektivistrelativisterna som säger ja och amen till alla tweaks som finns tycker att det är lite... overkill. Det brukar ju börja med att många uppmuntrar honom men att de till slut sätter lite i halsen.

Och då kan det ju bli det ganska underhållande. icon_smile.gif
Kent_n
Här finns många filmer med denna, jag vad det nu är

http://www.youtube.com/user/LebakTFark#p/u

http://www.youtube.com/watch?v=yg2uI4T5EWk...feature=related

Geni eller inte, avgör själva
mangew
Jag tycker det här är ganska läskigt...
diesel
QUOTE (Almen @ 2010-05-18 23:16 ) *
Jag har antagit att det är en sorts konstinstallation eller ett sociologiskt experiment där han vill se hur långt han kan gå innan till och med de mest hardcore-subjektivistrelativisterna som säger ja och amen till alla tweaks som finns tycker att det är lite... overkill. Det brukar ju börja med att många uppmuntrar honom men att de till slut sätter lite i halsen.

Och då kan det ju bli det ganska underhållande. icon_smile.gif

Tycker inte det är ett dugg underhållande att faktiskt lura folk på pengar, Det går att betala till honnom via hans hemsida. Bedrägeri kallas det.
diesel
QUOTE (Kilgore @ 2010-05-18 16:13 ) *
Strömkablar kan tydligen användas till att locka till sig brudar med oxå:
Se annat forum http://www.head-fi.org/forum/thread/412260...able-arrived/60

Hittar en hel del kul om man googlar på Patrick82, han är tydligen även ett känt internettroll på flera engelskspråkiga forum

Han är faktiskt inget troll utan bara en "jönspelle" som skriver oseriösa och till viss del roliga inlägg.

Ett troll försöker skapa ett "flame war" på ett forum eller diskussionsgrupp inte driva med folk eller saker.

Absolute Audio
QUOTE (diesel @ 2010-05-19 13:08 ) *
Det går att betala till honnom via hans hemsida. Bedrägeri kallas det.

Att köpa dessa prylar faller nog under kategorin självbedrägeri och är fullt lagligt, och de flesta syslar med det dagligen på ett eller annat sätt. Prova att dra en jordsladd till en anti-rynk-kräm för några tusenlappar och se om du får ett frächare och lenare ljud!
Almen
QUOTE (diesel @ 2010-05-19 13:08 ) *
Tycker inte det är ett dugg underhållande att faktiskt lura folk på pengar, Det går att betala till honnom via hans hemsida. Bedrägeri kallas det.

Stora skillnaden mellan honom och andra liknande hifi-företag är att hans grejor ser mer hemgjorda ut (och att det för mig är uppenbart att han inte är ute efter att lura folk på pengar utan att testa gränser). Så länge han kör med returrätt, så.

icon_smile.gif
Timbre™
QUOTE (diesel @ 2010-05-19 13:11 ) *
Han är faktiskt inget troll utan bara en "jönspelle" som skriver oseriösa och till viss del roliga inlägg.

Att kalla någon för jönspelle görs bäst IRL öga mot öga men inte på en officiell mötesplats som Euphonia. Du får en varning och vid fortsatta utslag av social inkompetens är du borta från detta forum.

//Timbre
conan
QUOTE (Timbre™ @ 2010-05-18 21:09 ) *
Delar av den största samlingen Stillpoints ERS Papers jag har skådat i privat ägo... icon_smile.gif
Har för övrigt träffat på dessa tweaks IRL i ett par seriösa sammanhang.

ERS papers är inte så magiskt egentligen. Låg impedans via kolfiber/nickel kortsluter elektriska fält - men ska man nå goda skärmegenskaper krävs att papperet jordas på lämpligt ställe.

Resten av prylarna som Patrik82 håller på med kanske funkar på sätt de inte är beskrivna att fungera som. Jag menar att ställa en CD på schampoflaskor (eller vad det är) har inget att göra med att det är schampoflaskor utan snarare att CD:n har separerats från nåt annat som stör.

