Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Musical Fidelity
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Kent_n
Senaste nummret av HiFi o Musik har agenten för MF toatal utförsäljning av MF produkter. Priserna är toklåga. Skall MF byta agent ? Någon som kan bringa klarhet ?
Terminator
Det ser så ut: http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...ic=8128&hl=.
Bebop
Jo, dom har bytt. Hoppas Zeta Audio inte är så hemlighetsfull som den förra, att man nu kan få höra MF på mässor. Audio Physic hade väl Audionord tidigare. Finns också hos Zeta Audio numer.

Zeta Audio
Kent_n
Äntligen, MF är värda ett bättre öde än vad dom haft tidigare..Konstig tidigare agent som inte visar sig överhuvudtaget
calm
Håller helt med! Har och haft en del MF-produkter tex. A3 combon, Trevista, KW 750 och nu Supercharger 750. Alla utmärkta produkter som lite oförtjänt har fått leva i skuggan pga låg profil hos agenten. Ser verkligen fram emot att se och höra dessa eminenta produkter på mässor framöver.

Lycka till Zeta Audio!

Calm
PaperConeSpeaker
QUOTE (calm @ 2010-05-09 11:23 ) *
Håller helt med! Har och haft en del MF-produkter tex. A3 combon, Trevista, KW 750 och nu Supercharger 750. Alla utmärkta produkter som lite oförtjänt har fått leva i skuggan pga låg profil hos agenten. Ser verkligen fram emot att se och höra dessa eminenta produkter på mässor framöver.

Lycka till Zeta Audio!

Calm

Det är ju inte alla deras produkter som är så bra. T.ex. är jag väldigt irriterad på att de antingen med flit skickade med en för klen strömförsörjning till XcanV3, eller att dom skickade med den för att dom inte visste bättre. Jag vet inte vilket som är värst...
Bebop
QUOTE (PaperConeSpeaker @ 2010-05-09 15:04 ) *
Det är ju inte alla deras produkter som är så bra. T.ex. är jag väldigt irriterad på att de antingen med flit skickade med en för klen strömförsörjning till XcanV3, eller att dom skickade med den för att dom inte visste bättre. Jag vet inte vilket som är värst...

Dom har hela tiden rekommenderat deras separata X-PSU för att få ut bästa kvalitet ur X-serien. Man bestämmer sedan själv vilken nivå man vill lägga sig på. Det är väl OK!? Naim har samma strategi.

Så länge jag som kund informeras om möjligheterna och tankarna bakom en produkt så är det bra.
PaperConeSpeaker
QUOTE (Bebop @ 2010-05-09 14:23 ) *
Dom har hela tiden rekommenderat deras separata X-PSU för att få ut bästa kvalitet ur X-serien. Man bestämmer sedan själv vilken nivå man vill lägga sig på. Det är väl OK!? Naim har samma strategi.

Så länge jag som kund informeras om möjligheterna och tankarna bakom en produkt så är det bra.

Som jag ser det är det långt från okej att skicka med en trafo som är på tok för vek - oavsett om man sedan har en på tok för dyr rinkärnetrafo-i-en-låda att sälja separat. Även om xpsun ser robust ut med en stor skruv genom rinkärnetrafon i en i övrigt ganska rymlig låda. Problemet är alltså inte att trafon dom skickar med är en vanlig enkel trafo, utan att den är på tok för vek.
calm
Min erfarenhet av MF är positiv även om jag är kritisk till deras modellutveckling som ibland går i rasande tempo.

Man vill ju inte året efter det att man köpt veta att det finns en ännu bättre variant. Men hela industrin tycks vara inriktad på korta serier, även om jag inte tror ett dugg på "Limited Edition" strategin. Även ARC har hängt med på tåget vilket ibland kan uppfattas som man inte står för sina tidigare produkter.

Å andra sidan erbjuder man fabriksmässiga uppgraderingar av befintliga produkter vilket jag tycker är bra!

Calm
Bebop
Jag hade dom gamla cylindrarna i X-serien och jag tyckte dom hade ett väldigt tilltalande upplägg. Att börja med med lite enklare uppsättning och sedan uppgradera med X-PSU som dessutom hade den fördelen att de kunde försörja samtliga X-cylindrar snarare än att man skulle behöva köpa en nätdel till varje. Dessutom var det oerhört prisvärt om man jämför med andra samma eller liknande upplägg, t ex hos Naim och Mission/Cyrus. 3,500:- är inte dyrt för en nätdel med möjlighet att ansluta 4 burkar. Dessutom får man ju en kraftig skruv till ringkärnan. icon_smile_wink.gif Naims billigaste Flatcap kostar > 8,000:- och Cyrus PSX-R ca 7.000:- så allt är ju relativt här i världen.
PL300
QUOTE (PaperConeSpeaker @ 2010-05-09 18:19 ) *
Som jag ser det är det långt från okej att skicka med en trafo som är på tok för vek - oavsett om man sedan har en på tok för dyr rinkärnetrafo-i-en-låda att sälja separat. Även om xpsun ser robust ut med en stor skruv genom rinkärnetrafon i en i övrigt ganska rymlig låda. Problemet är alltså inte att trafon dom skickar med är en vanlig enkel trafo, utan att den är på tok för vek.

Jag håller med för vem vill inte ha en bättre strömförsörjning och om dom visste att den gick och göra bättre än orginal varför gjorde man inte det från början då?( gäller dom andra märken som nämnts också!)
Hur som helst äntligen kan man få en vettig demo av MF, jag är nyfiken inte minst för att jag vet att man använder bl.a. MF när dom utvecklar mina högtalare(Monitor Audio) men förra agenten verkar ju minst sagt varit anonym, Vet att han även hade Bryston förr, även det ett märke som inte fått rättvis uppmärksamhet i sverige!
Så heja den nya agenten! icon_smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.