Hej,
Har en fråga till er med erfarenhet av biwiring. Köpte nyligen Audio Quests kabel rocket 33 och upptäckte att dessa är grymma på bas
däremot förvandlades röster till något jag i det närmaste kan beskriva som "nästäppta" även rums akustik fövandlades, kort sagt
bortsett från grym bas låter resten "beslöjat". Har provat att som AQ kallar det single biwira dessa men inget ändrade sig nämnvärt.
Så kort o konsist prövade jag att köra med AQ till nedre register och mina gamla Taralabs till diskanregistret. Det blev betydligt bättre, bra kontroll i bas och varken Eva Cassidy eller Diana Krall låter längre förkylda. Problemet är att mina Tara kablar är för korta och jag skulle vilja höra med er hur ni biwirat och vilka erfarenheter och råd som gäller gällande att köra med två olika kablar för
övre och undre register. Det känns som rätt kombination kan bli en riktig hit till "billiga" pengar om man bara kan hitta en bra kombination. Minns inte vad mina Tara heter, dom har fyra ledare och är avsedda för biwiring dom var förmodligen inte speciellt dyra när jag en gång köpte dom på Hifiklubben.
Alla synpunkter och råd tas emot med stor tacksamhet.
Mvh
Conny T