Vi ska komma ihåg att EMC handlar om elektromagnetisk kompatibilitet, dvs hur en apparat förhåller sig elektriskt och magnetiskt i förhållande till en annan apparat. Om de separeras från varandra avtar inbördes påverkan mellan apparaterna.

Alltså, man kan ta vad man vill och separera apparaterna - träbitar, plastburkar, snöre från taket eller nåt annat påhittigt.
Patrick82
QUOTE (PL300 @ 2010-05-16 10:17 ) *
Okej, blir osäker på om du menar allvar med frågan?! du vill alltså att 6moons ska recensera en guldfärgad (dildoliknande) stav med två röda bollar som inte bara liknar körsbär tillsammans med staven och som du döpt till vad jag kan utläsa exeres vilket det första man får upp på en googling är: livmoderskrapning! Shame On You.gif
Som skämt är det lite kul, annars har du en företagside´som du bör fila lite på! Thinking.gif
Hoppas du nu förstått varför dom tackar nej tillsammans med ett gäng mer eller mindre genomtänkta hemmabyggen som dom säkert får mail om dagligen!

Exeres är det latinska ordet för 'upprensning, fullständigt borttagande av organ'
Exeresis är det engelska ordet för 'the surgical excision of a part, organ, or body structure'.

Och mitt namn:

ExERes: EXtreme Ear RESolution

Jag har gjort en träningsprodukt för audiofiler som förbättrar upplösningen i öronen och alla som provade den blev chockade och gav 100% positiv recension. Men jag tycker inte den är lika bra som mina tweaks. Jag vill att nån gör recensioner på mina tweaks.

QUOTE (mangew @ 2010-05-17 06:54 ) *
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-16 16:44 ) *

Då måste jag ta 10 000 kr extra per produkt för att få min investering tillbaka? Då blir det 15 000 - 18 000 kr för körsbäret, ska jag höja till detta pris och ge kunderna 30 dagars öppet köp?

Jo, nog tycker jag det är rimligt med tanke på kostnad och arbete nedlagt på produkten.

Jag har höjt priset för körsbäret till 16 000 kr. Jag tog bort alla kostnader utom timpenningen som är samma som en kirurg får. Jag har också förlängt öppet köp till 60 dagar. Låter det bra?
Patrick82
QUOTE (conan @ 2010-05-19 22:09 ) *
ERS papers är inte så magiskt egentligen. Låg impedans via kolfiber/nickel kortsluter elektriska fält - men ska man nå goda skärmegenskaper krävs att papperet jordas på lämpligt ställe.

I mina experiment har jag hört att ljudet blir sämre om ERS paper är mindre än 1cm från kabeln. 5mm lät för varmt och kvävt. Det är för att det finns ett konstant fält runt pappret som har byggts upp. Jag har provat med 3 lager ERS Paper och det yttersta lagret var bäst för att det var längst borta från kabeln. När man gör det på rätt sätt så är det ojordade ERS Paper bättre för att det inte infekterar resten av jordningssystemet.

QUOTE (conan @ 2010-05-19 22:09 ) *
Alltså, man kan ta vad man vill och separera apparaterna - träbitar, plastburkar, snöre från taket eller nåt annat påhittigt.

Allt jag har provat har färgat ljudet enormt. Jag vill att ljudet ska vara så neutralt som möjligt, då får man den högsta upplösningen.

Jag har 2 stycken Acoustic Revive RTP-4 Ultimate och när jag använde Acoustic Revives fötter så blev det omöjligt att lyssna på musik för att det blev så färgat. När jag tog bort fötterna och satte chassit platt på bordet blev det neutralt men mycket ljust. Magix gjorde det mjukare och behållde neutraliteten, men den bytte ut en svaghet med en annan. Komponenten hade inget grepp så ljudet blev för svagt, tunt och tomt.

Jag har också provat dCS Elgar Plus DAC och dCS Verdi Encore SACD. Jag blev förvånad hur mycket sämre den gjorde anläggningen. Jag försökte fixa problemet men det var pga högre strömförbrukning av DSD upsamplingen. Nu använder jag EMU0404 USB + Nettop (undervoltad) och får bättre ljud än nånsin med hjälp av tweaks.

