Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Winamp krånglar
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
toobs
Är det någon som har tips på hur jag får Winamp att fungera med evigt förbannade Windows Vista? Thinking.gif

Sedan jag bytte från Mediaplayer uppstår ibland de problemet att musiken hackar. Ibland hänger den sig helt. När det krånglar brukar detta vara någon timme för att sedan fungera helt problemfritt. Jag kör Kernel Streaming enligt Svalanders modell.

I övrigt är Winamp mycket bättre rent användarmässigt och ljudet blev mycket bättre - så jag är inte sugen på att gå tillbaks till Mediaplayer........

Alla förslag mottages tacksamt! Praying.gif
Duck77
QUOTE (toobs @ 2010-04-07 08:23 ) *
Är det någon som har tips på hur jag får Winamp att fungera med evigt förbannade Windows Vista? Thinking.gif

Sedan jag bytte från Mediaplayer uppstår ibland de problemet att musiken hackar. Ibland hänger den sig helt. När det krånglar brukar detta vara någon timme för att sedan fungera helt problemfritt. Jag kör Kernel Streaming enligt Svalanders modell.

I övrigt är Winamp mycket bättre rent användarmässigt och ljudet blev mycket bättre - så jag är inte sugen på att gå tillbaks till Mediaplayer........

Alla förslag mottages tacksamt! Praying.gif

Hej

Jag använde Winamp tidigare men bytte till Foobar 2000 istället, tyckte det fungerade bättre!
Vill minnas att Winamp var segt, typ lite fördröjning. Testa gärna Foobar med WASAPI tillägg för VISTA.

Mvh
Fredde
Josephus
Hej

Jag hade Vista förinstallerad tidigare i min HTPC, men den drev mig till vansinne med sitt eviga hackande. Så jag installerade Windows 7 och alla Vistas problem var som bortblåsta. Så problemen med winamp är nog snarare ett Vistaproblem än ett winampproblem. Vista tar otroligt mycket systemresurser och lever ett eget liv i bakgrunden med processer som nästan stänger ner datorn ibland. Jag tror att ett byte av operativsystem skulle hjälpa, men det är inte gratis dessvärre.
Har du testat mediamonkey som mediaspelare, den är lite mer avancerad än winamp och kanonbra om man vänjer sig vid den. Jag använder den under Windows 7 och den går "hackfritt". Å andra sidan så går det mesta hackfritt under win 7. Vista är definitivt operativsystemet från helvetet om du frågar mig.
oLjud
Foobar2000 körde jag under min Windowstid, fungerar mycket bättre än Winamp och mediaplayer!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.