QUOTE (eliot @ 2010-09-28 11:51 )

Man läser tydligen in det man vill i mitt inlägg men inlägget var inte till för Patrik Caesar utanför en produkt som jag tycker är bra. Jag har ofta haft med mig produkten ifråga när jag besökt personer och vi har då fritt get uttryck för våra intryck. Nu bad jag Patrik C. ta in den och han lyckades bli generalagent vilket gjort att flera av mina vänner på Euphonia genom honom köpt ett exemplar. Att Patrik sedan genom sitt agerande inte längre är medlem på Euphonia gör sedan tydligen att jag inte får påpeka att en produkt som jag tycker är bra går att köpa igen.
Som jag skrev tidigare försvann ingressen samtidigt med att Patrik lämnade Euphonia.
Bebop har under Nyheter berättat om vad som sker på HiFi Stället under Mässan i Göteborg och det tycker jag är bra. Skall vi göra skillnad på om någon inte är medlem (och aldrig varit medlem) som i detta fallet eller har blivit avstängd från forumet. Jag tycker inte det! Under Nyheter skall vi rapportera intressanta tilldragelser i när och fjärran och jag ser inget fel i att Kent_n eller någon annan lägger in information om någon ny intressant produkt som tillkommit till AC´s utbud.

Tider ändras och det är inte så länge sedan jag blev kallad AC´s lakej av en medlem på detta forum - detta hände i samband med mina besök hos MBL i Berlin....
//Eliot
Eliot!
Jag skall försöka vara ändå tydligare med vad jag menar.
1) Jag har aldrig förmenat någon utrymme på forumet för intressanta nyheter oavsett vad det gäller. Det ligger i forumets idé att fritt kunna förmedla detta.
Jag har vad gäller musik och evenemang bidragit detta. Du har i synnerhet gjort det i alla sammanhang, vilket alla uppskattar.
2) När man har tagit ställning till en livstidsuteslutning, så har man också sagt att man pga sitt uppträdande inte förtjänar att vara medlem i forumet. Man blir på detta sett en persona non grata, dvs en icke önskvärd person, som man inte vill ha med att göra.. I fråga om AC så är detta vad Timbre glasklart uttrycker. Det hedrar honom även om jag inte delar hans uppfattning. När det gäller PC så är frågan uppenbarligen annorlunda eftersom han via dig tillåts att agera på forumet.
3) Om man går in på denna tråd och ser på "Topic Starter" Guest Patrik Caesar och sedan går in med det namnet på Eniro så finns det bara en person i detta landet med det namnet. Där framgår hans mobilnummer. Jag tror att de flesta på detta forum utan hjälp är så datamogna att dom klarar det.
Jag kommer inte göra fler inlägg i denna fråga. Forummedlemmarna får själva dra sina egna slutsatser.
Calm