Jag har inte hittat nån tweak som förbättrar ljudet utan att ge nån svaghet, så därför bygger jag mina egna. När jag uppgraderade från Magix till mina egna fötter så gjorde det den största förbättringen jag har hört på 7 års tid sen jag började experimentera.
KarlXII
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-20 13:14 ) *
Jag har höjt priset för körsbäret till 16 000 kr. Jag tog bort alla kostnader utom timpenningen som är samma som en kirurg får. Jag har också förlängt öppet köp till 60 dagar. Låter det bra?

Äntligen! Nu köper jag!
Bernt
Jag har också provat dCS Elgar Plus DAC och dCS Verdi Encore SACD. Jag blev förvånad hur mycket sämre den gjorde anläggningen.

Du spelar ganska lågupplösta MP3-filer på Youtube-videon och uttrycker dig väldigt positivt om transienterna. Hur låter dessa MP3-filer i dCS?
crion
Patrik, med den designen du har kommer du få svårt att sälja något alls för något pris.

Om vi säger sedan att du har fått till en hyffsad design som inte gör att stereon ser ut som en julgran eller sexleksaksaltare, då kan vi börja tala prissättning. Eftersom du är ny på marknaden får du nog rucka lite på priset. Jag tror att det måste handla om V75 pengar till en början. 16 papp på en orecenserad/otestat produkt är för mycket, jag är inte ens säker på att folk kommer betala det även om någon recensent är lyrisk..

Så, trä, skinn, aluminium, mässing är väl standardmaterialen på utsidan av tweaks så gör någon produktdesign som reflekterar detta..

conan
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-20 13:14 ) *
Jo, nog tycker jag det är rimligt med tanke på kostnad och arbete nedlagt på produkten.

Hur många körsbär har du tillverkat och hur många förväntar du dig sälja?
Patrick82
QUOTE (Bernt @ 2010-05-20 15:57 ) *
Du spelar ganska lågupplösta MP3-filer på Youtube-videon och uttrycker dig väldigt positivt om transienterna. Hur låter dessa MP3-filer i dCS?

Skillnaden mellan mp3 och FLAC är inte tillräckligt stor för att jag ska uppgradera mina mp3. Ett tweak gör större skillnad och det förbättrar all musik man lyssnar på. Förbättringen av ett tweak kan lätt höras med 128 kbps mp3.

Det finns en skillnad mellan WAV och FLAC pga 1% lägre CPU strömförbrukning. Skillnaden mellan WinXP och Linux Ubuntu är mycket större dock. Men på sistone har jag inte brytt mig om att använda Ubuntu även fast det låter mycket mjukare. Jag bygger mina tweaks istället så man får förbättring i alla operativsystem.
Jag har också märkt att Adam A5 är bättre än Adam A7 pga mindre strömförbrukning. Jag fick testa i flera månader för att det var svårt att höra, men när jag tog bort gallren på A5 så var valet enkelt.
Patrick82
QUOTE (conan @ 2010-05-20 18:22 ) *
Hur många körsbär har du tillverkat och hur många förväntar du dig sälja?

Jag har tillverkat över 100 men kastade bort dom för att dom var inte tillräckligt bra, allt är mikroskopiskt man måste jobba med, det är som att bygga en processor för hand och man behöver vara en kirurg. Jag har flera kilo Tourmaline puder i dammsugaren efter alla mina experiment.

Jag har 3 stycken färdiga körsbär just nu. Jag sålde 3 stycken på Audiogon också, det kändes inte bra att sälja så billigt för att det var så jobbigt att tillverka dom.

QUOTE (crion @ 2010-05-20 16:06 ) *
Patrik, med den designen du har kommer du få svårt att sälja något alls för något pris.

Om vi säger sedan att du har fått till en hyffsad design som inte gör att stereon ser ut som en julgran eller sexleksaksaltare, då kan vi börja tala prissättning. Eftersom du är ny på marknaden får du nog rucka lite på priset. Jag tror att det måste handla om V75 pengar till en början. 16 papp på en orecenserad/otestat produkt är för mycket, jag är inte ens säker på att folk kommer betala det även om någon recensent är lyrisk..

