Fortfarande bara två svennar med denna hörlur
Bumpar den här tråden lite då jag nu tror mig lärt känna dem.
LCD-2n har två akilleshälar för egen del. Vikten och ljudbilden. De sitter bra på mitt huvud så länge jag håller det någorlunda upprätt men viktproblemet har ökat med tiden. Jag har en punkt i nacken som inte känns riktigt bra när jag använder LCD-2n. Detta gör att jag aldrig skulle kunna använda LCD-2n som min enda hörlur.
Ljudbilden är inte homogen och lite diffus jämfört med mina Ultrasone lurar speciellt. Ala ED 8. Ljudbilden är alldeles för vid i förhållande till vilket djup den fixar. Och ju närmare mitten du kommer ju diffusare blir ljudbilden. Priset för neutralitet månne men realism genom ljudbild gör den inget vidare även med hörlursstandard.
Men annars otroligt lättlyssnad och trevlig och den överlag mest balanserade hörlur jag lyssnat på. Referens utan att aldrig någonsin falla i fällan att bli analytisk. Ibland nästan för sävlig men Audio GD Ref9 DACen livade upp den en del. De förstärkare jag testat ala V200 och Auditor var ingen förbättring tvärtom jämfört med GHP jag hade tidigare. V200 för färgad. Auditorn lät hyfsat neutral men inte lika transparent som Goldpoint Headphone Pro v9
Även Oppon var en klar förbättring över DAC19 för LCD-2n. Ljudbildsproblemen är betydligt mindre påträngande med dessa DACar. LCD-2n gör sig bättre på solid state av det jag testat hittills. Dock fungerar Ref9/Head One kombon ypperligt. Om än inte riktigt lika detaljrik som LCD-2n på GHP.