Hallå,
Nu har vi pratat om USB och DAC'ar, och själv är jag i startgroparna att lira från dator väntar bara på en uppgraderad version av Musicstreamer II+. dock har jag ett problem jag inte kommer runt på ett bra sätt.
Jag har aldrig kört musik från datorn tidigare, har aldrig ägt en MP3 spelare utan allt har gått 2.0 via CD, därför undrar jag hur ni
som kör via dator har löst allt det praktiska. Själv har jag rippat ett par hundra CD med EAC till en extern HD i Wav, skannat in fram och baksidor av omslagen, gjort en mapp för varje album och en mapp i denna för bilderna, men hur gör man sen? Har prövat lite med Windows Mediacenter, men de mappar jag lägger till i musikbiblioteket hamnar som en enda stor mapp med okänd artist, rippar jag
däremot i Windows mediacenter får jag både omslag och en mapp till albummet som då visas enskilt....Det kanske inte är Mediacenter som ska användas (men jag gillar layouten). Har snurrat runt på nätet men hittar inte något "snyggt" alternativ till exempelvis Mediaspelaren.
Dock är jag lite enfaldig och vill köra okomprimerat....nöjer mig då hellre med "bara" artist och spårtitel som visas för varje låt som spelas. Har nämnligen katalogiserat alla mina CD's i ett katalogprogram som heter music-collector som funkar fin fint och där har jag all info om alla spår jag behöver, men detta program funkar inte som "taggar".
All hjälp tips m.m. är väldigt välkommet.
Conny T
Jag kör Jriver:s Media Jukebox....och tycker den är klockren....dessutom gratis även den.
Ang taggningen....vill väl inte påstå att jag är någon mästare i just detta...men om inte jag missförstått så har inte WAV någon tag-standard...så det är nog det som strular för dig. Själv kör jag allt till FLAC....och får då en härlig taggning...

...och skulle jag ångra mig går det fint att packa tillbaks den till WAV....
\\K-man
Med Jukeboxen behöver du inte ens scanna framsidan...den hämtas från nätet om man vill...själv kör jag min helt frånkopplad från allt vad internet heter så jag missar den funktionen...
Samma funktionalitet finns på mycket taggning osv med...
\\K-man
Tack K-Man för länken, jag har också fått klart för mig att Wav. inte går att tagga (har inte ens det här med taggar klart för mig) men får jag bara upp cover art, artistnamn och spårtitel så är jag helnöjd. Media jukebox ser trevlig ut, ska ladda hem o kolla in. Kan jag stoppa en redan "färdig" mapp i Media Jukebox och få den att funka som ett album? Kanske en korkad fråga...låter olika mediaspelare
bättre eller sämre?
Conny T
Media jukebox funkar i grunden så att du talar om var du sparat dina musikfiler...sedan sorter den upp dem åt dig...typ...men annars går det att dra mappen rakt in i med...
\\K-man
Ok...har laddat hem den och att droppa en egen mapp funkar klockrent att lägga till bilder var en baggis, ska mixtra lite med utseendet... ska det stå i vardagsrummet får det ju se propert ut.....
Ja...det går ju att ändra RÄTT mycket i det om man vill...
Gott att det gick smidigt!
Vilket operativ kör du? XP? Vista?
\\K-man
Just nu Windows 7, men ska skaffa en "dedicerad" dator som ska stå i hifi bänken funderar på en liten notebook typ Asus eller liknande, men har inte bestämmt mig ännu, men en laptop för enbart musikåtergivning ska det bli med en extern HD. Hur har du löst det hela?
QUOTE (Conny T @ 2010-01-25 20:25 )

Hallå,
All hjälp tips m.m. är väldigt välkommet.
Conny T
Jag bestämde mig för att köra Windows Media Player, för att den finns i datorn och då den presenterar materialet på ett snyggt och för mig ändamålsenligt sätt. jag rippar i den i WMA Lossless. Låter tillräckligt bra för mig för att jag inte skall idas leta efter någon spelare som ev presterar lite bättre (skall möjligen köpa en uppgradering till Windows 7 då spelaren där lär skall vara lite bättre än i Vista-versionen). Känns klockrent i alla fall.
Tänkte sedan att jag skulle lägga all musik på extern hårddisk också som backup - när jag lärt mig hur man backupar från laptopen till den externa hårddisken som kopplats till stationära datorn. Hoppas det går att fixa automatiskt. Blir väl tvungen att skaffa två externa diskar sedan när laptopen blir full........
Känns i vart fall väldigt bra att kunna rensa bort CD-skivorna som bara fyller ut skåp och lådor on är svåra att hitta.
QUOTE (Conny T @ 2010-01-25 23:08 )