Det finns mer folk som har julgranar än ljudanläggningar och marknaden är större där. Jag vill att min produkt ska vara för hela världen, Tourmalinet inuti förbättrar hälsan också.

Jag vet inte hur jag ska förbättra designen, det måste vara 2 stycken runda saker och dom måste vara en bit ifrån varann, annars låter det boomigt. Dom är vibrationskontrollerade och värmekontrollerade som en kudde. Tourmalinet är mycket känsligt för värme förändringar och vibration (det svagar ner ljudet).

QUOTE (crion @ 2010-05-20 16:06 ) *
Så, trä, skinn, aluminium, mässing är väl standardmaterialen på utsidan av tweaks så gör någon produktdesign som reflekterar detta..

Komponenter som måste skruvas fast låter olika beroende på hur hårt man har skruvat fast dom. Jag gillar inte skruvar, jag brukade tejpa fast eluttaget i väggen istället. Ett chassi med många små delar är inte bra heller för att det låter inte naturligt. På mina produkter så använder jag silvertejp istället för skruvar för att det ger bäst ljud. Chassit ska vara så tunnt som möjligt. Jag vill inte göra det finare om det påverkar ljudet negativt.
PL300

Det finns mer folk som har julgranar än ljudanläggningar och marknaden är större där. Jag vill att min produkt ska vara för hela världen, Tourmalinet inuti förbättrar hälsan också.

Jag vet inte hur jag ska förbättra designen, det måste vara 2 stycken runda saker och dom måste vara en bit ifrån varann, annars låter det boomigt. Dom är vibrationskontrollerade och värmekontrollerade som en kudde. Tourmalinet är mycket känsligt för värme förändringar och vibration (det svagar ner ljudet).

Komponenter som måste skruvas fast låter olika beroende på hur hårt man har skruvat fast dom. Jag gillar inte skruvar, jag brukade tejpa fast eluttaget i väggen istället. Ett chassi med många små delar är inte bra heller för att det låter inte naturligt. På mina produkter så använder jag silvertejp istället för skruvar för att det ger bäst ljud. Chassit ska vara så tunnt som möjligt. Jag vill inte göra det finare om det påverkar ljudet negativt.
[/quote]

För det första är det olagligt och ett uttag som inte är skruvat och jag tror inte att det är någon försäljningssucce och uppmana till lagbrott och bristande respekt för högspänning! Shame On You.gif
Det verkar väl inte så bra om produkten är värmekänslig eftersom det kan skilja ganska mycket mellan olika komponenter, klass A har ju ganska hög värmeutveckling eller om du placerar den i Afrika där det kan vara väldiga skillnader mellan dag och natt!
För övrigt är dina åsikter så unika och din formgivning så ful att lyckas du sälja det här konceptet för 16k så ett stort grattis från mig!
Ditt största problem är dock att du inte på nått sätt framstår som trovärdig, seriös eller ej och du verkar ju inte ha nått intresse av dom förslag som skrivits i tråden fastän det var du som ställde frågan från början.
Detta är mitt sista inlägg i denna tråden eftersom du nu även påstår att det även förbättrar hälsan så räcker det!
Tyvärr kan jag inte önska dig lycka till i detta projekt och det förnuftigaste du har skrivit är: "Jag har tillverkat över 100 men kastade bort dom" fortsätt med det sistnämnda!
Patrick82
QUOTE (PL300 @ 2010-05-20 21:51 ) *
För det första är det olagligt och ett uttag som inte är skruvat och jag tror inte att det är någon försäljningssucce och uppmana till lagbrott och bristande respekt för högspänning! Shame On You.gif

Det är säkrare än att löda fast kabeln direkt i väggen som många redan gör.

