QUOTE (kansas @ 2010-03-17 20:43 )

Skulle vara intressant att släppa in tjejerna på konstruktionsavdelningen hos några tillverkare av både elektronik och högtalare.
Då skulle de märka att på konstuktionsavdelningen är det i princip bara herrar, men ute på produktionsavdelningarna på fabriksgolvet är det klar övervikt av damer!
Jag har noterat detta faktum på ett antal ställen - Audio Research, Theta, Aesthetix, och TILL OCH MED PÅ KRELL!!!
Sist jag var på fabriksbesök var jag tvungen att fråga om detta. Vi var hos en kretskortstillverkare i Los Angeles som licenstillverkar en del av kretskorten till Aesthetix, och chefen (en han) på stället svarade mig att:
"-Vi har noterat att kvinnor har ett annat sinnelag än män. De accepterar på ett helt annat sätt att sitta vid sin arbetsstation och utföra i princip samma uppgift dag efter dag efter dag. Män är mer egocentriska och karriärsinriktade. De blir galna redan efter ett par veckor här, och börjar hitta på egna special-lösningar på saker, vilket alltid resulterar i ojämnhet i produktionen. Kvinnor har dessutom visat sig ha en större fingerfärdighet och snabbhet när det är mycket små detaljer och parametrar att hålla reda på. Vi har en stor kompisgrupp av kvinnor här - det är uppenbart på kafferasterna, då hela stället lever upp. Killarna sitter hellre med en kopp kaffe och bläddrar i en tidning, dock."
Någon som känner igen sig?