Just nu Windows 7, men ska skaffa en "dedicerad" dator som ska stå i hifi bänken funderar på en liten notebook typ Asus eller liknande, men har inte bestämmt mig ännu, men en laptop för enbart musikåtergivning ska det bli med en extern HD. Hur har du löst det hela?
Jag har löst det som du beskriver att du funderar på. En liten netbook....med SD-disk och atom-processor....tyst och snål batteriförbrukning. Kopplat till extern HD. Den går idag ut till en extern USB=>AES/EBU-converter och sedan vidare till min DAC...
Jag undrade över operativ iom att du nog skall se till att inte använda de vanliga drivisarna ljudet ut på USB. Till XP använder man ASIO och till nyare heter det väl WASAPI? Efter att de är installerade får du gå in i jukeboxen och peka om så att de nyttjas även av den.
\\K-man
Hejsan Conny T,
Kanske finner du något av intresse i
denna tidigare tråd på temat pc-uppspelning?
/Suomela
En sådan där dator du pratar om K-man har jag försökt hitta problemet är att dom tillverkas inte längre utan numera har alla tillverkare gått över till normala diskar på 160 eller mer gig. När det gäller valet av format man rippar i är det säkert en smaksak, för mig spelar "storleken" på rippad fil ingen större roll då en extern disk inte kostar speciellt mycket numera. Det här med att ha back up, det finns många olika skolor och som grön på området har jag dålig koll, men så här har jag tänkt göra:
Alla album hamnar på en stor disk 1 TB eller kanske 2TB rippat i wav.
Från denna "masterdisk" kopierar jag sedan till ny disk lite mindre disk där jag har mina egna spel listor, favorit album för tillfället med mera....kan tänktas att datorns interna disk funkar om den har nogorlunda storlek. Känner att jag inte har behoc att ha "snabb"
access till hela min skivsamling, och skulle behovet uppstå så kan man ju alltid ansluta "masterdisken".
Det här med drivrutinerna har jag inte hört om tidigare, tackar för tipset, vet du konkret varför det är så? När jag provade med lånad dac körde jag rakt av från USB utgång via Windows media spelare därefter in i stärkaren, funkade bra med helt klart ska ju allting optimeras, så därav min fråga....Dessutom tack för alla tips och råd och länken till den andra tråden.
Conny T
Jag tror det lättaste för folk att komma igång med lossless audio streaming är förmodligen iTunes på en PC/MAC ihop med en iPod Touch/iPhone och en wireless router.
Då kan du luta dig tillbaka i soffan och söka och bestämma låtar med iPod/iPhone vilket är lite skönare än att behöva knäppa på en monitor och greja.
Jo jag har hört om den möjligheten med Iphone, men då måste man ha en sådan (dyr) lur, men i en annan tråd här så finns info om en mediafjärr som styr datorn, så möjligheten till fjärr finns ju att tillgå dock utan display.....
Kanske en konstig fråga, men försöker ändå: om man konverterar den till ngn annan sorts fil, tex från Wav till FLAC, blir man av med ngt?..ehh
Menar om man konverterar fram och tillbaks, hit och dit, är det exakt samma fil som när man en gång fick den?
En iPod Touch kostar ny 1850kr enligt pricerunner om man inte vill byta "lur".. Finns massor på begmarknaden (blocket) för billig penning.
Själv kör jag foobar2000 med foo_touchremote för browsning av spellistor med familjens iPhone/iPods. Foobar pluginen stödjer dock inte indexerad sökning än utan bara spellistorna. Coverart kommer också upp vilket jag inte räknade med.
Kör man mot iTunes får givetvis remote appen all indexerad information och är sökbar etc..
In The Air
2010-01-27 07:32
Jag kör en liten Netbook med Linux-varianten Ubuntu Studio som är anpassat för ljud. Sitter med den i soffan och väljer enkelt musik, och den är helt knäpptyst. Kan oxå titta in på Euphonia en sväng medans musiken spelar.
Enda negativa jag upptäckt hittills är att den ger ifrån sej lite för mycket ljus, vilket jag tycker är störande för musikupplevelsen. Och stänger jag skärmen så går datorn i viloläge. Säkert bara en inställning iof.
Själv har jag provat XP, Vista och de flesta programmen och det är först nu jag är nöjd med resultatet och kan glömma datorn och koncentrera mej på musiken istället.
Kansas verkar ha fått till det riktigt bra, problemet är bara att är man inte riktigt bra på datorer (windows gör ju allt åt en) så vet åtminstone inte jag hur man kommer igång, vilken mediaspelare man använder m.m. Har du tips? själv har jag en pensionerad Acer laptop jag skulle kunna testa med, men som sag hur kommer man igång var hittar man Ubuntu osv.........................Fan det var lättare på 70 talet nar man fick sin första kassett bandspelare........C 90 och tio i topp och polarnas singlar.....
Gjorde mig av med CD- och vinylspelare för tre år sedan

