Äntligen i fredags ringde Hifi-center i Malmö mig och berättade att Musicstreamer 2+ hade kommit, den hade funnits i deras butik
i ett par minuter när dom ringde mig, det var bara att köra hem hämta pengar rejält med pengar, för nu var det dags. I rask takt
köpte jag, naturligtvis DAC'en men även en liten stationär dator med namnet Asus eee box, och en 23 tums skärm. Hem och började fixa och dona, datorn skulle startas upp, tömmas på en massa "skit" program som numera följer med alla datorer. J Rivers mediacenter laddades hem och efter lite trixande kunde Wav filerna ljuda i här hemma. Har snurrat runt på nätet och även fått lite tips från Göran på Runt Ljud och har nu fått rätt på konfigurationen både när det gäller Windows 7 och J Rivers MC. Ännu så länge har jag bara lagt till ca 35 CD's men dessa är väldigt ambisiöst inlagda med egenhändigt skannade bilder.
Till datorn ingår även en fjärr med kvalitetskänsla, och jag kan faktiskt styra allt uppspelning via fjärren, dock får jag styra volymen via stärkarens fjärr då Windowsljudet är avstängt.
Nöjdhetsfaktorn är hundra procent, har gjort några A-B jämförelser och jag kan inte skilja DAC från CD Spelare. Däremot har jag nu möjlighet att med ett knapptryck spela vad jag vill ur en stor CD samling, okey det tar ett tag innan 1 800 skivor är rippade men
samtidigt så rippar jag artist för artist och har bestämt mig för att verkligen lyssna på dessa plattor, många har köpts och sedan glömts bort i hyllan. Trodde inte jag någonsin skulle lyssna på en dator, men detta är klockrent och i slutändan det enklaste sättet
att spontant lyssna på musik för min del.
Glömde berätta, det blev en av monsters strömrenare med och signalkablar från Van der Hul är dock inte på det klara om jag ska byta
strömrenaren...............
allt för nu - Conny T