Det verkar väl inte så bra om produkten är värmekänslig eftersom det kan skilja ganska mycket mellan olika komponenter, klass A har ju ganska hög värmeutveckling eller om du placerar den i Afrika där det kan vara väldiga skillnader mellan dag och natt!
Acoustic Revive har samma problem men dom åtgärdar inte felet med deras RGC-24 Ground Conditioner, jag har märkt skillnader i ljudet beroende på temperatur. Men med mitt körsbär har jag isoleringen som en kudde med olika lager som behåller jämn temperatur.

För övrigt är dina åsikter så unika och din formgivning så ful att lyckas du sälja det här konceptet för 16k så ett stort grattis från mig!
Min flickvän började gråta när du sa att hennes formgivning är ful.

Ditt största problem är dock att du inte på nått sätt framstår som trovärdig, seriös eller ej och du verkar ju inte ha nått intresse av dom förslag som skrivits i tråden fastän det var du som ställde frågan från början.
Jag har använt förslagen i tråden och höjt priset till det som var rekommenderat, och jag har förbättrat min företagsidé.

Detta är mitt sista inlägg i denna tråden eftersom du nu även påstår att det även förbättrar hälsan så räcker det!
Tyvärr kan jag inte önska dig lycka till i detta projekt och det förnuftigaste du har skrivit är: "Jag har tillverkat över 100 men kastade bort dom" fortsätt med det sistnämnda!
Tourmaline är bevisat att förbättra hälsan:

"Tourmaline Powder can persistently release negative ions, emit far infrared ray and generate 0.06mA biological current. Hence it can purify air, accelerate the microcirculation of the body, adjust the balance of the body, resist bacterium and diminish inflammation, resist fatigue, soothe the nerves and quiet breath, and build up body health."
conan
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-20 20:47 ) *

Om man vill köpa till sin julgran, får man rabatt då? Jag menar, det ser lite futtigt ut med bara ett par bär. Det är mer rimligt med 17 par bär. I vidskeplighetens namn är 17 bäst för mig om du undrar ...

Hur kan jag få bären att fungera både för hifin och för julgranen samtidigt? Finns det nån funktion som skapar överhörning mellan granen och hifin?
Patrick82
QUOTE (conan @ 2010-05-20 22:20 ) *
Om man vill köpa till sin julgran, får man rabatt då? Jag menar, det ser lite futtigt ut med bara ett par bär. Det är mer rimligt med 17 par bär. I vidskeplighetens namn är 17 bäst för mig om du undrar ...

Jag provade 14 stycken bär men det blev ingen ytterligare förbättring. Annars hade jag lanserat vindruvor istället för körsbär. Min jordrenare i guldpåsen är mycket bättre än dom 14 vindruvorna för att den har en annan typ av vibrationsdämpande teknologi.

QUOTE (conan @ 2010-05-20 22:20 ) *
Hur kan jag få bären att fungera både för hifin och för julgranen samtidigt? Finns det nån funktion som skapar överhörning mellan granen och hifin?
Varför inte ha hifin som julgran så slipper man köpa en gran på julen?
Patrick82
Är det bättre nu?

Jag provade också en gummigrej med hål i. Gillar nån den?

Almen

Jag tycker att han är otroligt seriös! Och om det är fult eller inte är ju en smaksak (taskigt att göra hans flickvän ledsen).
Krima
Hi hi han underhåller Almen och grabbarna på faktiskt och här, undras om han är omskriven någon annanstans. Patrick borde åka till Las Vegas o underhålla folk icon_smile_big.gif
Kent_n
Lite lustigt är det nog allt, formgivningen, ja..vad skall man säga !

Men tänk om det är som Patrik säger ang ljudet och produkterna..Väntar med spänning på en första utvärdering av någon erkänt duktig HiFi räv, affär.
Krima
QUOTE (Kent_n @ 2010-05-21 12:04 ) *
Lite lustigt är det nog allt, formgivningen, ja..vad skall man säga !