,
till förmån för rippade och datorlagrade FLAC-filer.
Det finns mycket hårdvara att välja på idag, och fler kommer.
Jag valde Logitechs Transporter som får signalen trådlöst via
liten notebook-laptop med ansluten hårddisk.
Mjukvaran är Logitechs (f.d. Slimdevices) som laddas ned från nätet.
Styr musikvalet via medföljande fjärr, alternativt direkt på laptopen.
(Samma princip och tillverkare som den enklare Squeezboxen)
Här kan jag också surfa runt på hundratals (tusentals?) musik-radiostationer
med en knapptryckning. Ljudkvaliten räcker gott för fokuserad finlyssning.
Upptäcker helt ny musik som jag aldrig skulle ha hittat annars.
Det kan vara en musikstation i nigeria, japan, kanarieöarna, ryssland.........
En riktig öronöppnare!
/muffin
In The Air
2010-01-27 12:07
QUOTE (Conny T @ 2010-01-27 10:12 )

Kansas verkar ha fått till det riktigt bra, problemet är bara att är man inte riktigt bra på datorer (windows gör ju allt åt en) så vet åtminstone inte jag hur man kommer igång, vilken mediaspelare man använder m.m. Har du tips? själv har jag en pensionerad Acer laptop jag skulle kunna testa med, men som sag hur kommer man igång var hittar man Ubuntu osv.........................Fan det var lättare på 70 talet nar man fick sin första kassett bandspelare........C 90 och tio i topp och polarnas singlar.....

Hehe visst var det lättare på 70-talet, jag hade precis fått mina första sparkbyxor och livet lekte
För mej gick det barnsligt lätt att installera Ubuntu. Problemet var att skapa ett USBminne med hela operativsystemet på, det tog några försök. Men Ubuntu och all mjukvara är ju gratis så har du en dator över så kostar det ju inget att prova.
Här kan du ladda ner
Ubuntu studio om du blir sugen.
Björn-Ola
2010-01-27 15:33
Kanske en konstig fråga, men försöker ändå: om man konverterar den till ngn annan sorts fil, tex från Wav till FLAC, blir man av med ngt?..ehh
Menar om man konverterar fram och tillbaks, hit och dit, är det exakt samma fil som när man en gång fick den?
Så vitt jag förstår, ja, det ska inte försvinna information.
Det som stör mig lite är att jag inte får samma ljud när jag spelar upp samma musik i olika lossless-format via min Squeezebox
QUOTE (juha @ 2010-01-26 23:40 )

WAV <-> FLAC kan man göra hur många gånger som helst, de är bägge ickeförstörande och innehåller samma PCM-information.
mp3 däremot skall man aldrig hålla på att konvertera fram och tillbaka med, det blir snabbt kass.
Ok låter ju fint om det stämmer, hoppades på detta. Jag har rippat min cd samling till wav och använder MediaMonkey gold version. Jag är hyggligt nöjd med den, verkar fått den fungera bra med cd konvulut och cd info. Kommer prova med att konvertera till Flac, för att se om det blir ngt bättre med information osv. Dock gör jag det med kopia.
calle_jr
2010-01-27 21:26
QUOTE (Conny T @ 2010-01-25 20:25 )

skannat in fram och baksidor av omslagen
Det var längese'n jag testade, men minns att det finns CDDB som kopplar konvolut mm till den rippade skivan så att man slipper skanna själv.
Funkar inte det med JRiver tex?
QUOTE (calle_jr @ 2010-01-27 21:26 )

