QUOTE (minesota @ 2010-02-24 21:05 )

Hejs,
Du får gärna förklara det där med quantum teknologie om du har förstått dig på det Martin för det har jag gått bet på ! Hur vet du förövrigt att det i grunden är olika teknologier om du inte vet vad Isotek-maskinen gör föressten ?
Jag har själv funderat på att testa nya Isotek filtret. Är det något märke jag tycker är mystiska så är det just Nordost för övrigt. Kan inte hjälpa att tappa fokus när man demar ett filter med nätkabel som kostar mer än filtret. Men dom är säkert himmla bra :-)
Mvh Peter
Här känner jag att det är min tur att kliva in på estraden!
Jag har visat Quantum-tekniken ända sedan Nordost Thor premiärvisades. Och det är allt annat än mystik det handlar om. Det handlar heller inte om filtrering. Aldrig filter med Nordost.
Quantum heter det för att man arbetar med vedertagen kvantfysik. I både Thor, QX2 och QX4 finns en krets (i QX2 och QX4 kan man slå på och av kretsen), som genererar ett elektromagnetiskt kraftfält PARALLELLT med strömsignalen som går genom lådan. Slå igång kretsen, och du kan mätmässigt se att sinuskurvan omedelbart blir av med en hel del distorsion. Distorsionen kan komma av att en hel massa andra produkter är anslutna till elnätet i kommunen. Det här gör alltså att elektronerna i den inkommande strömmen upphör att sticka iväg hit och dit, utan istället ägnar sig åt att växla snyggt och prydligt enligt de föreskrivna 50 Herzen, som vår 230 Volts ström är uppbyggd kring.
Det här gör nätdelens i apparaten (jo det blir så på svenska) uppgift bra mycket lättare. Den får ren och stark ström, och kan ägna sig åt att pytsa ut det till alla och envar inuti apparaten. Mindre vibrationer och värmeförluster och mer ren ström inom apparaten ger ett hörbart bättre ljud.
Jag vet - för jag har demat det här ett antal gånger nu. Och VARJE gång är det tummen upp från den initialt skeptiska publiken. Och vi säljer riktigt bra av Quantum-boxarna efter varje mässa, ska tilläggas. Hearing is believing!
I övrigt handlar Nordosts hela filosofi om att filtrera signalen så lite som möjligt. Full fart framåt, bara.
I mina ögon och öron ett väldigt o-mystiskt förhållningssätt till audiosignaler och ström.
Många andra tillverkare petar in väldigt hemliga nätverksboxar och allt möjligt i signalvägen.
Det är deras lösning. För mig känns den lösningen mindre rättfram, och kanske just - mystisk.
Blev det klarare nu?
Vänliga hälsningar från Ludwig