Men tänk om det är som Patrik säger ang ljudet och produkterna..Väntar med spänning på en första utvärdering av någon erkänt duktig HiFi räv, affär.

hoppas inte det är samma ormoljeprodukter som dyra kablar, shaktistenar bybee och annat skojerier.
Patrick82
QUOTE (Krima @ 2010-05-21 14:44 ) *
hoppas inte det är samma ormoljeprodukter som dyra kablar, shaktistenar bybee och annat skojerier.

Jag använder dom vanliga strömkablarna man kan köpa i elektronikaffärer. Jag brukade ha Nordost Vishnu, Nordost Valhalla, PS Audio Statement, ElectraGlide Ultra Khan II Statement R, ElectraGlide Epiphany (med ERS Paper inuti), ElectraGlide Synapses2, Virtual Dynamics Genesis, Virtual Dynamics Judge.
Jag tycker att alla strömkablarna färgade ljudet och lät mycket olika, jag gillar dom vanliga 30 kronors strömkablarna mest. Jag har också provat Wattgate och Oyaide kontakter men dom färgade ljudet också. Jag har provat PS Audio Power Port uttag men fick ingen förbättring där. Jag har provat QuickSilver och QuickSilver Gold och dom färgade ner ljudet. Jag tycker Isopropyl Alcohol är bäst och så länge strömkabeln är av koppar så är det bra, det är ju samma typ av sladd som lägenheten har.

Digitala kablar har jag inte hört nån skillnad på. Jag har använt Nordost Valhalla AES/EBU men fick bättre ljud av en billig Toslink. Det var pga att bruset från datorn stoppades av optiska överföringen.

Analoga kablar är annorlunda, där behövs så kort kabel som möjligt. Jag brukade använda Nordost Valhalla och klippte den kortare och kortare och fick bättre ljud pga det. Sen tog jag bort Valhallan och lödde fast kontakterna med varann. Sen bytte jag till en billig adapter och satte mellan komponenterna. Förbättringen var enorm när man tog bort den mjuka Valhalla kabeln från vägen.

Jag har byggt en strömrenare som man fäster runt strömkabeln och den är bättre än alla strömrengörare som jag har provat. Jag har haft PS Audio Ultimate Outlet HC, 3 stycken P300 Power Plant, Quintet Power Center, 2 stycken Premier Power Plant. Jag fick renare ström när jag kopplade ihop flera stycken strömrengörare med Genesis strömkablar. Men sen fick jag ett stort problem och det var högre strömförbrukning. Allt blev fixat när jag bytte till Acoustic Revive RTP-4 Ultimate, men jag behövde fortfarande ha 2 stycken RTP-4 efter varann för att det blev dubbelt så stor förbättring då. RTP-4 har Quartz och Tourmaline inuti i ett chassi gjort på Duralumin. Men om Duralumin är så bra, varför blev ljudet så färgat med deras fötter under? Chassit är skruvat ihop med uttagen så Quartzen gör ingen betydelse för vibrationerna från golvet, den rengör bara strömmen.
I min strömrengörare använder jag flera nivåers vibrationdämpning, Tourmaline och även magneter som rengör på samma sätt som Virtual Dynamics Genesis och Judge. Den är redan bättre än allt jag har provat men jag vill göra den så bra som den kan bli innan jag lanserar den.
Timbre™
QUOTE (Patrick82 @ 2010-05-21 16:46 ) *
I min strömrengörare använder jag flera nivåers vibrationdämpning, Tourmaline och även magneter som rengör på samma sätt som Virtual Dynamics Genesis och Judge. Den är redan bättre än allt jag har provat men jag vill göra den så bra som den kan bli innan jag lanserar den.

Patrick82...vad jag uppskattar mest av allt är att du uppenbarligen tar dig rejält med tid och besvär att utröna effekterna av allt ditt tweakande. Interneterfarenheter har ofta visat att de mest högljudda bakvattensdiskussionerna brukar aktivera tyckare som aldrig har varit i närheten av och än mindre testat de objekt meningsutbytet handlar om.
Således inget att fästa uppmärksamhet vid.
Kul att du redovisar dina minst sagt personliga hifiaktiviteter på Euphonia och jag hoppas att denna tråd bara växer i omfång... icon_smile_cool.gif icon_smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.