Det var längese'n jag testade, men minns att det finns CDDB som kopplar konvolut mm till den rippade skivan så att man slipper skanna själv.
Funkar inte det med JRiver tex?
Jo, den funktionen finns både vad gäller EAC för Windows och XLD för Mac. Martin skriver i sin omtalade och ambitiösa manual på minhembio.com om detta. Dessa omslag visar dock enbart framsidan och finns mest för att man rent visuellt snabbt ska känna igen skivan, när man t ex använder den typ av bläddring som finns i iTunes och letar efter en speciell skiva. Om man vill ha mer detaljerad info och om man vill ha med baksidan (och kanske annan dokumentation) får man lösa det själv...
/ Ulf
QUOTE (Björn-Ola @ 2010-01-27 15:33 )

Så vitt jag förstår, ja, det ska inte försvinna information.
Det som stör mig lite är att jag inte får samma ljud när jag spelar upp samma musik i olika lossless-format via min Squeezebox
Du kan ju alltid köra WAV->FLAC och sedan FLAC-WAV. Jämför i XP med:
fc /b original.wav flac_wav.wav
Det borde inte vara mycket som ändrats - om ens något.
Anledningen till att jag scannar omlag och baksida själv är att jag lägger in mina skivor i en databas (music collector). Detta program hämtar omslag men oftast i lågupplösta och taskiga bilder. Dessutom om det exempelvis hämtar från Amazon både i Tyskland Usa och U.K så kan man få massor av omslag som heter olika trots samma bild. Sorterade bort två tusen dubbletter nu i julas och bestämmde mig för att scanna själv i fortsättningen då får jag samma storlek och kan själv bestämma hur stor filen ska bli.
Ska ge mig på Linux när tid ges, Media jukebox funkade klockrent där man kan hämta cover från egna filer och adda till albumet, när jag testade. Kul att höra hur alla andra fixat till sin "datorlyssning, själv funderade jag på Squeezebox och blev riktigt sugen när Touch versionen annonserades, nu verkar den vara uppskjuten och inte finnas på marknaden för än Mars, därav att jag satsar på en USB Dac istället.
En fråga: Ni som kör från extern HD, har ni diskar med nätanslutning eller strömförsörningen via USB? Finns ju diskar på 500 GB
som går direkt över USB.n. Med alla diskussioner om störningar från elnätet kan kanske en sådan fråga vara berättigad, eller?
Björn-Ola
2010-01-28 14:40
Ok låter ju fint om det stämmer, hoppades på detta. Jag har rippat min cd samling till wav och använder MediaMonkey gold version. Jag är hyggligt nöjd med den, verkar fått den fungera bra med cd konvulut och cd info. Kommer prova med att konvertera till Flac, för att se om det blir ngt bättre med information osv. Dock gör jag det med kopia.
Se upp bara, WAV lagrar inga metadata.
Jag har rippat med Eac samt samkört den med databas för just cd info osv, hittills har jag inte saknat ngt. Dock finns ju inte alla cd med i databasen, av ca 1500 cd så saknar jag ett 20 tal i denna data bank. Då har jag hamrat in info manuellt.
Har ju köpt en del Flac filer nätet, och det verkar ju smidigt. Historik och djupare information är säkert det man vinner på Flac,
Har lusläst allt jag kommit över om musik servers osv sedan våras, till slut fastnade jag i Computer audiophiles lösning: Rippa en "work" fil dvs Wav, göm den väl för framtida bruk och får fungera som backup, rippa en till Flac dvs den man använder dagligen, samt en fil till ipods mp3. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att mp3 och Flac biten är fortfarande är ett mål...skynda långsamt

