Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tre månader i det digitala mörkret är över.
Euphonia Audioforum > Euphonia Forum > Euphonia Hififorum
Adagio
För några månader sen skickade jag min Benz LP på renovering. Under denna tid har jag hunnit renovera en lägenhet, flytta och ledsnat rejält på hifi och musik. Min glädje och fashination över musik har gradvis dött bort och jag har tillockmed stått i begrepp att sälja av med hela min stereo, men endast högtalarna framstod som den största felplaceringen rent värdemässigt, så dessa åkte ut på annons. Efter att ha varit på vippen att sälja mina älskade Sonusfaber guarneri Memento dök räddaren upp. I egenskap av en pickup, min LP kom hem, kul tänkte jag föga inspererad.

Efter lite koll i pappren såg jag att det stod FG-S, har de satt en Fritz Gyger S-nål på den? Monterad o klar valde jag ut första skivan, på med stereon som bara slöspelat lite i bakgrunden då o då den senaste tiden. J.Cash lät så grymt bra att jag bara häpnade, min sambo utbrast spontant "Vilken djävla skillnad!!"
Nu har det snart gått två veckor av massor av vinylspelande. Det är en grym PU, jag köpte den ju beg så jag har nog aldrig hört vad den kan prestera.... tills nu. icon_smile_shock.gif

Jag kommer inte sälja en pinal i hifikedjan, kanske uppgradera Kuzmaspelaren dock. Nu får grannarna göra vad dom vill jag tänker i allafall spela, HÖGT!...ibland icon_smile_big.gif

Hursomhelst en renovering av PUn är värd pengarna många ggr om.
K-man
Ja...det är väl bara att grattulera till din lycka! icon_smile.gif

\\K-man
das Boot
Är det LP-"S" -versionen som pick-upen blev uppgraderad till?

När det är dags för pick-up-byte för min del så lutar det helt klart mot en Benz...
Adagio
Det enda som tyder på en förändring är att det numera står FG-S i mätpappren, vet inte om det stod noterat innan, kanske har det alltid varit den slipningen på LPn, jag vet faktiskt inte. Grymt bra är den i alla fall.
Haydn
Välkommen "te´baks", som vi öschöttar säger! icon_smile.gif

Mvh,
Wilhelm

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.