Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Horus Audio Nordost Valhalla 1.5m nätsladd
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
samuel noren
Är det någon som vågat prova Horus Audio Nordost Valhalla nätsladd det sägs att den ska vara bättre än valhalla orginal ?

http://www.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?pow...dost-Valhalla-1
Ekman
Tveksam kinakopia.
calle_jr

Det är väl bara termineringen som är omgjord, men just Valhalla nätkabel ska man väl inte ge sig på omterminerade exemplar icon_smile_question.gif
Kan inte svara på varför, men det lär ha att göra med isoleringen.
samuel noren
Jag är i alla fall nyfiken på hur den låter så jag har beställ en för kul
kanske 6000 kr i sjön men lite gambling får man göra ibland

o jag återkommer med om hur den låter mot brahman icon_smile.gif
sweetspot
Spännande. Hoppas att det är värt besväret. Är intresserad av en utförlig jämförelse brahman. icon_smile_tongue.gif
Ekman
Ska bli intressant att se vad du kommer fram till, detta är ju nån skum variant som är tjockare än en vanlig valhalla och har fler ledare och jag undrar hur dom har löst det?
Dom måste nog ha försökt göra en egen kopia med egna ledare och allting, det kan varken vara lönsamt eller möjligt att slakta riktiga valhallakablar och tvinna om dom?

Om det är egenproducerade ledare så kan det här vara precis hur dåligt som helst, hade ju varit lite intressant dock om den faktiskt är bättre.
Patrick82
QUOTE (Ekman @ 2010-05-13 21:04 ) *
Ska bli intressant att se vad du kommer fram till, detta är ju nån skum variant som är tjockare än en vanlig valhalla och har fler ledare och jag undrar hur dom har löst det?
Dom måste nog ha försökt göra en egen kopia med egna ledare och allting, det kan varken vara lönsamt eller möjligt att slakta riktiga valhallakablar och tvinna om dom?

Om det är egenproducerade ledare så kan det här vara precis hur dåligt som helst, hade ju varit lite intressant dock om den faktiskt är bättre.

Jag har fått stora förbättringar från att slakta Valhalla strömkabeln och tvinna om dom till mina hörlurar. Dual Filament teknologin ger mer detaljer än den vanliga Single Filament.

Ekman
Det skulle faktiskt inte förvåna mig en sekund om det där funkar precis hur bra som helst, men det är fortfarande en helt galen ide icon_smile_wink.gif
samuel noren
Nu har kopplat in min horus valhalla. ha ha den är så grymt bra. mer av allt. jag bara ryser icon_smile.gif
ska beställa ett par till. icon_smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.