I sin rippnings process så har de ett förslag att man rippar till dessa 3 olika filer samtidigt med hjälp av ett pogram.
Då blir jag ju glad att höra att man kan konvertera fram och tillbaks utan förluster
Hur som helst så har mitt lyssnande fått en kick framåt, tvärtemot vad många tror och som frågar mig "blir det inte väldigt opersonligt" med data filer...nej det blev opersonligt när CD kom in, för mig försvann "känslan" att hålla i sin skiva och storögt, nogrannt gå genom varenda läsbar krumelur. Dessutom låter den ju skit jämfört med en Vinyl

Minns när vi satt hos Marten och lyssnande på deras STORA statement högtalare, först cd, sen vinyl...finns säkert ngn som kom ihåg min reaktion och kanske kanske tänkte jag lite väl högt för mig själv
Idag så finns det hopp att återfå lite av känslan, men på ett annat sätt, lättåtkomligt, väljudande och det bästa till sist, jag HITTAR mina underbara spår!!
Precis som du beskriver Juha tänker jag själv, det fanns en tid då det var något speciellt men skivor, i mitt fall handlar det om att det blivit alldeles för många compilationsplattor ( typ Rhino ACE osv.) eftersom jag "samlar" låtar. Till slut går det inte riktigt att hantera och min samling ar nog mer en "bibliotekt samling". Så den här typen av hantering kommer att innebära: lätt att göra riktigt bra spel listor, snabb access till all musik och en användarvänlighet som inte ens (läs tidigare kommentar) Kassettbanspelaren förmådde.
Ser verkligen fram emot att få alla bitar på plats!!
QUOTE (juha @ 2010-01-28 15:22 )

Computer audiophiles lösning: Rippa en "work" fil dvs Wav, göm den väl för framtida bruk och får fungera som backup, rippa en till Flac dvs den man använder dagligen, samt en fil till ipods mp3. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att mp3 och Flac biten är fortfarande är ett mål...skynda långsamt

I sin rippnings process så har de ett förslag att man rippar till dessa 3 olika filer samtidigt med hjälp av ett pogram.
Men kan du inte ha själva CD:n som backup, då? Låter onödigt krångligt att inte rippa direkt till FLAC. Eller varför inte ha en en kopia på FLAC-filen som backup?
Har också planer på att investera i några Tbyte och börja rippa...
Björn-Ola
2010-01-29 15:29
Det man får se upp med när det gäller WAV-filer är att det finns program som iTunes, som organiserar om mappstrukturen utefter vad den läser ut av metadatan och eftersom WAV-filer inte innehåller metadata så dumpar programmet allt i mappen okänd artist, okänt album. Problemet uppstår om man vill läsa in filerna i ett sådant program. Inte så kul, vet jag av egen erfarenhet.
....damen i huset är så nöjd med att numera slippa försöka hitta skivorna i hyllan....hon föredrar helt klart att få dem presenterade i Jukeboxens lätta gränssnitt. Måste hålla med om det, jag hittar oftare skivor som jag inte spelade lika ofta då jag skule plocka fram dem ur samlingen.
Dessutom tycker jag shufflemöjligheten är riktig bra....man upptäcker nya spår som man inte alls "noterat" på det sättet innan....och man kan ha en liten tävling med sig själv om hur snabbt man kan "ta" artist och låt....
Backup är viktigt...har dubbla identiska diskar förvarade på olika ställen...samt CD:n som sista backup...men vill helst slippa rippa in dem igen...det tar väldigt mycket mer tid än att läsa in en backup av redan rippade filer....
\\K-man
QUOTE (Almen @ 2010-01-29 11:24 )

Men kan du inte ha själva CD:n som backup, då? Låter onödigt krångligt att inte rippa direkt till FLAC. Eller varför inte ha en en kopia på FLAC-filen som backup?
Har också planer på att investera i några Tbyte och börja rippa...

Nej gud bevare mig väl att använda cd som backup...den fulingen ska ut

Har varken tid eller plats för dem..möjligtvis gräva ner dem.. men nej.
Rippa cd en gång, orginal filen väl gömt, får räcka för mig.
Gillar Itunes, tyvärr gick det inte att installera Itunes med 64 bitars Xp, iaf inte utan en hel del trixande.
För den som vill ha exempel på hur anda gjort är den här gamla tråden rätt bra:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=64121Den här fläktlösa varianten som CH hade tycker jag om:

Mer på
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TO...amp;whichpage=3Här är en annan trevlig variant med utfällbar touchscreen

Från
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TO...amp;whichpage=5
trumpeten
2010-01-31 11:47
Ngn som vet om .AIFF filer (Apples motsvarighet till WAV) sparar metadata?
Björn-Ola
2010-01-31 19:22
Ja, det går bra.
Jag har själv gått över till AIFF just för den sakens skull.
Jag ser mer på AIFF som motsvarigheten till FLAC, WAV ser jag mer som grundformatet. Eller?
Björn-Ola
2010-02-01 08:55
Nej, AIFF är Apples motsvarighet till WAV, helt okomprimerat men med möjlighet att lagra metadata.
OK, då har jag lärt mig något idag också.
För er som funderar på en music streamer II+ kan jag berätta att den skall (förhoppningsvis) finnas till försäljning inom fyra veckor.
Samtidigt har jag jämförande specifikationer på pro versionen och den nya II+ versionen. Nu vet ju vi alla att siffror är siffror och det är konkret lyssnande som gäller men, som gröngöling fattar jag noll när det gäller dessa siffror och vad som är bättre med pro modellen rent tekninsk. Jag hoppas att någon här kan tolka vad som skiljer dessa versioner åt. Som det ser ut idag med det nya priset för II+ modellen och innan prishöjning på pro modellen så är det ganska jämnt skägg prismässigt, men i mitt fall måste jag skaffa balanserade kablar samt konvertera dessa så att dom funkar med interconnect kablar då jag inte har balanserade ingångar på min stärkare. Här nedan finns teknisk data.
Naturligtvis tar jag tacksamt emot råd och tips om vad ni skulle köpt. I rådande stund går bägge versionerna loss på ca 4 000 styck för pro tillkommer kostnaden för kablaget i mitt fall.
Specifications for Music Streamer II+:
Electrical: Full Scale output 2.25 Volts RMS
Frequency Response: (20 Hz/20 kHz) 0dB /-.5 dB
Noise Floor: (DC to 30 kHz) 20 uV RMS
S/N Ratio: (DC to 30 kHz) 101 dB
THD+N: (1 kHz FS) 0.008%
USB to Audio output isolation: > 20M Ohm
Interface Data Rate: up to 96kS/s
Bit Depth: up to 24 bit
Transfer Protocol: asynchronous
USB type: 1.1 or above
Power Requirements (USB buss): 350 mA
Dimensions: (L x WxH) 5.1" x 2.1" x 1.2"
Specification Music Streamer Pro:
ElectricalFull Scale Output 4.5 Volts RMS (TiniQ XLR)
Output Impedance 200 + 200
Ohms(balanced)
Frequency Response (20 Hz / 20 kHz) * 0dB / -.6dB
Noise Floor (DC to 30 kHz) 9 uV RMS
Noise Floor (A-weighted) 8 uV RMS
S/N Ratio (DC to 30 kHz) 114 dB
S/N Ratio (A-weighted) 115 dB
THD+N (1 kHz FS) .004%
USB to Audio output isolation > 20MOhm
InterfaceData Rate up to 96 kS/s
Bit Depth up to 24 bit
USB type 1.1 or above
Power Requirements (USB Buss) 350 mA
Dimensions (LxWxH) 5.6" x 2.1" x 1.2"
* - .3 dB @ .48 FS for any sample rate up to 96k
och här nerbrytet till skillnaderna:
Specifications for Music Streamer II+:
Electrical: Full Scale output 2.25 Volts RMS
Noise Floor: (DC to 30 kHz) 20 uV RMS
S/N Ratio: (DC to 30 kHz) 101 dB
THD+N: (1 kHz FS) 0.008%
Interface Data Rate: up to 96kS/s
Transfer Protocol: asynchronous
Specification Music Streamer Pro:
Electrical Full Scale Output 4.5 Volts RMS (TiniQ XLR)
Output Impedance 200 + 200 Ohms(balanced)
Noise Floor (DC to 30 kHz) 9 uV RMS
Noise Floor (A-weighted) 8 uV RMS
S/N Ratio (DC to 30 kHz) 114 dB
S/N Ratio (A-weighted) 115 dB
THD+N (1 kHz FS) .004%
InterfaceData Rate up to 96 kS/s
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.